Din momentul in care am reusit sa avem un job si suntem nevoiti sa mergem in fiecare zi la birou imbracamintea pe care o purtam conteaza enorm. Nu putem purta chiar orice la job, trebuie sa avem grija sa fim la moda, sa nu exageram insa cu optiunile noastre si sa avem mereu ceva elegant pe noi.
Graba si lipsa de cunostinte prea multe in domeniul modei pot duce la o multime de greseli vestimentare ce saboteaza in mod sigur imaginea noastra la locul de munca. Tinad cont de acest lucru e important sa stii cum sa nu te imbraci cand mergi la locul de munca ca sa faci o impresie buna de fiecare data cand te prezinti la job.
Indiferent ca e prima zi cand mergi la job sau ca ai deja cateva luni sau ani de cand lucrezi intr-un anumit loc, outfitul tau ar trebui sa se incadreze in anumite limite. E foarte usor sa alegi o tinuta pentru job din garderoba ta, dar e foarte greu sa ai un outfit perfect pentru locul de munca.
Ce ti se pare tie ca te-ar avantaja s-ar putea sa nu fie pe placul sefilor, sa nu fii privita prea bine cand ajungi la job. Daca mai ai si anumite tipuri de tinute interzise la job sau exista obligativitatea purtarii unui anumit tip de combinatii de incaltaminte si imbracaminte, optarea pentru un anumit tip de haine pentru locul de munca devine aproape imposibila.
La o simpla cautare pe Internet vei gasi o multime de articole interesante din care poti afla cum sa te imbraci cand mergi la job, cum te imbraci in prima zi, cum te imbraci sa sa impresionezi, sa atragi atentia. Ca sa intelegi cum ar trebui sa arate o tinuta office, pentru job ar trebui sa te gandesti ce sa nu porti pentru ca mai apoi sa iti ramana doar variantele cele mai inspirate pentru un outfit office.
1. Nu purta haine murdare sau necalcate. Inainte de a alege orice fel de haine pentru locul de munca ai grija sa fie curate, spalate, calcate, fara pete sau alte urme de murdarie. Ca sa te asiguri ca nu le murdaresti pe drumul spre job poti sa ai la tine hainele pentru birou si sa le imbraci cand ajungi acolo, sa te schimbi la locul de munca.
Incearca sa ai toate hainele aranjate si calcate din timp, verifica foarte atent fiecare tinuta pe care vrei sa o imbraci la job si nu neglija niciun detaliu care te-ar putea da de gol ca nu ai avut suficient timp sa te ocupi de tinuta ta.
2. Nu purta articole de imbracaminte prea scurte sau prea provocatoare, dar nici imbracaminte prea stramta. Astfel de haine nu au ce cauta intr-o tinuta de birou. Daca atragi atentia asupra ta in mod gresit s-ar putea sa fii considerata lipsita de profesionalism si cu siguranta nu iti doresti acest lucru.
Mai bine te imbraci cu imbracaminte lejera, eleganta, ceva mai lunga, cu niste pantaloni din stofa, rochii sau fuste mai lungi, cu un costum, cu un sacou frumos decat sa porti rochite scurte si colorate si jachete extrem de scurte, articole vestimentare mult prea provocatoare. Nu vei face o impresie buna cu siguranta si vei fi nevoita sa iti cauti mereu alte haine.
3. Nu purta articole vestimentare prea casual. Da, stilul casual e recomandat atunci cand te gandesti la un outfit office, insa nu exagera cu el. Cand casual inseamna prea mult casual? Cand porti tricou sau pantaloni scurti la job, cand ai blugi sau haine cu rupturi, cand ai incaltaminte de mers la plimbare purtata mereu la locul de munca.
Incearca sa ai un stil casual personal care sa se incadreze si in cerintele de la locul de munca, alege doar haine pe care le poti purta la job fara sa atragi comentarii sau priviri ciudate din partea colegilor. Un costum simplu, niste pantaloni de stofa, niste pantofi cu toc jos sau o rochie frumoasa, o fusta eleganta te vor ajuta mai mult decat niste tricouri si cativa blugi pe care ii porti oricum si cand iesi cu prietenii.
4. Nu purta tricouri cu mesaje ofensatoare la locul de munca. Vara o camasa sau un tricou vor fi permise la locul de munca daca nu exista o tinuta impusa, costum, articole vestimentare tipice pentru acel job.
Chiar daca ai permisiunea sa porti tricouri, ai grija sa fie simple, cu modele, daca vrei, dar fara imagini ciudate, fara mesaje in alte limbi sau simboluri deplasate. Daca vrei sa transmiti un mesaj o poti face oriunde mergi cu prietenii, dar nu la job. Aici e nevoie de seriozitate, de profesionalism si de o tinuta cat mai bine aleasa ca sa te reprezinte, sa spuna ceva despre tine si sa inspire incredere.
5. Nu purta articole vestimentare in care nu te simti bine, care te impiedica sa iti desfasori activitatea. Fara pantofi cu toc, fuste si rochii stramte, fara articole vestimentare in care nu poti sa te misti sau sa iti desfasori activitatea de zi cu zi in compania unde lucrezi.
E bine sa te gandesti ce vei purta, sa probezi acasa si sa vezi cum te descurci cu anumite tinute inainte sa le iei la locul de munca. Asa iti dai seama usor care te incomodeaza, gasesti articole vestimentare care le vor inlocui cu succes pe cele care nu ti se potrivesc si te incomodeaza.