Numele unui business e foarte important si trebuie ales cu grija

Succesul unei afaceri depinde de foarte multe lucruri si de alegerile pe care le facem inainte de a lansa o afacere si dupa lansarea ei. Unul dintre elementele importante ale succesului unui business este numele acestuia. Numele companiei va fi vazut primul de orice client, realizeaza conexiunea directa dintre business si produse sau servicii.

Cu un nume bine ales afacerea este cu un pas mai aproape de succesul mult dorit. Dar cum il poti gasi pe cel mai potrivit si ce pasi ar trebui sa urmezi ca sa ai un nume de afacere perfect?

De la inceput e bine sa diferentiem intre numele afacerii si numele comercial. Numele afacerii e acel nume care permite recunoasterea afacerii. Poate fi numele fondatorului, dar si ceva diferit, unic, care se potriveste doar respectivei afaceri. El se foloseste in mod obisnuit de cate ori interactionezi cu diversi colaboratori, cu institutiile statului etc. Anumite afaceri il afiseaza si in locurile in care isi desfasoara activitatea. Numele unui business este numele legal, oficial.

De cealalta parte, numele comercial este un alt nume, diferit de cel al afacerii sau la fel folosit in relatia cu publicul tinta. Numele comercial poate sa apara in reclame, in materiale de promovare, de marketing, dar si pe produse, pe diverse site-uri, materiale tiparite etc.

E foarte important sa alegem foarte bine de la inceput numele afacerii. Unele businessuri au esuat chiar din cauza lipsei de inspiratie legate de numele de afacere, asa ca ar fi bine sa ne gandim destul de mult si de bine inainte sa inregistram numele viitoarei afaceri. Numele afacerii te va ajuta sa te diferentiezi de concurenta, el este asociat imediat in mintea consumatorilor cu valoarea afacerii respective. Cum il putem alege mai usor pentru a evita orice situatii neplacute si a avea un business de succes?

Fii cat de descriptiv poti, nu prea general si evita numele vagi. Numele generice sunt plictisitoare, nu sunt usor de tinut minte, deci ar trebui evitate. Incearca sa ai un nume de afacere care descrie foarte bine ceea ce faci, ce poti oferi publicului tinta. De asemenea, evita jocurile de cuvinte in numele afacerii si gaseste unul pe care clientii sa il poata avea mereu in minte ori de cate ori au nevoie de produsele si serviciile pe care le vinzi.

Foloseste cuvinte care au legatura cu afacerea intr-o maniera creativa. Nu alege un nume de afacere cu foarte multe cuvinte doar de dragul descrierii. In loc de cuvintele banale care descriu afacerile incearca sa gasesti cuvinte alternative, cuvinte cheie pe care sa le incluzi si pe un site, intr-o optimizare SEO. Incearca sa ai de fiecare data un nume original si cuvinte alternative pe care sa el folosesti cu usurinta, sa le poti pronunta si scrie usor.

Simplitatea e mai buna decat orice fel de nume complex. Nu alege numele prea lungi si prea complicate. Clientii trebuie sa fie atrasi de numele de afacere si sa poata sa interactioneze usor cu el. El trebuie sa trezeasca emotii pozitive, sa fie familiar, sa fie usor de recunoscut oriunde apare. Da, e bine sa fii mai destept decat altii, insa nu exagera cu numele si numarul de cuvinte.

Nu copia ce vezi la competitie. Fereste-te de numele care seamana prea mult cu altele pe care competitia directa le are deja. De multe ori numele de afacere care seamana prea tare cu altele vazute deja la competitie pot genera confuzie si lipsa de originalitate va fi taxata imediat. Incearca sa te diferentiezi prin orice modalitate poti, studiaza numele de afacere de la ceilalti, dar nu te inspira prea mult de la ei. Gandeste-te ca afacerea ta e unica, la fel si numele de afacere pe care il vei avea.

Nu folosi propriul nume. Daca nu ai un brand puternic in spate evita sa folosesti numele propriu. Numele personal nu va comunica nimic despre afacere si nu va insemna nimic pentru clienti. Cand vrei sa vinzi afacerea sau sa te extinzi s-ar putea sa ai o problema cu numele personal pus in locul unui nume bun de business.

Alege un nume cu scalabilitate reala. Numele cu o scalabilitate buna ajuta businessul sa se dezvolte, sa se extinda. E bine sa gandim in viitor mereu cand ne alegem numele afacerii. Daca vinzi acum doar carti asta nu inseamna ca pe viitor nu vei putea vinde si altceva. Un nume ceva mai cuprinzator, care va putea ajuta afacerea, este de dorit in locul unuia care se poate aplica doar la prezent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *