Managerii de produs nu se vor opri niciodata din invatat. Asta pentru ca in product management apar mereu informatii noi, strategii si metode noi care te pot ajuta sa ai cel mai bun produs de pe piata. Se schimba si tehnologia, se schimba obiceiurile de consum, asa ca adaptarea rapida si strategica la nevoile clientilor este esentiala. Cartile despre product manangement iti vor fi de folos indiferent ca esti la inceput de drum in domeniu sau ca ai in spate experienta de ani buni.
Managerii de produs sunt poate cei mai importanti oameni dintr-o companie. Ei au grija de produs, sa fie cat mai aproape de ce isi doresc clientii, supravegheaza toate etapele de productie si sunt pregatiti sa ofere consiliere si ajutor oricand apar probleme. Implicarea lor e totala, de la cercetari de piata la dezvoltare si testare de produs, pozitionare pe piata. Pana la urma managementul de produs se afla la intersectia dintre afacere, tehnologie si experienta clientilor. Managerii de produs analizeaza afacerea, tehnologia, vad si inteleg ce isi doresc clientii si definesc solutii pentru produsele concepute pentru a ajunge la cele mai bune rezultate.
Dar ca sa ajungi sa fii foarte bun pe un post de product manager ai nevoie sa fii la curent mereu cu tot ce e nou in domeniu si sa citesti mult. Iata in continuare cateva recomandari de carti bune despre product management pe care e musai sa le ai in biblioteca de la job sau de acasa daca iti doresti sa devii si mai bun in ceea ce faci.
The Lean Product Playbook, Dan Olsen. Este cartea perfecta pentru orice startup sau pentru companii mari. Ghidul practic despre construirea unui produs pe care clientii il vor adora a fost conceput in asa fel incat sa ofere sfaturi si indrumari pas cu pas pentru a avea produse noi care vor fi acceptate si primite bine de catre clientii firmei, companiei. Volumul lui Olsen iti spune ce se intampla cand produsele noi se dovedesc a fi un esec. La baza esecului se afla mereu imposibilitatea unui produs de a veni in intampinarea nevoilor reale ale clientilor. Poate fi vorba despre design prost, despre executie slaba sau despre ambele.
Si ca sa nu ai probleme cu produsele cartea iti ofera sase lectii repetabile, usor de inteles. Sunt multe exemple din lumea reala in carte, nu doar teorie, totul pentru a te ajuta sa ai produse care vor ajunge rapid la clienti si care vor putea sa se „integreze” si sa se afirme imediat pe piata tinta. Daca mai tinem cont de experienta lui Olsen si de clientii pe care i-a ajutat bazandu-se fix pe aceste etape descrise in carte, clienti precum Facebook, Medallia sau Hightail, Box, ne vom da seama usor ca avem in fata o carte care nu e doar pentru antreprenori, manageri de produs sau designeri, dezvoltori, analisti, oameni din departamentele de marketing. E o carte pentru toti cei pasionati de produs si de crearea sa, de intelegerea magiei din spatele unui produs de succes.
Inspired: How to Create Tech Products That Customers Love, Marty Cagan. Cagan a fondat Silicon Valley Product Group ca sa ajute alti manageri de produs. Lucrand pentru multe companii uriase, Cagan are deja experienta si foloseste multe exemple reale pentru a demonstra tot ce afirma in cartea sa. Volumul este o biblie pentru toti cei care sunt interesati de fundamentele dezvoltarii unui produs tehnologic si a unor strategii pentru a ajunge la rezultatele dorite. Exemplele din lumea reala vin de la Google, Netflix sau chiar Tesla, Amazon si multi altii.
Cei care reusesc in acest univers al produselor tehnologice asculta clientii, se concentreaza pe gasirea raspunsurilor la patru intrebari cheie pentru orice produs. Care ar fi acestea? Publicul tinta va cumpara produsul? Publicul tinta va sti cum sa foloseasca produsul? E posibil sa construiesti ceva la fel ca produsul respectiv? Vor fi cei interesati gata sa sustina produsul si dezvoltarea sa?
Din carte afli rapid cum sa iti dai seama daca un produs este unul bun pentru piata vizata sau daca trebuie sa il regandesti. Ideea din spatele intregului volum e simpla: trebuie sa dezvolti, sa construiesti un produs pe care clientii tai sa il iubeasca, sa il adore si sa si-l doreasca si ai de parcurs un intreg proces pentru a ajunge sa il si vezi in mana lor, in casele lor. Cei interesati de cartea lui Cagan vor fi designerii, inginerii, oamenii de stiinta care lucreaza cot la cot cu managerii de produs pentru a obtine cele mai bune variante de produse pentru clienti.
The Product Book: How to Become a Great Product Manager, Josh Anon si Carlos González de Villaumbrosia. Este o carte „clasica” pe care orice manager de produs ar trebui sa o citeasca. Autorii au avut grija sa includa in volum tot ce trebuie sa stii in calitate de product manager pentru a avea un produs bun si pentru a conduce o echipa cu rezultate excelente. Afli rapid cum sa dezvolti, „construiesti” produse si sa lansezi produsul si pe langa toate astea e si un interviu de product management. Stii, dupa ce o parcurgi, cum sa structurezi mai bine echipa, cum sa cooperezi eficient cu alte departamente, cum sa cuceresti publicul la angajari.
Gasesti multe lectii practice, sfaturi venite de la experti, idei de bune practici in product management, afli si raspunsul la vesnica intrebare „Ce face un manager de produs?”. Exemple multe vin indirect de la manageri de produs din companii uriase, Google, Facebook sau Snapchaat, LinkedIn, PayPal, Netflix. Daca ai rabdare sa parcurgi intreg volumul la final vei ramane cu o multime de informatii si notite pentru un lucru mai eficient si pentru produse viitoare mai bune prin efortul combinat al tau, ca product manager, si al echipei de langa tine.
Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value, Melissa Perri. Multe companii moderne, mari sau mici, nu conteaza, si multi manageri de produs sunt mereu expusi riscului de a cadea in capcana „constructiei”. Producatorii pun accent prea mare pe output si nimeni nu se mai gandeste daca produsul chiar indeplineste un scop practic pentru clienti, rezolva nevoile lor si creeaza valoare. Si de foarte multe ori companiile pierd prea mult timp concentrandu-se pe detaliile produselor cand, in realitate, ar trebui sa asculte clientii si ce nevoi au.
Pe primul loc trebuie sa fie mereu rezultatele si abia dupa restul lucrurilor, doar asa poti sa mentii directia corecta pentru produsele tale. Cultura produselor e importanta si ea si avantajele vor fi si de partea producatorilor, si de partea clientilor. Toate principiile esentiale pentru product management din carte se pot aplica oricarei companii, mici sau mari.