Site icon RATB

Carti pe care orice antreprenor in devenire ar trebui sa le citeasca

Antreprenorii la inceput de drum pot gasi idei interesante si pot intelege multe lucruri din cartile dedicate lor

Sa fii antreprenor nu este usor. Ai nevoie de curaj, ambitie, de rabdare, de perseverenta de idei si creativitate, de intuitie. Si mai e nevoie de ceva. De mult studiu, de documentare ca sa poti avea o cultura generala excelenta si sa ai de la ce porni cand vrei sa dezvolti o idee ce se va transforma intr-o afacere de succes. Cel mai simplu mod sa descoperi idei si un mod de viata care te va ajuta sa devii antreprenor de succes este sa citesti carti cu subiecte legate de antreprenoriat si antreprenori.

Sa ai acces la experientele altora si sa te poti inspira la un moment dat din acele idei, sa vii cu inovatii in domeniul antreprenorial, iata ce te-ar putea ajuta in incercarea ta de a deveni antreprenor de succes si de a avea o afacere care merge, pornita de la zero. Cartile iti vor fi de mare folos si ajutor oricand esti in pana de idei si vrei sa iti transformi viata in asa fel incat antreprenoriatul sa nu te copleseasca. Daca nu ai inca o lista de carti dedicate antreprenorilor in devenire iti propunem cateva dintre cele mai interesante si mai importante pe care merita sa le citesti cand ai timp. Ai ce invata din ele.

Exceptionalii. Povestea succesului de Malcolm Gladwell. Este una dintre cartile pe care orice antreprenor la inceput de drum ar trebui sa o citeasca. Gladwell analizeaza cu lux de amanunte factorii care contribuie la un succes garantat, prin intermediul unor „exceptionali”, cei mai buni si cele mai stralucite minti, cei mai faimosi si cei mai de succes oameni. El porneste de la o intrebare simpla: ce ii diferentiaza pe cei care ajung sa cunoasca succesul de restul oamenilor? Raspunsul la care ajunge Gladwell in volumul sau e unul care te pune pe ganduri: acordam prea mare atentie modului in care sunt si se comporta oamenii de succes si prea putina atentie locului de unde sunt, cultura, familia, generatia, experientele care contribuie la succesul lor.

Sunt explicate secretele miliardarilor din industria software, ce iti trebuie ca sa fii un jucator de soccer exceptional sau de ce asiaticii sunt asa de buni la matematica si de ce Beatles a ajuns o formatie rock atat de mare si de indragita. Printre exemplele folosite de Gladwell ca sa exemplifice teoriile sale se afla si Bill Gates, de exemplu, deci oameni cu o minte stralucita care au ajuns sa cunoasca succesul pornind de multe ori de la zero.

Clubul 5 AM. Fii stapan pe dimineata ta! Fa-ti viata mai buna! de Robin Sharma. Conceptul clubului 5 AM a fost introdus acum mai bine de 20 de ani de catre expertul Robin Sharma. La baza cartii sale se afla o experienta reala, o rutina aplicata dimineata care i-a ajutat pe clientii sai sa fie mai productivi si sa fie mai sanatosi, mai deschisi la nou si mai senini. Pe tot parcursul volumului orice antreprenor la inceput de drum va descoperi sfaturi utile venite de la un om care stie ce spune, totul pornind de la o singura premisa: antreprenorii de succes se trezesc de dimineata si ajung sa rezolve mai multe lucrand in primele ore ale zilei lor. Se adauga si sfaturi legate de exercitiile fizice si de beneficiile lor asupra vietii antreprenorului, dar si idei pentru structurarea zilei si activitatilor pentru un „flow” optim.

Din carte afli cum isi petrec oamenii de afaceri importanti, geniile diminetile si ce fac ca sa ajunga la rezultatele exceptionale pe care le vedem, ce poti face ca sa iti protejezi orele de liniste de dimineata si sa ai timp de toate. Intr-un cuvant ai o carte exceptionala care te va invata foarte multe „trucuri” ca sa incepi fiecare dimineata altfel decat majoritatea colegilor si antreprenorilor in devenire.

Irational in mod previzibil de Dan Ariely. Ariely isi propune in volumul sau sa faca un lucru pe care putini autori se incumeta sa il puna in aplicare: contesta ipotezele cititorilor legate de luarea deciziilor bazate doar pe gandire rationala. Cum de o durere de cap trece daca luam o pastila de 20 de lei si pare ca nu trece daca luam o banala aspirina de 60 de bani? Sau de ce ne reintoarcem la bufet si mai luam mancare cand aceasta este tip bufet suedez, chiar daca stomacul nostru pocneste? Comportamentele noastre nu sunt nicidecum rationale in foarte multe situatii banale din viata. Bazandu-se pe experienta de zi cu zi si pe experimente, date colectate in timp, autorul explica asteptarile, emotiile, normele sociale si alte „forte” invizibile, ilogice care ne influenteaza abilitatile rationale. Zi de zi facem fix aceleasi tipuri de greseli si le tot repetam inconstient. Amanam, subestimam, platim prea mult pentru ceva ce nu valoreaza atat de mult… Comportamentele gresite repetate sunt sistematice si predictibile, de aici si irationalul predictibil la care se face referire in acest volum. Ariely explica cum vom reusi sa scapam de toate greselile irationale si cum sa luam cele mai bune decizii. Cartea iti va schimba cu siguranta modul in care interactionezi cu lumea, cate o decizie mica in fiecare moment important si vei ajunge sa invingi „irationalul” din viata ta, asta e promisiunea lui Ariely.

Incepe cu De Ce de Simon Sinek. La baza oricarui business bun se afla un singur lucru: gasirea de ce-ului propriu. Cel mai bun exemplu: Steve Jobs, care a creat un produs ca raspuns direct la o nevoie pentru un produs. A inceput, fireste, cu De ce? Volumul lui Sinek este despre importanta gasirii unui scop inainte sa „tintesti” in intuneric, fara nimic clar in minte. Sinek adreseaza o intrebare, la care primim si raspunsul mult asteptat: de ce unii oameni si unele organizatii sunt mai inovatori/inovatoare, mai influenti/e si mai profitabili/e decat altii/altele? Se mai adauga pe parcurs si alta: Si de ce unii dintre cei care ating succesul nu il mai pot repeta iar si iar? Toti oamenii de succes importanti din istoria recenta au inceput cu De Ce? Au realizat ca nimeni nu cumpara un produs, servicii, nu adera la niste idei pana nu intelege De Ce-ul din spatele lor. Toti liderii si oamenii de afaceri cu influenta gandesc, comunica, actioneaza la fel si e fix opusul la ce fac restul oamenilor din jurul lor. Ideea aceasta Sinek o numeste Cercul Auriu, oferind un cadru pe care organizatiile pot construi, oamenii pot fi inspirati. Si totul porneste cu De Ce?

Exit mobile version