Succesul afacerilor intr-o economie complicata depinde de strategia pe care o ai de la inceput si de fiecare miscare facuta

Contextul economic actual este destul de complicat pentru toata lumea. Cei care resimt din plin efectele crizei economice sunt afacerile mici, cele aflate la inceput de drum sau afacerile care nu erau atat de echilibrate economic. Intr-o astfel de perioada esti tentat sa renunti si sa stai in expectativa pe termen nelimitat.

Aceasta abordare nu e una la care ar trebui sa te gandesti, mai ales daca ai deja o afacere care functiona. In loc sa te apuci de altceva sau sa astepti sa se intample vreo minune poti cauta solutii. Nu te costa nimic sa gasesti solutiile potrivite si nici macar nu inseamna un efort prea mare. Succesul intr-un context economic complicat apare doar la cei care incearca si nu se dau batuti niciodata…

Succesul si contextul economic complicat nu au cum sa fie niciodata in acelasi scenariu. Cand economia nu merge si afacerile nu se mai indreapta in directia dorita nu ai cum sa mai ai si succes pe termen scurt si mediu. Si cu toate astea poti sa speri ca macar la un succes chiar si in plina criza economica. Totul e sa nu iti pierzi speranta.

Pe langa speranta poti sa mai adaugi si multa munca, pentru ca o criza economica va cere mereu asa ceva, dar si idei foarte bune pe care sa nu te temi sa le pui in aplicare. A avea succes intr-un context economic inseamna sa gasesti solutiile potrivite pentru afacerea ta, sa stii ce decizii sa iei pentru a mentine pe linia de plutire mai ales afacerile mici. Cateva dintre acestea le gasesti si in randurile ce urmeaza.

Nu incetini. In loc sa nu te mai implici atat de mult poti sa accelerezi imbunatatirile si modificarile pe care vrei sa le aduci afacerii. Poti sa mai reduci din costuri, dar nu foarte mult, sa gasesti clientii alaturi de care poti avea o relatie pe termen lung, sa ii lasi pe cei care s-au dovedit neseriosi. Imbunatatirea relatiei cu actualii clienti a ajutat micile afacerii in orice scenariu economic si le-a dat „gura de aer” de care aveau mare nevoie.

Cautarea de noi clienti, un upgrade la planurile de afaceri, fara pasi prea drastici si decizii luate in momente in care emotiile domina.

Evita miscari riscante in planul afacerilor. Cei care au curaj sa ia decizii riscante sunt admirati si respectati. Asta cand reusesc sa faca ce si-au propus. Intr-un context economic complicat e mai bine sa nu risti nimic, sa „joci” sigur de fiecare data. Strategia asteapta si apoi actioneaza in functie de ce se intampla e cea mai buna abordare mai ales in cazul afacerilor mici. Pana cand nu vezi imbunatatiri ale situatiei nu poti sa te avanti in nicio directie.

Gandeste toate taierile de costuri. Poti sa tai costurile in foarte multe moduri. De exemplu, nu mai iei asa de multi bani din cei generati de afacere, nu mai reinvestesti atat de mult, nu maij fac atat de multe angajari sau dai afara din oamenii slabi. Nu taia costurile si astepta sa vezi urmarile. Anticipeaza ce s-ar putea intampla si cantareste fiecare decizie ca sa nu ajungi la faliment. Taie cat mai putin de unde poti si incearca sa te consulti mereu cu un contabil. El are o viziune mai buna asupra a ceea ce se intampla in plan economic.

Fa un plan si o strategie de criza si cauta o asigurare pe care te poti baza. Nu pleca la drum in nicio afacere fara sa ai planuri de aplicat in situatii de criza. Situatiile de criza sunt normale si ele se pot intampla oricarei afaceri. Daca ai deja strategii si etape de urmat in caz de criza vei fi cu un pas in fata tuturor si vei lua cele mai bune decizii, decizii calme si calculate.

E importanta si asigurare, trebuie sa ai mereu un backup in caz ca strategia gandita la inceput nu functioneaza. Asigurarile iti garanteaza niste sume de bani pe care le primesti ca sa treci mai departe si sa te dezvolti in directia dorita. O asigurare buna iti va aduce si succesul pe timp de criza economica pentru ca vei avea un avantaj urias fata de altii.

Urmeaza-ti pasiunile. Mare parte din afacerile care au cunoscut succesul chiar si pe timp de criza au fost cele care au pornit din pasiuni si care au fost de placere. Orice afacere trebuie sa fie pana la urma un vis pus in aplicare. Muncesti mult, vrei sa faci profit, dar nu trebuie sa uiti niciodata de unde ai plecat, nu trebuie sa iti uiti pasiunea.

O afacere care e de succes si intr-un context economic complicat e afacerea care e condusa cu o mana de fier, dublata de o placere sincera de a face tot ce poti pentru a merge mai departe. Afacerea-pasiune este cheia succesului in orice context. Stii sa-ti cultivi pasiunea, stii ca vei razbate in orice fel de scenariu, oricat de sumbru ar fi el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *