Site icon RATB

Drumul spre succes in business incepe cu o poveste a brandului adaptata publicului tinta

O poveste in spatele unui brand puternic ar putea fi reteta pentru succesul garantat in afaceri.

Intr-unul dintre cele mai bune filme romanesti din ultimele decenii, “Filantropica”, regretatul Gheorge Dinica spunea in felul urmator: “Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana”. Asa se intampla si in branding si in afaceri. Daca nu ai o poveste in spatele brandului, un narativ al brandului foarte bine pus la punct si adaptat publicului tinta nu vei ajunge la succes prea curand.

Poti ajunge mult mai usor la publicul tau tinat si la oamenii care au nevoie cu adevarat de produsele si de serviciile tale daca te bazezi pe un storytelling de calitate si pe o poveste a bradului foarte bine gandita raportat la ce vinzi si la ce fel de clienti ai avut in minte cand ai adus pe piata produsele si serviciile tale.

Legatura dintre brand si publicul tinta e extrem de importanta pentru orice fel de afacere. Cu cat ea este mai puternica, cu atat vei avea si vanzari mai bune si clienti care vor reveni la tine ori de cate ori ai produse si servicii noi pentru ei. Dezvoltarea legaturii mai profunde dintre brand si public tinta se poate face in foarte multe moduri. Cel mai eficient este de departe storytelling-ul, o tehnica eficienta care iti aduce rezultatele dorite mai repede decat ti-ai inchipuit vreodata. Un narativ puternic si bine gandit atrage atentia publicului tinta si atrage atentia si asupra produselor si serviciilor vandute.

Prin storytelling se defineste scopul si se incearca prezentarea brandului in asa fel incat el sa rezoneze mult mai bine cu publicul sau tinta. Clientul e mereu in centrul „actiunii”, el e cel mai important, brandul vine intotdeauna pe locul secund. Povestea brandului nu e despre ce a facut compania x pentru a ajunge unde e, e o demonstrare a modului in care compania, brandul ajuta clientii sa depaseasca provocari unice.

Avantajele storytelling-ului in branding si pentru brand sunt extrem de multe. Prin storytelling continutul care are legatura cu brandul tau devine mai relevant si mai puternic, efectele sale sunt vizibile imediat. Putem vedea ce reuseste sa faca o poveste excelenta testuta in jurul unui brand la foarte multe branduri celebre. De pilda, Unilever si Dove nu se concentreaza pe igiena pentru produsele lor, ci pe frumusetea si pe increderea oferite daca folosesti produsele respective.

Ce impact are storytelling-ul asupra brandului si afacerii tale?

Cum ar trebui sa fie povestea din spatele unui brand si ce caracterstici va avea storytelling-ul?

Exit mobile version