Locurile de munca nu au intotdeauna denumiri atat de simplu de descifrat

Ca sa atraga angajati buni si pentru un proces de recrutare mai simplu, multe companii scot la concurs posturi cu denumiri creative, care de multe ori nu reflecta munca efectiva a celui care le va ocupa. E vorba despre denumiri ciudate ale functiilor pe care le vor ocupa viitorii angajatori, pe care, la prima vedere, nu le vei lua in serios.

Cu toate astea, sunt locuri de munca pe care le poti avea daca iti doresti ceva deosebit si ceva interesant, sa experimentezi un altfel de job…

De cate ori nu ai cautat un loc de munca si te-ai lovit de aceleasi denumiri ale functiilor pe care le stiai de ani buni si care nu erau atat de atragatoare. Poate ti-ai dorit sa te angajezi intr-o firma care are un post pe care nicio alta companie nu il poate oferi.

Daca in trecut asa ceva era imposibil, in prezent sunt destule variante de posturi scoase la concurs unde vei putea lucra fara probleme. Suna destul de ciudat la prima vedere, dar asta nu inseamna ca nu te vei bucura de un job stabil si sigur pe viitor.

Ca sa iti faci o idee pentru urmatoarea vanatoare de joburi ceva mai deosebite am pregatit o lista de denumiri ale functiilor scoase la concurs care intrec orice imaginatie.

Eroul al fericirii. Sa aduci fericirea in lume este cel mai frumos lucru pe care il poti face. Postul de erou al fericirii este pentru cei care vor sa aduca un zambet pe chip, chiar si via e-mail, celor care au probleme. E un fel de angajat relatii clienti, care nu face altceva decat sa incerce sa ii faca fericiti pe clienti, pe cei care au diverse probleme si le comunica departamentului abilitat.

Vrajitor al cuvintelor. Nu, companiile care au astfel de posturi scoase la concurs nu cauta vrajitori si nici oameni cu puteri supranaturale. E o formula des intalnita mai ales in anunturile postate pe retele de socializare si site-uri de recrutare. In spatele ei se afla de fapt un content writer, copywriter bun, care stie foarte bine cum sa astearna pe hartie sau pe o coala virtuala cele mai tari campanii si discursuri, idei creative.

Agent de turism galatic. E printre putinele denumiri care descriu 100% despre ce e locul de munca. Compania care scoate la concurs un astfel de post este una care pune accent pe turismul spatial. Roul agentului de turism galactic este sa le explice turistilor tot ce au de facut daca vor sa calatoreasca si in alta parte decat la mare, la munte, in strainatate. E un job bine platit si destul de futurist, insa e posibil sa fie unul dintre locurile de munca la care vom aspira multi in viitor.

Profet digital. Prima data cand am auzit de acest job a fost in momentul in care denumirea a fost utilizata de David Shing de la AOL. Profetul digital cauta noi afaceri si oportunitati de branding pentru companiile din domeniul tehnologiei. Un fel de cautator de comori modern, care asteapta la orice pas sa gaseasca o afacere perfecta pentru un profit bun pe viitor.

Regina/Rege a/al Rigorii. Relatiile Publice pot fi un domeniu in care imaginatia si inventivitatea nu cunosc limite. In spatele acestei denumiri pompoase se afla un Account Manager dintr-o agentie de relatii publice. Descrierea e una foarte buna. El trebuie sa fie riguros si sa incerce sa ajute clientii si sa supravegheze implementarea corecta a conceptelor creative si a campaniilor pentru clientii/conturile care au nevoie de ajutorul agentiei.

Stapan digital. Este vorba despre un website manager. El raspunde de functionarea corecta a site-urilor, face update-uri de soft, monitorizeaza si raporteaza permanent date legate de performanta site-urilor. Dezvolta si actualizeaza continutul de pe site, supervizeaza orice proiecte de marketing on-line, se ocupa de optimizari. Denumirea e foarte bine aleasa mai ales ca asa ar trebui sa fie un website manager, sa fie „stapan” peste tot ce inseamna parte digitala on-line apartinand unei companii.

Alchimist al visurilor. Se foloseste in industria promovarii si a marketingului, implicand un account management foarte serios. Un manager de cont este omul potrivit pentru un astfel de post, el trebuie sa transforme orice idei si discutii in realitate si sa dea o forma cat mai coerenta unor visuri pe care le au clientii care vin la agentie.

Hacker al cresterii. E un post pentru oamenii care pot ajuta companiile sa se dezvolte in directiile dorite. Implica aspecte ce tin de marketing, de analiza a datelor, de inginerie. Un hacker al cresterii dezvolta si implementeaza strategii de crestere si de dezvoltare la nivelul companiei. Testeaza diverse tipuri de publicitate, se folosesc de e-mail marketing, de social media ca sa gaseasca oportunitati de crestere si de dezvoltare. Lanseaza campanii virale, se ocupa de SEO.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?