Cartile despre time management te pot scuti de ore intregi pierdute fara rost si de incercari de organizare a timpului fara prea mare succes

Ai auzit vorbindu-se de multe ori despre time management, despre organizarea mai eficienta a timpului si asa prea putin pe care il avem la dispozitie. Time managementul este arta de a programa si organiza timpul pentru a fi mai eficient si mai productiv. Principiile acestui concept se pot aplica in orice fel de domeniu si au devenit si mai importante in pandemie.

Daca nu stapanesti prea bine arta organizarii eficiente a timpului tau poti sa te inspiri din cateva carti excelente despre time management, pe care le vei descoperi in randurile ce urmeaza.

Organizarea timpului este deja foarte importanta, mai ales ca avem 24 de ore intr-o zi si nu ne mai ajung deloc. Time managementul vine in ajutorul nostru si ne poate pune ordine in viata si in idei. Dar pentru a ajunge sa iti orgenizezi foarte bine timpul si asa prea putin vei avea nevoie de cateva sfaturi pentru a trece cu bine si peste aceasta provocare. De unde le poti lua? Cea mai buna sursa ar fi cartile despre time management.

Getting Things Done de Davin Allen. Allen isi propune sa clarifice putin lucrurile in cartea sa. Multa lume nu prea stie ce are de facut, nu reuseste sa stabileasca o imagine mentala a ceea ce urmeaza sa faca, nu stie cand se termina efectiv o anumita sarcina de indeplinit. Dupa Allen trebuie sa incepi cu transformarea scopurilor abstracte in sarcini concrete, sa ai sarcinile complexe „sparte” in sarcini mai simple si mai mici. Trebuie sa ai idei marete si sa nu le tii doar pentru tine, sa le pui in practica. Doar asa poti fi mai productiv si poti deveni un maestru al time managementului. E o carte pe care ar fi bine sa o citesti daca vrei sa deprinzi rapid bazele organizarii mai eficiente a timpului tau.

Mananca broasca aia de Brian Tracy. Cartea lui Tracy pleaca de la un proverb celebru, de la o zicala. Daca primul lucru pe care il faci in fiecare dimineata este sa mananci o broasca vie, poti sa parcurgi intreaga zi cu satisfactia de a sti ca acela e cel mai rau lucru ce ti se poate intampla toata ziua. Broasca e metafora lucrului celui mai important, sarcinii mai importante de indeplinit. Intai rezolva sarcinile importante si restul zilei va fi foarte bun. Daca va trebui sa mananci doua broaste, incepe cu cea mai urata intai.

Volumul este despre prioritizare si despre organizarea timpului, sarcinilor. Succesul in viata si la locul de munca tine de abilitatea ta de a alege intre important si mai putin important sau neimportant.

Razboiul artei de Steven Pressfield. Este o carte pentru creativi, pentru cei care scriul picteaza, se ocupa de design, de exemplu. Rezistenta e dusmanul nostru comun. Iti spune mereu ca nu esti suficient de bun, ca nu poti termina la timp ce ai de facut, ca poti termina si mai tarziu, ca nu trebuie sa faci nimic astazi. Rezistenta este formata din tot ce iti distrage atentia in viata. Rezistenta e semnul care iti spune ca faci ceva bine. Ca sa o combati, autorul te sfatuieste sa devii un profesionist, sa asculti Muza. Se citeste usor si e foarte simplu sa intelegi tot ce spune Pressfield in volumul sau si sa aplici in practica.

168 de ore de Laura Vandercam. Toata lumea crede ca nu are atat de mult timp la dispozitie ca sa faca tot ce si-a propus. Dar Vandercam spune ca ai tot timpul din lume sa faci ce doresti. Daca vrei sa faci totul vei fi mereu stresat ca nu ai timp. Concentreaza-te pe un anumit task si vei vedea ca ai timp de orice. Oamenii nu stiu cum isi petrec timpul. E bine sa avem un jurnal in care sa trecem mereu ce facem si cat timp alocam. Asa vedem ce e important pentru noi si ce putem face pentru a nu mai pierde timpul fara rost.

Sa fii productiv in fiecare zi e foarte dificil, dar daca te uiti la toata saptamana va fi mai usor sa te organizezi imediat si sa nu mai pierzi timp atat de mult.

Un singur lucru de Gary Keller. E o carte despre prioritizare, despre succes si despre time management. Succesul este despre realizarea unui lucru corect nu despre a face totul bine. Trebuie sa ne concentram pe cat mai putine lucruri. E bine sa ne ocupam de un lucru deosebit de important si restul lucrurilor vor merge de la sine.

Dar e foarte greu sa gasesti acel lucru. Avem prea multe de facut in acelasi timp si avem foarte multe lucruri de pus la punct, asa ca ne pierdem usor in detalii. Alegem pana la final un lucru care conteaza cel mai mult pentru noi si ne concentram doar pe el, pana il facem cum trebuie. Si asa avem timp si de alte lucruri mereu si la final ne vom organiza mult mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *