RATB

Fitness vs. bodybuilding. Ce diferente sunt intre acesti doi termeni asociati lumii sportului?

Fitness si bodybuilding nu sunt sinonime si inseamna lucruri diferite, dar fac parte din lumea sportului

Miscarea este excelenta pentru organismul nostru. Cu cat mai multa, cu atat mai bine. Putem face miscare acasa sau in parc, dar putem face miscare si intr-un cadru organizat, in salile de fitness, de exemplu. Pe langa fitness mai avem o varianta profesionista, bodybuilding, care implica tot niste exercitii fizice, dar ceva mai complicate si mai bine directionate. Care e diferenta dintre bodybuilding si fitness insa? Raspunsul il veti afla in randurile de mai jos.

Bodybuiding si fitness ar putea fi sinonime in mintea celui care nu are suficiente cunostinte despre exercitii fizice sau antrenamente. Desi se aseamana in multe privinte si in puncte cheie ale desfasurarii lor, cele doua activitati sunt diferite. De ce?

Fitnessul se refera la exercitii fizice, la pregatire fizica. In timpul exercitiilor de fitness nu sunt epuizate complet resursele de energie, eficienta este foarte mare, de regula sunt exercitii usoare, alese in functie de capacitatea de efort a individului. Accentul e pus pe performanta musculaturii si pe flexibiliate. Daca ne referim la fitness aduce in discutie termeni precum rezistenta cardiovasculara, mobilitate articulara si suplete musculara, forta musculara si rezistenta musculara. Putem practica fitnessul in fiecare zi, de doua sau trei ori pe saptamana, este insa mai mult decat cele cateva ore pe care le alocam lui, devine in timp un stil de viata.

Activitatile fizice incluse in fitness sunt alergatul, mersul pe jos, gimnastica in diverse forme, dans sau inot, diverse sporturi de interior si exterior pot fi trecute si ele pe lista de activitati fizice asociate fitnessului. Pana la urma, fitnessul este un complex de exercitii pe care le facem intr-un ritm pe care il alegem noi, impartite pe seturi, repetari. La final se obtine o masa musculara armonioasa. Fitnessul te mentine in forma si te ajuta sa fii mai puternic.

Spre deosebire de fitness, in bodybuilding ne concentram mai mult pe obtinerea unei mase musculare mari, se merge pe forta si rezistenta musculara, pe dezvoltarea masei musculare. Scapi rapid si de greutate, ai o masa musculara care creste rapid daca faci exercitiile fizice potrivite in timpul antrenamentelor. De obicei se ridica o serie de greutati din ce in ce mai mari pentru obtinerea efectelor dorite. Corpul arata foarte bine, se pune accent pe dezvoltarea unor anumite categorii de muschi prin exercitii permanente. In comparatie cu fitnessul, bodybuildingul urmareste sa dezvolte pe rand diverse grupe de muschi, nu se concentreaza pe fiecare muschi, ca la fitness.

Daca faci fitness ai un corp care arata foarte bine, ai multe exercitii cardiovasculare de facut, folosesti si greutati in fitness, dar nu asa de mari ca in bodybuilding. In bodybuilding ai sesiune de antrenamente lungi si nu atat de intense, in fitness lucrezi mai putin, dar esti foarte activ. Caloriile arse in timpul sesiunilor de fitness sunt mai multe decat in cazul ridicatului de greutati pentru bodybuilding. Fitnessul il putem face oriunde dorim, chiar si in parc, dar sesiunile de bodybuilding sunt facute doar la sala.

Si la nivelul dietei vom vedea diferente intre cei care practica fitness si cei care practica bodybuilding. In bodybuilding se consuma mai multe proteine, suplimente pentru a putea sa faci exercitii cat mai complexe si mai grele. Cam 5000 de calorii pe zi si 50% proteine e nevoie ca sa poti sa faci toate exercitiile fizice in sesiunile de bodybuilding, se mananca de mai multe ori, printre altele si peste, oua, proteine de calitate. In fitness ai nevoie doar de 2500 de calorii pe zi, se mananca sanatos, legume, salate, fructe, carne slaba.

Si o remarca importanta: cand ne referim la bodybuilding ne gandim la profesionisti, la sportivi. Oricine poate practica fitness, sportivi, oameni obisnuiti, dar daca e vorba despre performanta si despre sport atunci discutam despre bodybuilding. In bodybuilding e nevoie si de antrenori pentru a putea dezvolta masa musculara corect si eficient. In fitness nu ai nevoie neaparat de instructori, de antrenori, poti folosi si diverse ghiduri, sfaturi din on-line, din carti, de exemplu.

Exercitiile de fitness sunt ceva mai variate si nu atat de stricte. Putem avea fitness aerobic, exercitii specifice pentru musculatura, intinderi diverse, exercitii de echilibru, de flexibilitate, stretching. In bodybuilding ai foarte multa rigurozitate si exercitii mult mai greu de dus la capat, mai ales cand esti la inceput.

Inainte de a opta pentru fitness sau pentru bodybuilding ar trebui sa discutam cu un specialist care ne poate indruma spre un tip sau altul de exercitii fizice in functie conditia fizica si de starea noastra de sanatate de scopul nostru la finalul antrenamentelor sau sesiunilor de exercitii.

Exit mobile version