SEO reprezintă una dintre cele mai importante componente ce fac parte din orice strategie de marketing digital de succes. Optimizarea pentru motoarele de căutare oferă site-urilor atât posibilitatea de a-şi creşte vizibilitatea, cât şi de a atrage trafic relevant. Astfel, procesul de optimizare seo poate fi cheia succesului în cursa către o prezenţă online puternică şi performanţă.
Având în vedere acest lucru, apelarea la o firmă de optimizare seo poate fi nu doar o decizie ce va îmbunătăţi strategiile de marketing implementate, ci şi va creşte numărul de clienţi şi de vânzări.
Utilizarea serviciilor seo de calitate vă aduce beneficii semnificative atât în optimizarea onpage, cât şi în cea offpage. Cu toate acestea, mulţi antreprenori nu cunosc foarte bine importanţa acestor două categorii SEO fundamentale. Prin înţelegerea şi aplicarea corectă, afacerile se pot bucura de o poziţie mai bună pe motoarele de căutare şi, bineînţeles, de un nivel de succes mai mare.
Ce este SEO Onpage?
Exact aşa cum reiese din denumire, SEO Onpage se referă la toate operaţiunile şi acţiunile ce pot fi realizate pe site pentru a genera în mod organic trafic relevant şi un ranking mai bun. Aceasta componentă are o importanţă deosebită deoarece permite motoarelor de căutare să acceseze, să înţeleagă conţinutul şi să indexeze site-ul, lucru ce poate ridica sau reduce poziţia în căutări. Următoarele elemente sunt doar câteva exemple de optimizare SEO Onpage ce pot fi implementate pe un site:
- Crearea de conţinut de calitate;
- Utilizarea cuvintelor cheie relevante;
- Optimizarea descrierii şi a titlului;
- Integrarea de link-uri interne;
- Includerea link-urilor externe;
- Utilizarea de etichete Heading H1, H2, H3…;
- Folosirea textului alternativ pentru imagini;
- Îmbunătăţirea experienţei de utilizator;
- Optimizarea structurii URL-ului;
- Incorporarea butoanelor de reţele de socializare;
- Creşterea vitezei de încărcare a păgânilor;
- Utilizare Schemă Markup;
- Optimizarea site-ului pentru utilizatorii de dispozitive mobile.
Aşa cum se poate observa, optimizarea onpage poate fi o acţiune destul de complexă. O firmă de optimizare seo cu experienţa cunoaşte aceste lucruri şi este capabilă să implementeze eficient strategii performante ce pot îmbunătăţi atât poziţia pe motoarele de căutare, cât şi traficul generat.
Ce este SEO Offpage?
SEO Offpage se referă la toate acţiunile şi activităţile ce trebuie realizate pentru a promova conţinutul şi link-ul către pagină pe alte site-uri web externe. Importanţa acestei strategii constă în crearea unei prezenţe active pe internet şi expunerea brandului pe diverse platforme online, esenţiale pentru creşterea autorităţii şi încrederii în site. În acesta categorie sunt incluse următoarele elemente:
- Construirea de backlink-uri printr-o campanie de advertoriale seo (link-uri externe sau link-uri inbound);
- Crearea unei prezenţe pe reţelele de socializare;
- Colaboarea cu creatori de conţinut;
- Menţionarea brandului fără link-uri;
- Crearea de guest post-uri.
Optimizarea offpage este în general mult mai complexă şi mai complicată în comparaţie cu cea onpage, de aceea, specialiştii recomandă apelarea la servicii seo pentru ca antreprenorii să aibă siguranţă că strategiile sunt implementate eficient.
Care este mai importantă: optimizarea SEO onpage sau cea offpage?
SeoPower este de părere că atât optimizarea SEO onpage, cât şi cea offpage contribuie în mod egal la crearea unei prezenţe online puternice. Prin implementarea corectă şi eficientă a ambelor strategii, se va putea atrage mai mult trafic relevant, iar site-ul va reuşi să genereze rezultatele căutate.
Competiţia antreprenorială din ziua de azi a intensificat necesitatea de a apela la strategii de marketing digitale performante. Aceste componente stau la baza oricărei firme de succes, de aceea este esenţial ca orice întreprinzător să se asigure că beneficiază de o optimizare cât mai bună atât onpage, cât şi offpage. Prin îmbinarea acestor factori, afacerile mici, mijlocii şi mari vor reuşi să îşi îmbunătăţească prezenţa în online şi să se bucure de un succes deosebit pe termen mediu şi lung.
Surse:
- https://www.digitalthirdcoast.com/blog/on-page-off-page-seo-difference
- https://userp.io/seo/difference-between-on-page-and-off-page-seo/