Deficitul de magneziu netratat la timp poate duce la probleme de sanatate aparute din senin

Magneziul este unul dintre mineralele cu rol esential in functionarea corecta a organismului uman. Corpul uman are 25 de grame de magneziu, mai mult de jumatate aflandu-se in oase. Mai avem magneziu in muschi, tesuturi moi sau in sange, dar si in celule. Sinteza proteinelor, mentinerea glicemiei in limite normale, dar si imbunatatirea digestiei sau cresterea densitatii minerale din oase, iata doar cateva avantaje oferite de magneziu.

Cand cantitatea de magneziu din corp scade apare deficitul de magneziu sau hipomagnezemia, o problema de sanatate destul de importanta pe care multa lume nu o ia chiar atat de in serios…

In cele mai multe cazuri in organismul omului modern cantitatea de magneziu ajunge sa scada dramatic. Pentru ca nu exista o simptomatologie clara care te-ar alarma la inceput, nivelul de magneziu ajunge la valori extrem de scazute. Doar atunci cand ai prea putin magneziu in corp apar si simptome care te trimit la medic pentru un diagnostic.

Printre simptomele asociate deficitului de magneziu se numara: crampele si spasmele musculare, cauzate de prea mult calciu care ajunge in celulele nervilor, manifestari psihice diverse, apatie, lipsa emotiilor, delir, depresie si anxietate, osteorporoza, care creste riscul de fracturi din cauza oaselor prea fragile-nivelul de calciu din sange e scazut.

Mai apare oboseala, senzatia de musculatura slabita cauzata de pierderea potasiului din celulele muschilor, dar si tensiunea arteriala crescuta care va duce la boli de inima sau ritm cardiac neregulat-aritmiile sunt determinate de un dezechilibru intre nivelul de potasiu din celulele muschiului inimii si din afara lor.

Starea de rau, greata, lipsa apetitului, schimbarile la nivelul personalitatii, fara un motiv anume, dar si modificarea starii generale emotionale si psihice vizibile, toate pot fi pe lista simptomelor care anunta deficitul de magneziu.

Si odata ce se manifesta deficitul de magneziu apar numeroase alte afectiuni, diabet, diaree cronica, o absorbtie foarte slaba. Riscul de a ajunge la deficit de magneziu creste daca esti obisnuit sa consumi mult alcool, daca nu ai suficient magneziu in dieta zilnica, daca suferi de diverse afectiuni gastrointenstinale, de exemplu boala Crohn, daca esti insarcinata sau alaptezi, daca apar probleme cu tiroida sau ai diabet de tip II.

Varsta este un factor de risc important, asta pentru ca nivelul de magneziu din sange si din corp va scadea odata cu trecerea anilor si vom avea nevoie mereu de un aport de magneziu crescut. Pe termen lung deficitul de magneziu netratat poate sa afecteze grav densitatea osoasa, functionarea creierului, functionarea musculaturii si a nervilor, functiile sistemului digestiv.

Tratamentele tipice pentru dificitul de magneziu se concentreaza pe refacerea unui nivel cat mai aproape de cel indicat, de cel normal. Suplimentele orale, vitaminele cu un continut mare de magneziu, sunt prima optiune cand vine vorba de deficit de magneziu. Se iau pe termen lung, pentru ca efectele lor se vad doar dupa ce se ajunge la o concentratie suficient de mare in organism. Perioada poate fi diferita in functie de deficitul constatat in urma analizelor de sange si se poate extinde daca nu se observa imbunatatiri ale nivelului de magneziu din corp. Doar medicul specialist va sti cum anume sa dozeze suplimentele orale si cum sa le alterneze cu tratamente specifice in asa fel incat sa obtina cele mai bune rezultate la final.

Totusi nu trebuie sa ne bazam doar pe suplimente cu magneziu daca vrem sa tratam deficitul acestui mineral. Includerea unor ingrediente si alimente in meniurile zilnice ajuta poate mai mult decat suplimente alimentare luate pe o perioada foarte lunga de timp. De exemplu, putem manca spanac, migdale, arahide, cereale integrale, lapte din soia, fasole neagra, avocado, banane, somon, cartofi copti in coaja, seminte de dovleac, chiar si ciocolata neagra. Ca sa iti faci o idee, in 28 de grame de migdale ai 20% din necesarul recomandat de magneziu pentru adult. Poti adauga in dieta si ovaz cat de mult, alune de padure, seminte de floarea soarelui, de chia.

Cand deficitul de magneziu e totusi mult prea puternic si apar si convulsii se va administra doar magneziu intravenos cu o concentratie destul de mare pentru refacerea rapida a echilibrului in organism.

Testarea pentru depistarea deficitului de magneziu se poate face foarte usor, printr-un test de sange. Daca apare un nivel scazut de magneziu inseamna ca nu ai suficient magneziu in dieta si ai nevoie de cat mai multe ingrediente si preparate care contin magneziu sau ca organismul elimina mai mult magneziu decat ar trebui.

S-ar putea ca de la o operatie recenta sa ai pierderi mai mari de magneziu, ceea ce nu e atipic, se intampla mereu sa scada nivelul de magneziu, dar daca ai un corp sanatos isi va reveni imediat in limite normale.

De multe ori nu e relevant testul de sange, pentru ca si stresul poate trimite mult magneziu in sange. Asa ca se pot solicita alte tipuri de testari pentru deficitul de magneziu. Testele de urina depisteaza „pierderile” de magneziu rapid, testele celulelor rosii sunt iar foarte bune daca vrem sa vedem ce se intampla in organism, la fel si testul EXA, bazat pe o mostra din celulele din gura. Deficitul de magneziu nu va mai reprezenta o problema cand pierderile vor fi mai mici decat cantitatea pe care reusim sa o avem in corp in mod constant.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?