Comunicat de presă


Luni, 28 Iulie 2014 În ziua de 29.07.2014, tramvaiele liniei 1 vor circula pe un traseu modificat

În vederea finalizării lucrărilor de reabilitare la reţeaua de canalizare de pe Cal. Şerban Vodă şi Bd. Gh. Şincai, în ziua de 29.07.2014, circulaţia tramvaielor în zonă va fi modificată, astfel:

Linia 1 de tramvaie (ramura Cal. Şerban Vodă-Cal. Vitan) va funcţiona de la terminalul ,,Şura Mare’’, pe Şos. Giurgiului (respectiv Şos. Olteniţei pe sensul opus), Şos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Bd. Mărăşeşti, Pasajul Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, apoi traseul actual.

În ziua de 29.07.2014, pentru preluarea călătorilor de pe tronsonul Cal. Şerban Vodă, Bd. Gh. Şincai şi Str. Nerva Traian, Regia Autonomă de Transport Bucureşti înfiinţează linia navetă de autobuze 623, care va funcţiona între terminalele ,,Piaţa Eroii Revoluţiei’’ (cap linie 173) şi ,,Lucian Blaga”, pe traseul: Cal. Şerban Vodă, Bd. Gh. Şincai, Str. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Unirii, Str. Lucian Blaga, cu întoarcere pe Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gh. Şincai, Cal. Şerban Vodă, Şos. Viilor.

Abonamentele eliberate pe linia 1 vor fi valabile atât pe traseul actual cât şi pe tronsonul părăsit, precum şi pe linia navetă 623.

Începând cu data de 30.07.2014, tramvaiele liniei 1 vor reveni pe traseul de bază pe Calea Şerban Vodă  şi Bd. Gheorghe Şincai.

De la aceeaşi dată, staţia de tramvaie ,,Cuţitul de Argint” amplasată pe Calea Şerban Vodă, sensul spre terminalul ,,Şura Mare”, se va reda în exploatare. 


Miercuri, 23 Iulie 2014 Siguranţa şi securitatea pasagerilor şi angajaţilor din transportul public - priorităţi ale RATB în contextul SECUR-ED

În zilele de 22 şi 23.07.2014, în cadrul evenimentului organizat de către Regia Autonomă de Transport Bucureşti împreună cu partenerii săi din proiectul european SECUR-ED, a avut loc prezentarea rezultatelor obţinute în urma unei colaborări internaţionale, alături de alţi operatori de transport şi companii de specialitate.

Proiectul SECUR-ED (Secured Urban Transportation - European Demonstration) finanţat de Comisia Europeană prin PC7 (Cel de-al Şaptelea Program-Cadru pentru Cercetare şi Dezvoltare Tehnologică) şi coordonat de THALES SECURITY SOLUTIONS & SERVICES SAS, din Franţa, este unul dintre cele mai mari proiecte participative în domeniul transportului de suprafaţă iniţiate de Uniunea Europeană.          

Obiectivul principal al proiectului este acela de a furniza soluţii eficiente de îmbunătăţire a securităţii transportului urban pentru operatorii şi autorităţile de transport din oraşele de mărime medie şi mare din Europa, prin utilizarea tehnologiilor moderne de comunicaţii şi prelucrare a datelor, precum şi prin îmbunătăţirea colaborării interinstituţionale.

Consorţiul format din 40 de parteneri din 13 ţări (Belgia, Franţa, Germania, Italia, Turcia, Olanda, Portugalia, România, Spania, Suedia, Norvegia, Finlanda şi Israel) reprezintă autorităţi şi operatori de transport, institute de cercetare, universităţi şi companii specializate în sisteme de securitate, asociaţii de transport, firme de consultanţă, precum şi doi mari producători de material rulant.

Întrunirea se înscrie într-un lanţ de evenimente demonstrative organizate la nivel european, în care oraşele partenere din cadrul proiectului SECUR-ED îşi prezintă rezultatele unei activităţi de cercetare derulate de-a lungul a peste 3 ani.

În tot acest timp, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a beneficiat de un suport real din partea Primăriei Municipiului Bucureşti, a Poliţiei Capitalei şi a Jandarmeriei Române, în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate în cadrul proiectului. 

În perioada următoare, toţi partenerii implicaţi în proiect vor întocmi rapoarte către Comisia Europeană, pe baza cărora Comisia va propune măsuri de adaptare a sistemului legislativ european şi a politicilor de susţinere a investiţiilor majore în infrastructura de transport.


Miercuri, 23 Iulie 2014 Din data de 24.07.2014, linia 302 revine pe traseul de bază

Urmare asigurării condiţiilor de întoarcere pentru autobuze în cartierul rezidenţial Fortuna, începând cu data de 24.07.2014, linia 302 va reveni pe traseul de bază de la intersecţia Şos. Alexandria/Str. Cristalului, pe Str. Cristalului, Str. Diamantului, până la intersecţia cu Str. Smaraldului.

De la aceeaşi dată, autobuzele vor opri în noile staţii capăt de linie ,,Cartier Fortuna” (pentru coborâre, respectiv urcare) şi vor purta suplimentar inscripţia: ,,302 Ghencea - Şos. Alexandria - Cartier Fortuna’’.


Joi, 17 Iulie 2014 Din data de 17.07.2014, se modifică traseul liniei de autobuze 302

În vederea executării unor lucrări de construcţie în cartierul ,,Fortuna Residence, care necesită montarea unei macarale pe locaţia actuală a terminalului, începând cu data de 17.07.2014, ora 14:00, linia 302 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul ,,Ghencea’’ şi intersecţia Şos. Alexandria/Str. Cristalului, unde autobuzele vor întoarce.

 

Mijloacele de transport vor purta suplimentar inscripţia: ,,Întoarce la intersecţia Şos. Alexandriei/ Str. Cristalului’’.


Marţi, 15 Iulie 2014 Din 16.07.2014, se modifică traseele liniilor de tramvaie 40 şi 56

 

În vederea continuării lucrărilor la Pasajul Muncii, începând cu data de 16.07.2014, liniile de tramvaie 40 şi 56 vor funcţiona între ,,Piaţa Sf. Vineri” şi intersecţia Calea Călăraşilor/Str. Traian, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Traian, Bd. Ferdinand, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, apoi traseele actuale.

Pentru preluarea călătorilor din zonă, Regia Autonomă de Transport Bucureşti înfiinţează linia navetă de autobuze 656, care va funcţiona între terminalele ,,Bd. Basarabia” şi ,,Foişorul de Foc’’, pe traseul: Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, Bd. Basarabia, Cal. Călăraşilor, Str. Traian, cu întoarcere prin Str. Iancu Cavaler de Flondor, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, Cal. Călăraşilor, Bd. Basarabia, Str. Lucreţiu Pătrăşcanu.