Perioadele de criza economica nu inseamna intotdeauna doar probleme pentru mediul de afaceri. In vremuri in care lucrurile nu merg asa cum ne-am dori trebuie sa fim creativi si sa venim cu idei noi de businessuri pentru a supravietui pe o piata tot mai greu de inteles si de penetrat.
Recesiunea de dupa inceputul crizei economice din 2008 a dus la cea mai mare rata de a aparitie a activitatilor antreprenoriale din ultimele decade. Desi nu pare un lucru firesc sa incepi o afacere noua si mai ales una mica, multe afaceri mici au supravietuit si au reusit sa se impuna prin originalitate si idei foarte bune de business.
Perioada pe care o parcurgem cu totii in momentul de fata este una diferita, unica, este plina de provocari. Mediul de afaceri incearca din rasputeri sa supravietuiasca, afacerile mari dau semne de slabiciune, cele mici incearca sa nu ajunga la faliment. Cand nu mai ai loc de munca si ai si niste datorii destul de mari, riscul de a initia o afacere mici nu mai pare atat de mare. Sa ai propriul tau job ar fi singura optiune in astfel de vremuri.
Desi sunt o multime de locuri de munca ce nu sunt atinse de recesiune si de efectele crizelor economice sunt si multe businessuri noi care reusesc sa nu fie doborate de aproape nimic din planul economic atat de complicat. Cu cat afacerea e mai ciudata si e mai nisata, cu atat sansele sa supravietuiasca cand vine „furtuna” crizei economice sunt mai mari. Iata in continuare doar cateva afaceri mici, ciudate, dar eficiente, care se dovedesc foarte rezistente in fata oricaror provocari.
Bariera pentru purici. In mai toate spatiile de cazare unde curatenia nu este o prioritate mereu apar foarte repede si nesuferitii purici. Ciupiturile de purici sunt periculoase, sunt dureroase, senzatia este foarte neplacuta, mai ales ca sunt si multe. Sa te feresti de ei nu prea poti, pentru ca nu ii vezi, sa nu mai te cazezi iar nu poti pentru ca nu ai de unde sti daca sunt sau nu sunt purici acolo.
Tony Abrams a simtit potentialul unei astfel de probleme si a inventat bariera care nu permite puricilor sa ciupeasca, sa „muste” din tine. Aceste beriere se plaseaza sub picioarele paturilor si prin toti puricii care vor sa urce in pat si sa isi inceapa treaba.
Oricat de ciudata ti se pare ideea, acest business mic a reusit sa aduca proprietarului milioane pentru ca au fost foarte multi clienti care nu au vrut sa ajunga la reclamatii sau la ciupituri de purici. Afacerea merge bine si profitul se vede an de an, chiar si pe timp de criza. Puricii nu tin cont de criza, asa ca ai nevoie oricand de o astfel de bariera.
Inchiriere de… gaini. Da, ne-am gandit si noi la inceput: la ce iti trebuie o gaina de inchiriat? Multi oraseni vor sa se apuce de agricultura urbana, asa ca au nevoie de gaini. Dar de gaini trebuie sa ai grija si e cam dificil cand nu prea ai timp si chef de asa ceva, doar esti la oras.
Ca sa vezi daca poti sau nu sa ai grija de gaini s-a inventat inchiratul de gaini. Cei care detin afacerea cu gaini de inchiriat ofera tot e trebuie pentru ingrijirea puilor de gaina. Cu 250 de dolari poti sa vezi daca esti in stare sau nu sa cresti gaini. Asa stii daca te poti angaja la crescut gaini, daca nu dai puii inapoi si ai terminat cu agricultura urbana, te apuci de altceva.
Ajutor in caz de mahmureala. Dupa o petrecere pe cinste incepi sa te resimti de la mahmureala, nu prea iti mai arde sa faci curatenie prin toata casa. Cand esti intr-o astfel de situatie chemi firma de ajutor in caz de mahmureala si se rezolva totul.
Echipa iti aduce un mic-dejun special pentru mahmureala si ceva bautura pentru a scapa de durerile de cap si de starea de rau. In plus, aceiasi oameni se apuca de curatat toata casa, de curatenie generala dupa petrecere: spala vase, arunca gunoiul, strang tot prin casa, au grija sa fie luna peste tot in jurul lor.
Si clienti sunt mereu, tot timpul ai petreceri, chiar si in pandemie. E mult mai bine sa te ajute cineva decat sa incepi ziua cu o durere mare de cap si cu atat de multe lucruri de pus la punct.
Vanzarea inelului de logodna. Ideea afacerii cu inele de logodna vandute de la cei care au renuntat la ideea unei casatorii a venit intr-un moment in care tot mai multa lume avea ceva probleme in casnicie. Barbatul care a infiintat firma care se ocupa cu asa ceva a fost parasit de logodnica. A ramas cu inelul si s-a dus la bijutier sa il vanda. Dar acolo a avut un soc. A primit doar 3.500 de dolari cand inelul valora 10.000 de dolari.
Asa ca omul nostru a avut pe loc o idee de afacere. A realizat un site care permite oamenilor sa vanda inele de logodna de care nu mai au nevoie sau orice fel de bijuterie interesanta si pretioasa catre alti utilizatori care isi doresc bijuteria. Insa la un pret mai bun ca la bijuterie, adica mai mic… Deja site-ul e foarte popular si a aparut peste tot, la tv, in ziare, toata lumea stie de el in S.U.A.