Dependenta de telefon e o problema reala si o „boala” de care scapam foarte greu odata ce s-a „instalat”.

Chiar daca nu iti dai seama si poate o negi la inceput, dependenta de telefoane este o problema foarte mare in ziua de astazi. Nu conteaza ce varsta ai sau ce faci, dependenta de telefoane te va afecta cu siguranta pe masura ce te obisnuiesti prea tare cu ecranul telefonului si cu functiile sale.

Tratarea dependentei de telefoane este deja un scop al societatilor dezvoltate, moderne, s-au inventat si tabere speciale, programe speciale, sunt si specialisti care pot sa trateze dependenta de telefoane, dupa ce pun un diagnostic corect. Pana sa ajungi la tratamente de specialitate te poti „trata” si tu acasa, folosind cateva trucuri foarte simple.

Cum iti dai seama ca esti dependent de telefon? Simplu. Nu poti sta fara el, daca e mai departe de tine incepi sa devii anxios, nervos, sa il cauti pana cand il ai in fata iarasi. Iti petreci mai mult timp cu el in mana decat cu familia, la birou nu te concentrezi pentru ca stai iarasi doar cu ochii in aplicatii si in notificari.

Si cand stii ca esti dependent de telefon ce e de facut?

Lasa telefonul deoparte o zi sau o saptamana. E o tehnica foarte simplu de pus in practica. A fost testata prima data acum mai bine de 10 ani si a functionat. Alege o zi din saptamana si lasa telefonul undeva cat mai departe de tine, fara notificari, fara apeluri, fara nimic. Incearca sa rezisti tentatiei de a verifica telefonul si nu te abate de la ziua fara telefon deloc, orice s-ar intampla. Daca vezi ca te obisnuiesti incearca o saptamana fara telefon in vacante, cand nu ai lucruri importante de facut si vezi ce reusesti sa obtii la final, daca dependenta de telefon mai e la fel de puternica.

Experimentul de 30 de zile. De multe ori folosesti telefonul prea mult in timpul tau liber si ajungi sa nu mai ai timp de alte activitati, de familie. Incearca sa stai fara aplicatii si alte distractii pe care le aveai pe telefon si sa il folosesti doar pentru apeluri si SMS, mesaje. Vei vedea ca te vei obisnui rapid si vei scapa de dependenta de telefon mai repede decat te astepti. Totul este sa te tii de acest experiment si sa intelegi cat de important este sa dezactivezi orice fel de aplicatii care iti tot distrageau atentia in trecut.

Foloseste aplicatii ca sa nu mai fii atat de atras de telefon. Astazi gasesti in Store o aplicatie pentru aproape orice. Asa ca vei putea sa folosesti aplicatii si pentru a scapa de dependenta de telefon. Instaleaza cateva, vezi cum functioneaza si testeaza. Dupa ce ai doua sau trei care sunt mai bune si chiar functioneaza pentru tine lasa-le sa ruleze si vezi ce rezultate obtii. Cu siguranta vei sta mai departe de telefon si te vei concentra mai mult pe lucrurile importante din viata ta si pe familie.

Nu incarca telefonul langa pat. Nu incarca telefonul langa tine, nu il duce in dormitor cat se incarca. Poti sa il pui in bucatarie cat se incarca si sa primesti doar notificari, apeluri importante pe un dispozitiv Bluetooth, poti sa ai telefonul la incarcat in cealalta camera de langa tine, cat mai departe de tine. Cu cat cresti distanta dintre tine si telefonul care se incarca, cu atat vei reusi sa „uiti” de el in cele cateva minute sau ore de incarcare si te vei obisnui si fara el.

Cand vii acasa de la job pune telefonul departe de tine. E suficient ca stai toata ziua la birou doar cu ochii in telefon, in monitoare. Cand ajungi acasa mai bine il pui intr-un dulap din bucatarie si il lasi acolo pana a doua zi dimineata. Doar daca sunt urgente alege sa fii notificat pe un ceas smart, pe un dispozitiv cu Bluetooth. In rest, acorda tot timpul pe care il ai la dispozitie cand termini munca familiei, copiilor, acorda timp cat mai mult pentru relaxare.

Schimba setarile telefonului. Sistemul de operare Android are deja setari care „scot” toate culorile placute de pe ecran si il transforma intr-unul respingator, in tonuri de alb si negru. Pe langa aceasta setare foarte tare poti sa opresti notificarile, sa scoti toate aplicatiile care te-ar putea tine cu ochii in ecran de pe HomeScreen, poti seta o parola foarte lunga ca sa nu mai ai rabdare sa o tot pui cand deschizi telefonul sau poti sa activezi setarea DND. Asa te inveti sa nu interactionezi atat de mult cu telefonul si vei putea sa renunti la el cand doresti si pe ce perioada de timp doresti.

Pune un elastic de par in jurul telefonului. Ideea e simpla. Raspunzi la apeluri rapid, dar la restul aplicatiilor ajungi foarte greu. Elasticul de par se pune fix la mijlocul ecranului si e un truc care te va ajuta sa „tratezi” dependenta de telefon. Nu e atat de mult despre acest elastic pus pe telefon, ci despre momentele in care te gandesti mai mult la cat de important sau nu e acel dispozitiv pentru viata ta si ce bine ar fi daca l-ai folosi mai putin, doar cand ai nevoie neaparat de el.

Lasă un răspuns