Atunci cand ai deja o afacere te vei confrunta cu foarte multe probleme indiferent de marimea ei si de cat de multa experienta ai. Vei avea o multime de obstacole, mai mari, sau mai mici, de care va trebui sa treci si care ar fi bine sa le iei in serios si sa incerci sa le depasesti cat de repede poti ca sa ai mereu o afacere care merge bine si iti aduce veniturile la care sperai de la inceput. Niciun obstacol nu e asa de greu de depasit daca ai putin curaj, rabdare si ambitie si stii ce decizii sa iei pe moment ca sa treci peste orice.
Sa depasesti un obstacol sau mai multe, cand ai o afacere pe care te chinui sa o tii “in viata”, poate fi cea mai mare provocare pe care ai avut-o vreodata. Daca mai punem la socoteala si contextul economic deloc prietenos si numarul foarte mare de sarcini pe care le ai de rezolvat vei vedea ca orice fel de obstacol se poate transforma intr-un blocaj care pare de netrecut. Din fericire poti sa treci foarte simplu peste obstacolele care apar in business daca le constientizezi din timp si daca stii ce sa faci in fiecare caz in parte ca sa iesi “la lumina” in cel mai scurt timp.
Folosesti strategii repetititve si ineficiente. Daca ai avut o campanie de marketing de succes in trecut asta nu iti garanteaza succesul afacerii atunci cand incerci sa repeti fix aceeasi abordare. Nu iti fie teama sa combini strategiile de marketing si de comunicare si sa vii mereu cu lucruri noi, cu idei noi. Alterneaza strategiile, testeaza inainte sa lansezi unele noi, vezi ce elemente poti sa schimbi ca sa ai mereu cele mai bune rezultate si cele mai bune abordari, adaptate publicului tinta. Poti sa repeti o anumita strategie la ceva timp doar daca nu ai ce altceva sa aduci nou, dar trebuie sa gasesti idei un pic altfel si campanii care nu seamana foarte bine cu unele din trecut, pe care intentionezi sa le repeti. Monotonia nu e buna niciodata cand vine vorba de promovare si de marketing.
Te coplesc greselile, nu mai esti in stare sa mergi mai departe. Toata lumea greseste, din greseli invatam. Da, poate fi un cliseu, dar fiecare greseala e o oportunitate. Inveti ceva, iti dai seama unde gresesti, incerci sa fii mai bun stiind unde nu au mers lucrurile. Nu te bloca in fiecare esec pe care il ai in afaceri, cauta perspective noi si abordari noi si foloseste-l intotdeauna ca o posibilitate de avansare, de evolutie. Cauta sa imbunatatesti mereu ceea ce faci si sa ajuti afacerea nu sa te blochezi mereu in fata esecului. Nu te va ajuta la nimic si daca nu iesi din acest blocaj s-ar putea sa ajungi mai devreme sau mai tarziu si la faliment.
Pierderea motivatiei. Motivatia este foarte importanta cand ai un business. Atat timp cat reusesti sa o ai si sa o mentii la un nivel cat mai inalt vei avea si o multime de idei si vrei vrea sa te implici din ce in ce mai mult in afacere, sa ai grija de ea. Cand ai pierdut motivatia apar si erorile, apar probleme in business, nu reusesti sa te mai „aduni” in asa fel incat sa poti sa duci la capat tot ce ti-ai propus sa faci. Pierderea motivatiei nu trebuie sa fie un obstacol de netrecut. Incearca sa privesti partea plina a paharului si sa ai mereu idei si modalitati de „remontare” ca sa aduci motivatia la nivelul de la inceputul lansarii afaceri, cand erai entuziast si foarte motivat sa faci performanta.
Te lasi coplesit de munca si de lipsa personalului. Chiar si in afacerile mai mari mai sunt probleme de acest fel. Nu trebuie sa fii coplesit de atatea lucruri de facut si de personalul care pare ca e insuficient mereu. Invata sa mai folosesti asistenti virtuali, sa mai delegi din responsabilitati, sa externalizezi daca e nevoie si sa te concentrezi pe ce e important cu adevarat pentru afacerea ta. Cand vei intelege ca afacerea poate sa mearga doar daca te organizezi suficient de bine vei avea si toate datele ca sa fii pe profit mereu si sa fii si relaxat in timp ce te ocupi de afacere.
Uiti de identitatea brandului tau. Sa ai o identitate de brand puternica si bine construita inseamna sa ai rabdare. Ca sa pastrezi identitatea de brand construita trebuie sa fii mereu cu ochii pe respectarea misiunii tale, sa ai o consistenta excelenta a mesajului transmis peste tot. In momentul in care te abati de la identitatea de brand pe care ai declarat-o si construit-o de la inceput vei pierde si clienti si vei pierde si bani, ceea ce va duce la probleme cu afacerea si cu veniturile in timp.
Ramai fara capital. Se intampla adesea sa ramai fara capital, sa fii nevoit sa faci concedieri ca sa te mentii pe linia de plutire. Pot fi perioade cand capitalul e o problema, dar asta nu trebuie sa fie un obstacol de netrecut. Ca sa nu ai probleme legate de capital in afaceri e bine sa gasesti modalitati de atrage a investitorilor, de strangere de fonduri pentru a fi mereu pe linie de plutire si a te baza pe un capital stabil. Indiferent la cine apelezi evita sa fii dependent de un anume investitor, de alti parteneri si incearca sa iti castigi independenta.