In fiecare zi micutii nostri trebuie sa faca sport, exercitii fizice, indiferent cat de simple sau de complicate ar fi ele

Orice tip de miscare este foarte buna pentru copii, pentru dezvoltarea lor. Un program zilnic de exercitii si de miscare sustinuta ii ajuta pe copiii de toate varstele sa aiba musculatura si oase puternice, sa nu ia in greutate, sa aiba un sistem cardiovascular sanatos. Diabetul de tip II, tensiunea arteriala crescuta, anxietatea sau depresia, toate pot fi prevenite cu ajutorul catorva minute sau ore de miscare.

Copiii cu varstele cuprinse intre 6 si 17 ani ar trebui sa faca exercitii fizice zilnice, macar o ora, doua pentru a pune in miscare intreg organismul. Nu trebuie sa fie ceva foarte complicat, exercitiile trebuie sa fie usoare, adaptate varstei, sa fie mereu facute de placere.

Copiii au multa energie pe care trebuie sa o consume cumva. Sportul si exercitiile fizice adaptate varstei ii vor ajuta sa se simta mai bine, sa treaca mai usor peste oboseala si stres si sa aiba si satisfactia de a termina anumite exercitii interesante. Medicii recomanda un stil de viata sanatos indiferent de varsta, diete cat mai echilibrate si sport cat mai mult, in toate formele posibile. Doar asa poti avea un copil sanatos, activ si gata sa descopere lumea si realitatea din jur.

Exercitiile pentru copii pot fi facute cu ajutorul unor specialisti, in centre speciale de fitness pentru copii, pot fi facute si acasa, alaturi de parinti si frati. Nu trebuie sa cheltuiesti o avere pentru ca micutul tau sa faca sport, e suficient sa te gandesti la niste exercitii fizice cat mai simple, pe care le poti face si in camera lui sau in sufragerie.

Totul este sa le schimbi mereu si sa gasesti exercitii fizice cat mai simplu de pus in practica intr-un timp relativ scurt. Copiii nu au rabdare, asa ca nu avem nevoie de exercitii fizice cu o durata foarte mare. Ce puteti face impreuna?

Alergare. Daca e frig afara, cum este in aceasta perioada, puteti sa va jucati cu micutii prin casa, daca e suficient de mare. Alergarea le face bine, puteti inventa si o poveste care sa includa exercitiile fizice. Sistemul osos va fi mai puternic, musculatura va fi si ea mai flexibila, greutatea nu va mai creste atat de rapid.

La casa puteti sa alergati alaturi de micuti prin curte, daca mai au si frati, cu atat mai bine, pot sa isi petreaca timpul afara facand exercitii fizice excelente pentru corpul lor. Alergatul va fi oricand o activitate preferata pentru copii, asa ca nu se vor plictisi deloc si vor avea mereu dorinta de a se implica in activitati recreative bazate pe alergare.

Genuflexiuni. Niste banale genuflexiuni pot aduce incredere mai mare, copilul va rezista mai bine la activitati fizice mai intense, va fi mai puternic. Daca e prea plictisitor sa faci genuflexiuni se pot adauga elemente ludice. De exemplu un scaunel pe care se pune un obiect. Copilul trebuie sa incerce sa se aseze usor si sa se ridice rapid pentru a nu distruge respectivul obiect.

Asa copilul va face exercitiile fizice foarte usor si va vrea sa continue pana cand isi indeplineste misiunea. Un parinte trebuie sa supravegheze toate miscarile ca sa nu apara accidente. Genuflexiunile sunt bune pentru picioare, pentru musculatura abdominala, pentru coordonarea miscarilor, chiar si pentru atentie si concentrare.

Sariturile. Cu ajutorul lor creste ritmul cardiac, inima functioneaza mai bine, toti muschii din corp sunt lucrati, activati, inima devine dintr-odata mai puternica. Ambele emisfere celebrale sunt puse in functiune imediat ce copilul incepe sa „topaie”, echilibrul si coordonarea sunt mult imbunatatite, la fel si functionarea creierului. Sariturile pot fi facute oriunde, in casa, in aer liber, pot fi implicati si alti copii pentru ca intreaga activitate sa fie cat mai funny si mai atractiva pentru copil.

Mersul ca un crab. Cu picioarele in fata si mainile in spate, soldurile cat mai departe de sol. Miscarile facute intr-o directie dorita nu doar ca vor fi foarte haioase si distractive pentru copii, dar ii vor ajuta sa aiba o inima sanatoasa si maini puternice. Cand stiu deja sa faca bine miscarea crabului pot sa isi puna diverse obiecte pe burtica si sa incerce sa le mentina in echilibru in timpul deplasarilor.

Mersul ursului. Daca nu le place mersul crabului copiii pot incerca mersul ursului. Vor merge folosindu-se de maini si de picioare, fara ca genunchii sa atinga solul. Ursul isi foloseste tot corpul in timpul miscarilor lui, deci asa vor face si micutii. Copiii se vor descurca mai bine in spatiu, vor avea o inima sanatoasa si un sistem circulator excelent. Nu trebuie sa fie momente speciale de mers precum ursul, le putem integra si in timpul zilelor obisnuite, de exemplu cand mergem cu micutul la baie, pentru baita de seara.

Stretching si yoga. Musculatura va fi flexibila si puternica, riscul de ranire va scadea daca ii invatam pe copii cum sa faca un stretching corect. Pe langa toate avantajele evidente, o sesiune de stretching va reduce si stresul si ii va ajuta pe copii sa gandeasca mai usor si sa ia mereu deciziile cele mai bune. Si yoga e buna pentru copii, miscarile nu trebuie sa fie foarte complicate, dar trebuie sa fie executate cat mai corect, mereu sub supravegherea unui adult. Yoga linistete copilul, ii da incredere mai mare in el si ii pune toata musculatura in functiune.

Si ce e mai frumos decat sa faci yoga alaturi de mami si sa incerci sa imiti din miscarile mai simple. E funny, se invata usor, copilul poate practica yoga si cand mai creste, cand incearca sa isi gaseasca propriul echilibru interior.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?