Sa te ocupi de propriul business de acasa este o adevarata provocare. O poti depasi daca ai un management al timpului excelent

Un business personal este tot ce ti-ai putea dori in 2021. Nu mai depinzi de patroni, poti sa iti faci programul exact asa cum iti doresti, iti mai ramane timp si pentru tine. Daca inainte era destul de usor sa te imparti intre afacerea personala si job, acum, cand stam mai mult acasa din cauza pandemiei, managementul afacerii personale tot de acasa e ceva mai dificil.

Nu e de ajuns ca trebuie sa lucrezi de acasa pentru jobul tau full-time, dar trebuie sa fii atent si la tot ce implica afacerea ta. Si e epuizant la un moment dat, pare ca nu mai ai timp de nimic. Totusi, cu putina rabdare si idei excelente poti sa te ocupi de afacerea ta chiar si cand stai doar acasa sau aproape tot timpul acasa…

O afacere personala inseamna multa munca, timp investit in dezvoltarea ei, stres si tot mai putin timp si pentru altceva, pentru tine. Managementul afacerilor personale de acasa se poate transforma usor intr-un cosmar, mai ales daca ai si un job care te solicita la maximum. Timpul este in continuare cel mai mare dusman al nostru, mai ales cand domeniul in care activeaza afacerea noastra este unul destul de complicat.

Chiar daca te gandesti ca stai acasa si nu mai pierzi timp in trafic, nu mai trebuie sa te pregatesti de job, sa rezolvi multe probleme si stai la cozi-le poti face si on-line de acum-, tot pierzi timp foarte mult. De ce? Pentru ca acasa esti ceva mai relaxat, trebuie sa te preocupi si de ce se intampla in jurul tau si de celelalte sarcini pe care le ai la un alt job.

Plus ca esti tentat sa nu dai asa de mare importanta unui business personal, mai ales daca il ai de ceva vreme. Si e gresita aceasta abordare. Intr-un final vei ajunge sa nu mai faci fata si sa incerci din rasputeri sa impaci toate sarcinile asumate, inclusiv cele de la afacerea personala.

Ce poti face ca sa ai un management cat mai eficient al unui business personal „condus” de acasa?

Stabileste obiective clare. E foarte greu sa atingi un obiectiv daca nu il ai clar de la inceput. Nu ajunge sa ai doar un obiectiv principal, trebuie sa ai si un obiectiv saptamanal zilnic. De la postari sau idei de campanii de marketing, PR, pana la gasirea unor surse mai bune de promovare sau de finantare, toate pot fi obiective excelente cand vrei sa ai un management eficient al afacerii personale chiar si de acasa.

Gaseste timp pentru afacerea ta. Pentru ca acasa se pot intampla multe si mai ai si sarcini de la alt loc de munca s-ar putea sa spui ca nu mai ai timp si de afacerea ta si sa amani tot ce tine de ea. E gresit acest tip de gandire. Iti faci timp, gandesti in avans un program, te folosesti de toate aplicatiile pentru a putea sa iti organizezi tot ce ai de facut si la final de zi sa le ai pe toate rezolvate. Cu cat mai mult timp aloci afacerii personale, cu atat vei avea mai multe sanse sa ai tot ce iti trebuie si sa iti ramana, poate, timp si pentru activitati personale.

Protejeaza timpul pe care il ai la dispozitie. Invata sa mai spui si nu cand nu poti sa faci diverse lucruri in afara sarcinilor de la job si a celor legate de afacerea proprie. Nu permite nimanui sa te deranjeze daca nu e o urgenta si incearca sa ai de fiecare data un orar fix de indeplinire a sarcinilor, de care sa te tii cu strictete. Invata sa fii disciplinat si vei reusi sa ai un management perfect al afacerii personala de acasa.

Nu pierde timpul. Daca nu ti-ai planificat ziua foarte bine e foarte simplu sa pierzi timpul. Cand ai ceva de lucrat te concentrezi doar pe acea sarcina. Renunta la orice fel de notificari, la obiceiul de a verifica ce se mai intampla pe social media. Lasa deoparte orice dispozitive care iti distrag atentia si fii atent la afacerea ta si la tot ce presupune ea.

Invata sa delegi sarcini si sa lasi si pe altcineva sa se ocupe de anumite parti ale afacerii. Nu ai cum sa te ocupi de toate doar tu, asa ca e bine sa ii rogi si pe altii sa se ocupe de sarcini pe care le pot face usor ca sa iti ramana timp mai mult pentru managementul afacerii tale. Poti angaja oameni cu experienta care sa aiba in grija anumite servicii, parti din afacerea ta daca iti e mai usor si ai si bugetul necesar. Faci orice sa sa poti avea cat mai putine lucruri de facut si sa le faci fata pentru binele afacerii.

Foloseste orice fel de strategii si aplicatii pentru managementul afacerii. Invata sa aplici strategii deja testate si cauta-le pe cele mai bune de fiecare data. Da, vei pierde ceva timp pana la descoperi pe cele potrivite pentru tine, dar dupa ce le-ai gasit iti va fi mult mai usor. Si aplicatiile de management al afacerilor sunt excelente daca iti doresti sa automatizezi anumite taskuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *