RATB

Companii aeriene neobisnuite cu servicii si o istorie care ies din tipare

Nu toate companiile aeriene au o istorie de care sunt mandre si servicii pe care te poti baza mereu

Cand calatoresti cu anumite companii aeriene te astepti sa primesti cele mai bune servicii, te astepti sa fii in siguranta si sa fii tratat asa cum trebuie cat te afli la bordul aeronavelor. Uneori ai noroc si poti calatori fara probleme, alteori te lovesti de multe obstacole si iti doresti sa nu mai mergi niciodata cu respectiva companie. Sunt si companii aeriene care nu au apucat sa transporte nici macar un pasager, sunt altele pe care le vei cauta daca vrei confort si servicii de cinci stele. Dar ca sa stii ce alegi e important sa ai si cateva informatii despre ele si despre istoria lor, despre serviciile prestate…

Orice companie aeriana isi doreste sa fie apreciata si sa fie cautata ori de cate ori sunt planificate zboruri. Doar ca nu toate companiile sunt in stare sa ofere si servicii de care sa fii multumit mereu. Sunt si cazuri izolate in care companiile chiar depasesc orice asteptari, am avut si companii aeriene care au facut orice numai sa aiba clienti si nu au ajuns sa isi atinga acest scop, altele care au mai gresit pe ici, pe colo in abordari. Cateva dintre cele mai ciudate companii aeriene le veti descoperi in randurile ce urmeaza.

Samoa Air. Spre deosebire de alte companii aeriene care taxeaza pasagerii in functie de greutatea bagajelor, Samoa Air ia in considerare si greutatea pasagerilor. Oamenii ceva mai plinuti vor plati mai mult decat cei slabi. Compania aeriana a asigurat zboruri charter si transferuri medicale din si in Samoa. Desi a disparut din 2015, a fost singura companie aeriana care a avut curaj sa isi taxeze pasagerii si in functie de greutatea lor. Chiar si copiii au fost taxati suplimentar tot in functie de greutatea corporala. De fiecare data exista un multiplicator care se adauga greutatii totale obtinute cu tot cu bagaje, asa ca ajungeai la sute de dolari de platit companiei.

Freelandia. A fost o companie aeriana care a si dat faliment intre timp, era de tip „not-for-profit” si oferea mancarea organica pasagerilor si paturi cu apa. Intr-un an a dat faliment pentru ca nu si-a putut desfasura activitatea fara resurse financiare solide. Era o companie aeriana low-cost, se platea si un abonament anual de cativa dolari si puteai circula foarte bine la preturi modeste. Aveau doar doua zboruri pe care le asigurau, aveai branza de tot felul la bord, supa de casa, mese vegetariene gustoase, bere, vinuri selectate. Plus ca te puteai relaxa in paturi cu apa cand terminai de mancat si de baut.

Air Koryo. Compania aeriana nord coreeana are o singura stea si vreme de patru ani a detinut acest „record” negativ. De ce a primit o stea? Criteriile de acordare a stelutelor erau varsta aeronavelor, eficienta operationala si mesele din timpul zborurilor, serviciile oferite. Compania nu a mai cumparat avioane noi de 20 de ani, cele existente erau jalnice. In 2006 compania nu a avut voie sa opereze in spatiul U.E. din cauza temerilor legate de functionarea avioanelor si mentenantei aproape inexistente. Si cu toate astea, in Coreea de Nord compania este respectata, desi nu ai de ce sa privesti cu ingaduinta o astfel de firma care nu pune pret deloc pe calitatea serviciilor.

Hawaiian Airlines. Daca tot ajungi in Hawaii ar fi pacat sa nu pleci de acolo si cu niste ananas si papaya. Poti sa iei in jur de 4.5 kg la bordul navelor, in cutie, gratuit, pe orice zbor asigurat de compania aeriana. Pachetele sunt deja pregatite pentru pasageri, dar ai trei conditii de indeplinit ca sa poti sa le iei cu tine. Nu ai voie decat cu ananas si cu papaya, greutatea cutiei nu depaseste 4.5 kg, cutia trebuie sa fie inspectata inainte.

Baltia Airlines. Ce e ciudat la aceasta companie aeriana este faptul ca nu a transportat niciun pasager vreme de 30 de ani. De ce? Din 1989 tot asteapta aprobarea pentru a putea functiona si ridica avioanele de la sol. USGlobal Airways, numele sau actual, a fost fondata prin august 1989. Isi propusese sa opereze zboruri din New York spre Uniunea Sovietica. A primit acordul sa zboare din New York la Leningrad si la Riga. Certificarea nu a mai aparut insa din cauza deciziilor ezitante ale patronului. In 1996 au primit certificare pentru cateva zone, dar nu mai aveau capitalul necesar sa sustina zboruri intr-acolo. Au mai cumparat si un avion fara motoare, alte avioane, au pierdut milioane de dolari degeaba. In 2018 autoritatile au revocat certificarea obtinuta si ea cu greu degeaba si compania nu a avut niciun pasager transportat mai bine de 30 de ani.

Nepal Airlines. Daca ai o problema la aeronave te bazezi pe tehnicieni cu experienta, ingineri care pot repara foarte repede avioanele. Nu e cazul Nepal Airlines. Au probleme mari cu mentenanta, siguranta e aproape zero la aeronavele detinute, asta pentru ca se sacrifica nu doar timp, ci si capre pentru zeitati ca sa fie reparate rapid toate problemele tehnice. In 1960, dupa doi ani de la lansare, a aparut deja primul accident aviatic cu avion prabusit. Accidentele au continuat pana in 2014 pe banda rulanta, au murit oameni, altii au ramas cu sechele pe viata, au murit si oameni din echipaje. Din 2013 compania aeriana nu are voie sa opereze pe teritoriul U.E. Reparatiile avioanelor depindeau si probabil depind si acum de ritualuri care indupleca zeitatile-se roaga pur si simplu ca toate problemele tehnice sa dispara…

La Compagnie. Este o companie aeriana din Franta care le ofera pasagerilor mancare cu stele Michelin, scaune de masaj, tablete Samsung pentru entertainment si toate astea la preturi foarte bune spre deosebire de concurenta. Se ofera servicii 100% business class, scaunele se pot inclina la 175 grade, au masaj, au lampa de citit, prize pentru electronice, mufe pentru casti. Plus ca vei beneficia de perne speciale pentru cei cu alergii, paturi, kituri de calatorie fara niciun euro in plus. Te simti ca acasa sau la birou cat calatoresti cu avionul, te uiti pe tablete la tot ce vrei, asculti muzica, citesti carti si reviste electronice. Ai meniu de restaurant cu stele Michelin, desert, branzeturi, mancare calda. Inainte de aterizare fiecare pasager primeste un pachet de tip snack cu gustari sarate si dulci. Meniul este atent realizat si gustat de celebrul bucatar francez Chef Christophe Langrée.

Exit mobile version