Ideile de afaceri originale sunt si cele mai bune pentru un business de succes

Un business bun va functiona atat timp cat va avea la baza o idee buna. Ideile de business nu vin peste noapte, e nevoie de o cercetare de piata, de gasirea unei anumite nise si de un public tinta care sa caute afacerea respectiva.

Cele mai bune idei de afaceri au reusit sa aduca pe piata ceva ce un anumit public tinta cauta si nu a gasit deloc la competitie. Pana la urma e vorba despre lupta pentru castigarea unui loc in mintea consumatorului si de o incercare de a te impune in lumea afacerilor cu un business cat mai deosebit.

Unele sunt ciudate, altele starnesc rasul, insa dincolo de originalitatea lor, poate putin cam exagerata, ideile de business care au „prins” au reusit sa ajunga la succesul sperat foarte rapid.

Cand vrei sa iti deschizi o afacere proprie nu stai prea mult pe ganduri. Daca ai un buget considerabil, parteneri, si o zona unde sa iti desfasori activitatea, o nisa poti porni la drum fara sa clipesti. Sau nu? Desi in teorie totul pare foarte simplu daca vrei sa ai un business, in practica vor fi o multime de etape de parcurs, de la obtinerea actelor pana la crearea unui brand care sa aiba o anumita valoare pentru viitorii clienti.

Cea mai importanta etapa in procesul de lansare a unui business modern tine de gasirea ideii de afaceri care sa „dea lovitura”. Cu alte cuvinte ai nevoie de idei foarte bune, de idei pe care sa nu le fi auzit peste tot si in jurul carora sa poti „tese” o poveste, o afacere pentru clienti multumiti mereu de serviciile sau de produsele tale. Daca nu ai reusit sa ai ideea aceea care iti garanteaza succesul iti prezentam mai jos cateva idei de afaceri care au atras atentia si au avut succesul dorit inca de la inceput.

1. Cat Café. O idee simpla de afacere care a prins in toata lumea. E vorba despre cafenele unde sunt pisicute, unde poti comanda bauturile preferate si poti petrece timp alaturi de pisicile care locuiesc acolo. In Montreal a aparut prima cafenea cu pisici prin 2014 si de atunci in toata America de Nord au tot fost afaceri pornite de la aceasta idee. Totusi prima oara cand am intalnit cafenele cu pisici au fost in Japonia sau Taiwan.

Cafenelele cu pisici fac parte dintr-un trend global in care se combina diverse activitati cu relaxarea din localuri-mai ave cafenele unde poti juca bowling, diverse jocuri de interior.

2. Biosenzori care detecteaza stresul. Stresul este marea problema a secolului al XXI-lea. Suntem stresati la munca, acasa, suntem stresati chiar si in timpul nostru liber. Avem prea multe de facut si prea multe probleme de rezolvat si cand nu mai tinem pasul cu ele apare si stresul. O companie irlandeza a inceput sa stranga bani pe Kickstarter pentru a pune pe picioare un proiect in care se produceau senzori care puteau detecta stresul, nivelul sau si te ajutau sa te relaxezi in timpul unor jocuri.

Cei care poarta acesti senzori vor intelege cum functioneaza stresul si vor putea sa ii faca fata mai usor. S-au strans rapid peste 100.000 de dolari pentru acest proiect si ideea s-ar putea sa prinda viata mai repede decat ne-am fi imaginat.

E deja un trend in toata lumea cu senzori care citesc emotiile si ne inteleg, ne ajuta sa ne intelegem mai bine. Niste casti japoneze pot sa detecteze undele cerebrale si iti redau muzica potrivita pentru starea ta de spirit.

3. Ambalarea biodegradabila. E nevoie in toata lumea de bioplastic si ambalaje biodegradabile. Ca sa iti faci o idee, doar in 2020 cererea de astfel de materiale a crescut la 8.84.000.

Doar pungile din plastic biodegradabil reprezinta 10-15 procente din totalul pietei plasticului de la nivel mondial. O companie din India produce pungi care par din plastic, dar sunt din amidon si din derivate vegetale. Pungile se dizova rapid in apa calda si sunt 100% reciclabile, organice, comestibile, le pot manca animalele fara probleme.

4. Inchirierea… de vaci. In Elvetia ideea nastrusnica de afacere a prins extraordinar de bine. Fermierii de acolo isi inchiriaza vacutele turistilor si celor care vor sa experimenteze „viata la tara”.

Taxele pe branza produsa din laptele vacilor inchiriate sunt mai micute, chiriasii pot sta la ferma sau poti sa faca si ceva treaba prin ea pe timpul inchirierii vacilor. Cererea e foarte mare, asa ca fermierii elvetieni s-au gandit sa inchiriere mai multe vite si sa cumpere mai multe pentru ca afacerea merge extrem de bine.

5. Parcare Airbnb. Peste tot in lume parcarea e o problema uriasa. 30% din poluare si din traficul congestionat se datoreaza masinilor care tot cauta un loc de parcare. O companie greceasca si-a pus in minte sa rezolve problema parcarilor.

A inceput cu servicii de booking pentru parcari, dar si-a schimbat rapid modelul de afacere si l-a abordat pe cel peer-to-peer, adica oamenii inchiriaza locurile lor de parcare catre altii care au nevoie de ele. E deja cunoscut acest tip de sistem si merge de minune-vezi Airbnb si inchirierea de locuinte direct celor care le doresc.

6. Carne vegana si produse lactate vegane. In toata lumea e un trend zilele astea: oamenii au inceput sa caute tot ce e vegan si sa mai renunte la carne animala. Carnea vegana e cea mai cautata, vanzarile sunt in crestere, la fel si cererea. Si daca tot ai carne, de ce sa nu ai si niste lapte vegan, branza vegana si alte bunatati lactate accesibile si celor care tin diete vegane.

Afacerile cu produse vegane au cunoscut o crestere de 60-70% in ultimii ani si piata vegana e intr-o continua expansiune. Cu o investitie bine directionata si ceva munca la inceput poti avea o afacere care iti va aduce milioane de euro pe viitor si profitul chiar nu va fi o problema.

7. Hainute pentru copii second-hand. Avem deja o companie canadiana care vinde hainute pentru copii second-hand si ofera o reducere de 75%. Cu o vizibilitate buna in social media si un singur „patron” care face de toate, compania a avut un succes nesperat.

Un astfel de business este unul profitabil pe termen lung pentru ca micutii cresc rapid si au nevoie de haine noi, haine care sunt destul de scumpe pentru multi parinti. Plus ca e mai avantajos sa iei haine de la branduri mari si foarte rezistente decat sa cumperi haine de slaba calitate si mai ieftine.

Firma permite parintilor sa returneze hainele purtate putin si sa primeasca credit pentru a cumpara si alte haine din acelasi magazin de hainute pentru copii second-hand.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?