Daca vrei sa iti cuceresti publicul tinta ai nevoie de multa imaginatie si creativitate, de idei bune si de abordari diferite. In publicitate si promovare nu merge sa folosesti mereu acelasi tip de abordare, pentru ca vei avea un mesaj care nu mai ajunge la clienti. Cu cat incerci mai mult sa fii altfel decat concurenta si sa vii cu idei la care nu se asteapta nimeni, cu atat vei avea o campanie de promovare mai reusita si mai multi clienti care vor afla de tine.
Brandurile, mici sau mari, au nevoie de promovare ca de aer. Nu ai cum sa ajungi la clienti cu produsele si serviciile daca nu investesti in publicitate si in marketing. Insa nu toate campaniile ajung sa aiba si rezultatele dorite. Depinde mult de cum sunt realizate si ce idei au la baza. Daca mergi pe clasic nu vei reusi prea multe, asa ca e bine sa ai campanii concentrate pe nou, pe creativitate si pe abordari de multe ori socante pentru public, dar care vor prinde foarte bine. Cateva exemple interesante le puteti parcurge in randurile ce urmeaza.
GoPuff. Este o companie care permite comenzi prin aplicatia proprie. Ca sa se promoveze a gandit niste reclame si campanii de promovare excelente, dar cam ciudate. Pe Twitter apareau parti din ceea ce comandau clientii noaptea tarziu. De exemplu, om doamna comandase trei pachete dintr-un anumit produs la 22.30, alt client comandase niste pachete de pampersi tot tarziu in noaptea. Si toata lumea a aflat de pe contul de Twitter ce a avut pe lista. E ciudat sa divulgi ce comanda clientul de la tine, dar e foarte bine sa iti promovezi produsele asa pentru ca pot afla si altii ce ai de oferit.
Cub Cadet PRO Z si masinile de tuns iarba. Cine a spus ca un comunicat de presa clasic nu poate avea efectul dorit? O Agentie de publicitate a promovat produsul celor dela Club Cadet cu ajutorul… otelului. Fix acelasi otel din care era facuta si masina de tuns. Comunicatul de presa era din otel, avea o greutate foarte mare si era facut din otelul de calitate pe care toti clientii il regaseau in masina de taiat iarba. Comunicatele din otel au fost livrate presei si au starnit multe controverse la vremea lor. Dar promovarea a fost foarte buna si lumea a aflat rapid de produse.
Tiger Beer. Este o companie americana care are operatiuni in Singapore si a vrut sa transforme poluarea aerului in ceva pozitiv si util. O echipa de specialisti a reusit sa „capteze” poluarea si sa o transforme in Air-Ink, o vopsea fluida neagra. Toti artistii influenti au primit vopseaua-cerneala si rezultatele folosirii sale au fost filmate. 40-50 de minute de poluare cu masina poate produce niste cerneala sau vopsea, pe care artistii o puteau incorpora in lucrarile lor. Si asa poluarea s-a transformat intr-o sursa de material numai bun de folosit in picturile stradale.
Adobe Stock. Daca lucrezi cu fotografii si cauti mereu o fotografie perfecta prin zeci de fotografii stock stii prea bine cat timp pierzi fara rost pana ajungi la imaginea dorita. Adobe a facut un parteneriat cu o agentie suedeza de publicitate ca sa isi promoveze noile servicii de fotografie stock, Adobe Stock. S-au gandit impreuna la un fel de linie de moda cu fotografii stock depasite si folosite prea des. Linia de moda a prins bine, la fel si mesajul care spunea ca fotografiile vechi si-au gasit deja locul in cartile de istorie, fotografii fiind incurajati sa vina cu o contributie noua, neasteptata pentru binele comunitatii care foloseste fotografii stock.
UberPOOL. In Mexic, Uber a lansat o campanie de guerrila marketing pentru a promova eficient serviciile Uber in America Latina. Cu ce poti face promovare soferilor din trafic sau pietonilor? Cu drone. Au trimis multe drone cu mesaje afisate la vedere si au asteptat reactia. Soferii le-au vazut peste tot si au inteles mesajul, campania a avut succes. Mass-media a devenit imediat atenta si a ales sa vorbeasca despre campania inedita, iar Uber a reusit sa obtina ce isi dorea: vizibilitate buna si acces mai usor pe o piata cam greu de penetrat.
KMFA-FM Austin. Cum faci sa ai tineri interesati de un post de radio clasic? Gandesti un metronom si il pui pe Twitter. Ritmul sau e influentat de numarul de mesaje de pe Twitter trimise in orasul texan. Campania a avut succes, tinerii au fost interesati de postul radio si mesajul radioului a ajuns rapid unde trebuia, la publicul tinta format din tineri. Twitter a devenit un mediu de diseminare a unui mesaj simplu si foarte inteligent, bine conceput cu un element simplu la nivelul sau, un metronom.
Laphroaig. Pasionatii de reclame stiu deja ca orice fel de spot publicitar dureaza 30 de secunde. Dar cum ar fi sa ai spot de trei ore si jumatate. Laphroaig Whiskey a avut un spot asa de lung, filmat intr-o singura secventa gandita cap-coada. O agentie britanica a fost in spatele filmului de promovare, in film apare comediantul Andy Daly care citeste review-uri reale, avand un discurs tip unui comediant consacrat. Review-urile sunt diferite si arata tocmai natura polarizata a produsului si a brandului, ori il iubesti, ori il urasti. Dar brandul dorea vizibilitate si discutii despre el si le-a avut.