Site icon RATB

De ce ai nevoie de o semnătură electronică?

În era digitalizării înlocuirea semnăturii de mână, cu semnătura electronică a fost doar o problemă de timp. Odată apărută această soluție, cu ajutorul ei, documentele electronice pot fi acum semnate, asigurând o autenticitate a întocmirii sau a însușirii unui document de către o anumită persoană. Află în cele ce urmează tot ce trebuie să cunoști despre acest tip de semnătură, dar și care pot fi momentele în care ai avea nevoie de o semnătură electronică.

Ce este semnătura electronică?

Semnatura electronică oferă hârtiei electronice aceeași valoare pe care o oferă semnătura de mână hârtiei reale. Cu ajutorul acesteia se poate semna orice tip de hârtie digitală, indiferent de formatul ei, fie el PDF, Word, Excell care poate să conțină contracte, facturi, raportări, bilanțuri sau chiar fotografii.

Diferențele dintre semnătura electronică și cea digitală

Între aceste două tipuri de semnături există diferențe evidente ce țin de funcționalitate și interpretare. Chiar dacă poți folosi ambele tipuri de semnături pentru a semna un document, iată care sunt diferențele:

Tipuri de semnături electronice

În prezent, există trei tipuri de semnături electronice iar diferențele dintre acestea sunt semnificative.

De ce ai nevoie de semnătura electronică?

La momentul actual să ai o firmă și să deții o semnătură electronică poate să îți simplifice considerabil viața în ceea ce privește relația cu instituțiile statului. Privită ca o modalitate digitală extrem de securizată, aceasta confirmă faptul că un document nu a fost modificat ulterior semnării și că informațiile oferite în acel document sunt asumate de către un semnatar. Cu ajutorul unei astfel de semnături electronice nu numai că îți vei ușura relația cu instituțiile publice precum ANAF, ITM, CNAS sau ONRC, dar vei și economisi timp și bani prin asigurarea unui proces rapid și eficient.

Cum poți obține o semnătură electronică?

În cazul în care ai nevoie de o semnătură electronică, te poți adresa unui furnizor de certificate digitale. În urma achiziționării serviciilor unei firme ce oferă certificate digitale vei primi un pachet ce va include:

Sursa foto: https://www.up-achizitii.ro/semnatura-electronica-cu-valabilitate-3-ani-1825

Un lucru esențial de ținut minte este că un astfel de pachet poate avea o valabilitate maximă de 3 ani. Odată ce această perioadă a expirat, valabilitatea semnăturilor electronice din acel pachet trebuie reînnoită.

Astfel, dacă ai o firmă și vrei să îți eficientizei timpul și să economisești bani, ia în considerare semnătura electronică, cea care îți permite să semnezi un document de la distanță cu același nivel de încredere ca și când ai fi prezent fizic.

Exit mobile version