Poti face usor economii in afaceri indiferent de tipul businessului detinut si de marimea companiei

Intr-un moment in care economia e cuvantul de ordine fiecare companie incearca sa reduca din cheltuieli cum poate. Unele firme renunta la servicii si parteneri, la angajati, altele isi reduc activitatea din alte orase, zone. Toata lumea implicata in business isi doreste ca la final de an afacerea sa fie pe linia de plutire si profitul sa existe. Daca te gandesti ca intr-o companie nu prea poti economisi pentru ca nu ai cum ideile de mai jos s-ar putea sa iti schimbe aceasta viziune nociva pentru tine si pentru afacerea ta.

Cand ai o afacere care merge bine si toata lumea e multumita nu te gandesti la economii. E o greseala care s-ar putea sa se dovedeasca a fi fatala pe viitor. Indiferent cat de bine sau de rau iti merge in business economia e necesara. Asta daca vrei sa supravietuiesti unei recesiuni sau unei crize la nivelul companiei, unor probleme economice mai grave pe care le vei avea la un moment dat. Ce ai de facut? Iata doar cateva idei simplu de implementat care te vor ajuta sa economisesti foarte usor si ale caror rezultate le vei vedea pe loc sau intr-un timp foarte scurt.

Schimbarea incepe de la tine. Ofera un exemplu pozitiv si incearca sa economisesti cat poti, sa adopti un comportament care sa ii incurajeze si pe ceilalti din companie sa economiseasca. Influenta sociala e cel mai puternic instrument pe care il ai la indemana. Foloseste-l in favoarea ta si vei avea de castigat. Incepe cu mici schimbari, cu o abordare mai cumpatata cand vine vorba de bugetul personal si de ceea ce faci la birou. Daca vei da un exemplu pozitiv angajatilor tai cu siguranta si ei vor lua multe lucruri din cele pe care le-ai implementat pentru tine si vei avea un inceput excelent daca ti-ai propus sa faci niste economii la nivel de companie.

Renunta la intalnirile de care nu ai nevoie. Daca pana acum faceai intalniri mereu, indiferent ca erau cu adevarat importante pentru companie sau nu, de acum inainte e cazul sa mai renunti la ele. Orice intalnire va reduce din productivitatea angajatilor, ii va scoate din ritmul lor normal, va implica si niste cheltuieli pe care s-ar putea sa nu ti le mai permiti. Si de multe ori pentru aceste intalniri personalul isi sacrifica nevoile individuale si timpul alocat pentru sarcini mai importante decat niste discutii care se puteau rezolva si pe chat sau pe e-mail.

De exemplu, Amazon a redus numarul celor care participa la intalniri importante, asta ca sa sporeasca productivitatea si randamentul oamenilor din firma. Regula Amazon pe care o poti aplica si tu este: daca ai nevoie de mai mult de doua pizza ca sa hranesti oamenii care vin la intalnire deja numarul lor e prea mare. Incearca sa te limitezi la intalnirile cu adevarat importante, cheama doar oamenii care sunt direct implicati in proiecte, care coordoneaza si incearca sa reduci si din deplasarile care vin la pachet cu multe intalniri.

Treci de la marketingul traditional la cel modern. Renunta la marketingul traditional via canale tv, print, radio si mergi pe forme de marketing care implica niste costuri mai mici. Marketingul digital e un tip de marketing care te va ajuta sa economisesti la nivel de companie, marketingul pe retele de socializare poate fi la fel de eficient si iti va lua doar sase ore pe saptamana, costurile promovarii pe retele de socializare sunt zero. Nu e suficient insa sa treci la marketingul digital ca sa vezi rezultate imediate. Economii importante vei avea doar daca intelegi cum functioneaza marketingul digital si reusesti sa ai o implementare cat mai articulata si mai eficienta a instrumentelor pe care ti le ofera acest tip de marketing si a campaniilor.

Ia in considerare si munca de acasa. Vei avea doar beneficii din punct de vedere financiar, vei reduce costurile si economiile vor aparea foarte rapid. Angajatii vor putea mentine un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala, productivitatea lor va fi mai buna cand lucreaza dintr-un mediu in care se simt bine si confortabil, departe de agitatia de la birou. Daca nu iti place ideea sa ai toti angajatii acasa poti stabili zile din saptamana cand anumite departamente sa poata lucra si de acasa, poti sa stabilesti cine poate ramane acasa pe termen nelimitat si poti optimiza toate costurile lunare in functie de aceste decizii calculate.

Incearca sa intelegi mai bine clientii, publicul tinta. Economii poti face si atunci cand incepi sa intelegi mult mai bine nevoile clientilor tai, ce cauta, ce vor, ce nu vor, de ce nu sunt interesati. Eviti sa arunci banii pe campanii de marketing care nu isi ating scopul deloc, pe produse pe care nimeni nu le va cauta si nu le va cumpara. Gaseste profilul clientilor si personalizeaza toate strategiile de business in functie de acesta, ca sa oferi valoare si calitate, acea valoare si acea calitate pe care o cauta clientii de fiecare data cand interactioneaza cu brandul tau. Vei avea si clienti fideli, clienti care vor reveni la tine si la brandul tau, vor creste si veniturile si economiile facute pe termen lung pe toate palierele vor fi unele considerabile.

Cumpara consumabile, materiale necesare zi de zi vrac. Vei avea preturi mai bune, nu va trebui sa mai faci iarasi cumparaturi dupa o perioada scurta de timp. Plus ca poti sa cumperi tot ce vrei vrac, sa negociezi preturi bune la cantitati mari. Nu ai limite la cumparaturile vrac, se gaseste orice vrac. Ideea este sa cumperi tot ce folosesti frecvent si stii deja ca vei avea nevoie dupa x zile, luni. Asa economisesti inteligent si nu esti nevoit sa tai din alte parti.

Nu mai cheltui bani cu angajatii care nu isi fac treaba cum trebuie. Identifica din timp acei angajati care nu au randamentul dorit si renunta la ei. Chiar daca esti partial multumit de ce fac, daca din cifrele pe care le ai vezi ca nu isi indeplinesc sarcinile cum trebuie si cheltuiesti cu ei mai mult decat produci, decat ajuta compania, e timpul sa desfaci contractele de munca. Retine doar angajatii cu randament bun, care ofera flexibilitate si pot lua deciziile cele mai bune mereu, care isi indeplinesc la timp si foarte bine orice fel de sarcini trasate.

Foloseste tehnologia ca sa economisesti si mai mult. Astazi ai la dispozitie o multime de instrumente on-line, softuri, hardware pentru a putea economisi oricat de mult doresti si pentru a automatiza o multime de lucruri repetitive din companie. Poti sa urmaresti mai usor cheltuielile si costurile lunare, poti sa simplifici dezvoltarea de produse, de servicii, poti sa ajuti angajatii sa isi termine treaba mai rapid cu ajutorul tehnologiei moderne.

Renunta la hartie si treci pe on-line. Digitalizeaza tot ce poti si incearca sa ai nevoie de hartie doar pentru documentele ce nu pot fi si in on-line. Deja multe institutii au renuntat la hartie si la actele pe hartie, poti trimite si on-line totul, poti face documente on-line, le poti personaliza si modifica. Cand vei trage linie la final de an vei vedea ca renuntarea la hartie ti-a adus economii consistente si banii respectivi ii poti directiona spre alte zone ale afacerii care au mare nevoie de un buget ceva mai mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *