Miturile despre succesul in afaceri sunt in marea lor majoritate neadevarate. Succesul se obtine intotdeauna mai greu decat iti inchipui.

Succesul in afaceri este obiectivul oricarui antreprenor. Nu este nimic anormal, il poti avea daca te implici suficient de mult si intelegi foarte bine ce e cu afacerea pe care o vei lansa, cu piata si cu nisa pe care vei incarca sa te integrezi. Pentru a avea succes cu adevarat in business trebuie sa incepi prin a nu crede toate miturile despre… succesul in afaceri.

Fiind o notiune destul de abstracta, succesul in afaceri a atras in jurul sau o multime de mituri si conceptii gresite, idei care nu au nicio legatura cu realitatea. Oamenii de afaceri cu sau fara experienta le-au crezut si le-au dat mai departe, le-au transmis de multe ori din generatie in generatie. Cu cat le constientizam si cautam sa le intelegem, sa aflam daca sunt adevarate, cu atat vom fi mai aproape de succes.

Care ar fi cele mai populare si mai cunoscute mituri despre succesul in afaceri. Le aflati din randurile ce urmeaza.

Fondatorii sunt si sefii lor. Multa lume este de parere ca fondatorul unei afaceri este si seful suprem. Si de asta ar depinde si succesul afacerii. In realitate nu e deloc asa. Fondatorul raspunde in fata unui consiliu de administratie, tot el raspunde in fata investitorilor si nu ia toate deciziile importante de unul singur. Succesul in afaceri nu vine daca nu asculti de nimeni si esti seful suprem, iei ce decizii vrei doar pentru ca este vorba despre afacerea ta. Cu cat esti mai flexibil ca patron, sef, cu atat vei avea sanse mai mari sa ai si o afacere care merge ca pe roate.

Patronul trebuie sa faca de toate in primele luni de la lansarea afacerii. Foarte multi patroni cred ca daca se vor ocupa de toate lucrurile la inceput va veni si succesul in afaceri. Fals. Trebuie sa iti faci timp pentru tot ce tine de content marketing, de produse si de servicii, de clienti ca sa ajungi la succesul dorit. Nu vei face decat sa te epuizezi la inceput si sa nu poti lua cele mai bune decizii pentru afacerea ta chiar cand e mai mare nevoie de ele. Invata sa delegi din sarcini, atributii, sa externalizezi si vei avea din start mai mult timp pentru lucrurile cu adevarat importante pentru tine si pentru rolul tau, afacerea ta.

Lansarea unei afaceri e drumul sigur spre succes si bogatie. Te gandesti ca vei avea o afacere si vei capata mult dorita independenta financiara. Succesul si bogatia vor aparea imediat. Cat se poate de fals. In loc sa tot astepti succesul si sa te tot gandesti la afaceri mai bine investesti in tine, incerci sa ai cat mai multe aptitudini si abilitati, sa ai relatii multe profesionale de calitate. Da, la un moment dat poate te vei imbogati si vei avea succes cu o afacere, dar e foarte mult de munca si e foarte usor sa pierzi timp si bani nestiind foarte bine ce ai de facut si crezand doar in mituri vehiculate peste tot.

Produsul tau trebuie sa ramana secret pana cand e gata daca vrei sa ai succes in afaceri. E important sa nu crezi acest mit. Produsele trebuie testate, trebuie sa vezi cum vei putea implementa planuri si strategii si cat de bine vei reusi sa ajungi pe piata cu un produs pe care clientii sa si-l doreasca. Produsul tau si ideile tale sunt cele mai valoroase in piata si pentru afacerea ta, asa ca trebuie sa iti iei toate masurile necesare pentru a putea sa multumesti publicul tinta si sa ii arati deja, sa ii prezinti ce vei aduce pe piata pentru a rezolva o problema. E foarte important sa ai un feedback inainte de marea lansare ca sa nu ajungi sa ai o lansare ratata si produse pe care nu si le doreste nimeni.

Ca sa ajungi la succes trebuie sa iti asumi riscuri cat mai mari. E inca un mit fals pe care esti inclinat sa il crezi. Da, e adevarat, iti asumi niste riscuri daca vrei sa ai o afacere care merge foarte bine. Dar niciodata pe cele mai mari si mai periculoase. Mai bine iti asumi riscuri mici si mai multe, pe care sa le controlezi si sa le depasesti oricum ca sa ai o afacere mai usor de administrat si de pozitionat pe o piata intr-o continua transformare. Succesul nu presupune mereu riscuri. Poti sa ai succes si daca ai strategii foarte bine gandite si daca ai reusit sa iti gasesti un ritm in care sa investesti in afaceri si sa atragi investitorii potriviti, oamenii potriviti, resursele potrivite.

Toata lumea iti impartaseste, cunoaste problemele si succesul va veni oricum. Fals. Doar tu iti cunosti problemele, ceilalti se pot doar preface sau sunt prea draguti. Succesul nu vine cand vrei si nu vine oricum, nu toata lumea are problemele tale si te va intelege. Ca sa ai succes in afaceri trebuie mai intai sa fii constient de nevoile afacerii tale si de faptul ca esti singur in fata problemelor care tot apar, in fata obstacolelor, cel putin la inceput. Cei care tot spun ca iti impartasesc problemele, zbuciumul, probabil au interese ascunse si vor sa atenteze la afacerea ta. Succesul depinde de cat de bine constientizezi si rezolvi problemele.

Lasă un răspuns