Site icon RATB

Digitalizarea restaurantelor si impactul sau in industria de profil

Digitalizarea restaurantelor poate insemna si o mai buna gestionare a activitatii acestora

Digitalizarea a fost solutia pentru a supravietui in vremurile complicate pe care le traim. In industria restaurantelor digitalizarea a fost ca o gura de aer proaspat si a fost implementata dupa ce a existat o planificare structurata si strategii specifice domeniului.

Nu a fost usor, au fost investitii schimbari majore la nivelul intregii industrii, dar intr-un final obiectivele au fost atinse. Impactul digitalizarii in industria restaurantelor a fost unul important, rezultatele sale fiind lesne de observat in orice unitate care a trecut de momentul inceputului pandemiei.

Pandemia de COVID-19 a zdruncinat din temelii industria restaurantelor si HoReCa. Foarte multe unitati si afaceri au fost inchise definitiv, vanzarile au scazut dramatic, personalul din restaurante a inceput sa dispara si sa se reorienteze spre alte domenii. Dupa ce industria si-a mai revenit incepand cu anul 2021 patronii unor astfel de afaceri nu au mai gasit personal si au trebuit sa renunte, in multe cazuri, la afaceri pana mai ieri profitabile si de viitor.

Dar exista si o parte plina a paharului. Pandemia a accelerat fortat digitalizarea operatiunilor in industria restaurantelor. Au fost digitalizate serviciile, au aparut livrarile acasa, comanda din aplicatii, de pe site-urile restaurantelor, au fost acceptate plati cu un card de debit, plati contactless in defavoarea celor cu bani cash.

La ora actuala, in industria restaurantelor si HoReCa digitalizarea este noul „normal”. Poti comanda oricand de la restaurantele preferate, ai si in locatii numeroase modalitati de comanda si de consultare a meniurilor in format digital, interactiunea cu personalul e minima, igiena este respectata, la fel si toate regulile impuse de autoritati in contextul pandemiei.

Au avut de castigat afacerile cu restaurante care aveau deja o prezenta puternica on-line. Dar si cele care nu aveau prezenta on-line si nici aplicatii dedicate pentru comenzi, pentru clienti au inceput sa investeasca in digitalizare pentru a supravietui. Digitalizarea a insemnat si o extindere a serviciilor oferite clientilor in asa fel incat clientul final sa se bucure de preparatele pe care le manca si inainte de pandemie, dar de data aceasta din confortul locuintei sale.

Si odata cu digitalizarea au aparut si platile contactless, livrarile rapide de mancare calda, proaspata, comenzi on-line din diverse platforme care integreaza mai multe restaurante, din aplicatii dedicate, apartinand restaurantelor, unor livratori terti. Programele de loialitate au trecut si ele in lumea digitala, s-a putut comanda mancare in sistem drive-thru, chiar si angajarile in restaurante au avut o componenta digitala puternica.

Pentru angajari s-au folosit instrumente digitale care au simplificat recrutarea intr-o perioada in care distantarea sociala si evitarea contactului fizic prelungit erau la ordinea zilei. Cu aceste instrumente restaurantele au gasit mai rapid candidatii de care aveau nevoie, au fost selectati doar cei mai buni pentru posturile dorite, sistemele de tracking pentru candidati au ajutat si ele enorm. Mare parte din procesul de angajare a devenit automat in multe situatii in asa fel incat patronii sa se ocupe de restaurante si de mentinerea lor pe linia de plutire.

Ce impact a avut digitalizarea in industria restaurantelor? Unul foarte mare, desigur. Patronii de restaurante au inteles mai bine clientii, nevoile lor din momentul in care au avut acces la date despre acestia preluate din aplicatii digitale dedicate. Au fost personalizate oferte, meniuri, vanzarile au fost mai eficiente si mai rapide, plus ca de fiecare data clientul a fost multumit de servicii pentru ca ai stiut ce sa ii oferi si cum sa ii oferi preparatele dorite.

Digitalizarea in industria restaurantelor a imbunatatit eficienta operatiunilor si a serviciilor. Clientii cumpara mai rapid, platesc mai rapid pentru ca au solutii contactless implementate deja, evita cozile mai usor, experienta in restaurante sau la comenzi este mult mai buna odata ce te-ai ocupat de digitalizarea afacerii. Patronii de restaurante au avut mai mult timp pentru afacere din momentul in care au fost implementate si platforme digitale, au fost automatizate anumite procese, operatiuni, servicii, sarcini.

Si s-a mai intamplat ceva din momentul in care restaurantele s-au concentrat serios pe digitalizare. Au aparut si alte canale de vanzari si mai eficiente, pe care nimeni nu le lua in considerare inainte de pandemie, de unde si eficienta ridicata a afacerilor cu restaurante. Pe viitor, digitalizarea va continua si va imbraca si alte forme mai ales ca restaurantele au intrat intr-o noua era in care absolut orice se poate daca investesti in tehnologie.

Digitalizarea restaurantelor nu e o operatiune usoara. Riscul de a face greseli care te vor costa bani si timp e mare. Asa ca e bine sa stii de la inceput ce greseli sunt de evitat cand incepi digitalizarea restaurantului.

Exit mobile version