Poate ca asta o sa va mire. Totusi, trebuie sa stiti ca foarte multi oameni nu au mers pana acum nici macar o data cu autobuzul in viata lor. In Romania. Foarte multi oameni prefera sa nu manance 2 zile, dar sa mearga atunci cand trebuie cu taxiul. Este cunoscuta traditia romanilor care lucreaza in Italia de exemplu sa vina in concediu in tara(sa ii urmariti in urmatoarele 30-50 de zile)cu masini frumoase si inchiriate. In foarte multe cazuri vom intalni aceste caracteristici: frumoase si inchiriate. Ce e rau in asta? In principiu, nu e vorba ca ar fi rau. Doar ca foarte multi se dau regi in fata rudelor si prietenilor cu regine inchiriate. Acest tablou duce la o stare ciudata pentru marketerii autohtoni. Cat de reprezentativ este un studiu de piata realizat in autobuzele patriei? Vrei sa vinzi aparate pentru detectarea metalelor pretioase in iarba sau nisip. Cine e publicul tau tinta? Persoanele cu un venit net mediu lunar de cel putin 2000 RON? Dar daca un astfel de aparat nu costa mai mult de 80 RON? Totusi, imaginea lui va fi probabil una oarecum exclusivista. Cum reactionezi? Cum te pozitionezi? Cui te adresezi? Ce legatura au toate aceste aiureli ale mele cu faptul ca m-am legat de mersul cu autobuzul? Ei bine, daca de multe ori cei stramtorati financiar merg mai des cu taxiul decat s-ar putea crede la o prima impresie(de acest defect fundamental profitand de fapt multe alte afaceri:telefonia mobila e doar un exemplu), cu autobuzul merg multi oameni care au o situatie financiara cel putin medie. Voi n-ati intalnit oameni care castiga 1500-2000 de euro pe luna(nu spun ca e mult sau putin) care merg cu acceleratul? Nu vreau sa afirm ca ar fi sub demnitatea lor sau ca n-ar trebui sa faca asta. Ci ca, de multe ori, segmentarea e mai grea decat avem impresia. Formarea bazei de date cu potentialii clienti ai afacerii tale e o conditie esentiala pentru reusita. Cum anume o formezi si cat e aceasta de relevanta sunt elementele care iti tin sau nu firma in viata. Acest articol a fost scris pe luni, iulie 13th, 2009 la 6:28 am si este inscris in Marketing. Poti urmari orice raspuns la aceste articole prin intretinere RSS 2.0. You can leave a response, or trackback from your own site.

One thought on “Marketing in autobuz”
  1. Bună Alexandra! Din păcate ai mare dreptate în ceea ce privește moftul românului, sau mai bine spus a multora dintre noi. Chiar mă gândeam în această dimineață ce să mai scriu pe blogul meu! Sincer, m-ai inspirat.
    Am văzut zeci de cazuri în genul acesta și nu cred că există mai mult de 3%, din persoanele care lucrează în afara țării, vin acasă și nu doresc să iasă în evidență!
    Din punctul meu de vedere, mersul cu autobuzul sau tramvaiul este o plăcere. OK, în situația de astăzi poate nu prea este. Îmi amintesc în copilărie când luam tramvaiul 24, un bilet de 25 de bani și mă plimbam de la un capăt la celălalt al Bucureștiului. Pot spune – „Frumoase vremuri trecute”, sună mai melancolic.
    Un articol interesat și în același timp educativ. Mulțumim!

Lasă un răspuns la Dorel Tanase Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *