Campaniile de marketing pentru destinatiile turistice de vis pot fi mult mai creative si mai usor de implementat

Cand te gandesti la destinatii de vacanta te gandesti la campanii de promovare clasice, la peisaje, la oameni si experiente afisate pe diverse panotaje, in diferite videoclipuri de promovare. Dar daca vrei sa aduci turisti cat mai multi intr-o destinatie nu tocmai populara si cautata trebuie sa investesti timp si multa creativitate in campanii de marketing inedite si interesante.

De ce are nevoie o campanie de marketing pentru o destinatie turistica pentru a deveni virala si a ajuta locul respectiv? Lucrurile stau foarte simplu. E nevoie de creativitate, de rabdare, de gasirea unui concept original care sa stea la baza campaniei, de multe incercari si de un brainstorming in care fiecare membru al echipei de promovare si marketing sa vina cu cele mai bune idei. Si mai e nevoie si de o deschidere catre inedit, catre ceva nou, la care nimeni nu se asteapta. In toata istoria recenta a campaniilor de marketing pentru destinatii turistice au fost cateva care au bifat toate aceste criterii de catalogare a campaniilor de promovare pentru destinatii turistice de top.

#DoggyVacay. Sunt foarte multi iubitori de caini printre posibilii turisti care ajung in Israel. Si cum in Tel Aviv sunt foarte multi caini, oamenii ingrijesc o multime de patrupede, Vibe Israel a invitat sase influenceri insotiti de cainii lor si le-a asigurat tot ce aveau nevoie, de la transport la cazare, totul pe banii Vibe Israel. Au avut inclus si o zi la spa, o zi pe plaja destinata cainilor, un tur al cateilor in Ierusalim si meniuri variate pentru necuvantatoare. Postarile stapanilor influenceri au devenit virale imediat si in social media si in afara ei s-a discutat mult despre aceasta campanie ciudata. Campania a avut succesul dorit si si-a atins scopul, promovarea a fost foarte bine gandita si tot bugetul de marketing alocat pentru promovare si pentru aceasta idee inedita a meritat si a fost recuperat rapid.

Google Translate, varianta Insulele Feroe. In 2018, compania Visit Faroe Islands a lansat o campanie de marketing inedita, Faroe Islands Translate. Dupa ce limba care se vorbeste in Insulele Feroe nu a fost inclusa in lista celor de la Google Translate, feroezii si-au creat propriul site clona al Translate-ului folosind voluntari pentru a realiza videoclipuri scurte cu traduceri. Google deja a luat in discutie includerea limbii de acolo in Google Translate intre timp. Campania a fost un succes neasteptat, turistii au inceput sa vina astfel ca au existat si momente in care zona a fost inchisa pentru weekend pentru a nu fi pagube la nivelul mediului, pentru a se organiza putin lucrurile acolo.

Picatarea Lacului Louise in albastru turcoaz. Alberta este cunoscuta in toata lumea ca fiind o regiune unde ai peisaje care iti taie rasuflarea, liniste, fauna si flora unica. Lacul Louise a fost mereu in centrul controverselor din cauza culorii sale albastre ireale. In loc sa se mai zbata sa explice ca totul e natural, Travel Alberta a facut un parterneriat cu Pantone si a creat o noua culoare pentru vopselele albastre, o noua nuanta, Lacul Louise Albastru Turcoaz. Intr-o incercare de a veni si cu o gluma buna de 1 aprilie, cei din spatele campaniei au inventat o intreaga poveste despre locuitorii care au pictat albia lacului in albastru in urma cu mii de ani si tot fac lucrul asta de generatii. In afisele de promovare a campaniei de marketing se putea vedea si un barbat care vopsea de zor Lacul Louise in albastru turcoaz?.

Checkout247. Aproape de centenarul independentei Finlandei, Ministerul Afacerilor Externe a gandit o campanie de marketing interesanta si ciudata. Timp de 12 ore a existat live stream cu checkout-ul finlandezilor. Mii de clienti au dat buzna in supermarket pentru cele mai tari promotii, iar in toata lumea peste 200.000 de oameni au luat parte la streaming prin comentarii. Campania a unit practic finlandezii cu alti oameni din toate colturile lumii si a deschis calea catre conversatiile globale in preajma celebrarii zilei independentei in Finlanda.

Prima zona „time-free” din lume. Innovation Norway nu s-a gandit niciodata ca o campanie de marketing creata pe repede inainte va avea un impact atat de mare. Rezidentii din insula Sommarøy, Norvegia, si-au dorit ca orele de munca sa fie desfiintate pe insula. Doua luni pe an era intuneric bezna acolo, alte doua luni era zi non-stop. Orele petrecute la munca nu aveau sens pentru ca nu corespundeau miscarii Soarelui pe cer, alternantelor inexistente intre zi si noapte. Pare destul de ciudat, nu? In spatele acesti povesti prea frumoase ca sa fie adevarate a fost o campanie inedita de promovare si de marketing. Norvegia e lider in lupta impotriva stirilor fake, neadevarate, asa o astfel de campanie si-a atins instant scopul, dar a fost catalogata ca raspandind informatii fake. Asa ca seful Innovation Norway si-a cerut scuze personal pentru ce s-a intamplat si a dezvaluit ca era doar o campanie de PR si marketing.

Cel mai greu karaoke din lume. Turismul sustenabil este un concept care a inceput sa fie imbratisat si pus in practica in multe parti din lume. Asa se face ca tot mai multe destinatii turistice incearca sa il implementeze cat mai eficient si mai bine. Promote Iceland, o companie din Islanda a venit cu o abordare ciudata in privinta educarii turistilor in privinta turismului responsabil: o provocare unica de a lua parte la cel mai greu cantec de karaoke, The A to Ö of Iceland. Desi e vorba despre o melodie care te prinde imediat, aceasta exploreaza profunzimea si generozitatea destinatiilor islandeze tocmai pentru a incuraja turistii sa mearga mai departe de admirarea de la distanta a frumusetilor islandeze in timp ce impartasesc fragmente de intelepciune pe parcursul calatoriilor inedite.

Punctul G al Europei. Go Vilnius a lansat o campanie de marketing impresionanta legata de o realitate un pic dureroasa pentru Vilnius: nimeni nu poate localiza Vilnius pe harta cu exactitate. Campania a prins bine la public, dar a generat o controversa fara precedent pentru ca sloganul cu Punctul G al Europei legat de Vilnius ar trimite mai degraba la turismul sexual. Cei din spatele campaniei au tot explicat ca nu si-au dorit asa ceva, dar rezidentii cel putin au continuat sa isi demonstreze pe orice cale nemultumirea si nu au privit cu ochi buni campania.

Casatoreste-te cu un localnic pentru o zi. amsterdam&partners a avut o campanie de marketing pornita de la ideea de turism in care experientele sunt cele mai importante. In incercarea de a aduce impreuna turisti si localnici, compania a gandit o serie de casatorii „fake” de o zi. Asa puteai sa descoperi viata reala din Amsterdam, Tarile de Jos si sa vezi zone inca neexplorate ale Amsterdamului. Ideea din spatele campaniei era simpla: descoperirea Amsterdamului in intregimea sa, turistii trebuiau sa ajunga si in alte zone mai putin populare, nu doar la obiective turistice si zone intens mediatizate si promovate in trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *