Comunicarea creativa in companie te ajuta sa obtii rezultatele dorite si sa ai in permanenta un feedback rapid si bun

In companiile moderne, comunicarea informatiilor catre angajati si asigurarea unui feedback cat mai bun sunt vitale pentru eficienta si calitatea serviciilor prestate. Cu cat angajatii reactioneaza mai bine la mesajel primite, cu atat compania va reusi sa isi faca treaba mai bine si mai simplu.

Comunicarea mesajelor catre angajati este deosebit de importanta daca ne dorim un raspuns imediat si o reactie din partea oamenilor din subordine. Creativitatea este cel mai bun aliat atunci cand atentia angajatilor e mai greu de atras si cand informatiile importante trebuie sa fie intelese si acceptate cat mai rapid de catre angajati.

Intr-o companie comunicarea cu angajatii este permanenta. Cu cat mesajele circula mai usor de la conducere spre a angajati si sunt intelese corect, sunt acceptate, cu atat compania va avea rezultate mai bune. Comunicarea rapida si eficienta e cheia unei colaborari bune in echipa si primul pas spre profitabilitate. Cand toata lumea se intelege si receptioneaza in mod corect mesajele transmise vor fi multumiti si clientii, si angajatii, si cei care conduc firmele.

Comunicarea informatiilor in companii se poate realiza in mod clasic, in cadrul sedintelor plictisitoare sau prezentarilor, prin e-mail sau aplicatii moderne de chat. De multe ori insa nu obtii feedback-ul dorit si nu stii ce nu a functionat, de ce angajatii nu reactioneaza asa cum ti-ai dori la mesajul transmis.

In loc sa iti pui o multime de intrebari si sa incerci sa depistezi cauza mai bine actionezi si comunici in mod creativ orice fel de informatii. Creativitatea o avem cu totii, trebuie doar sa ne folosim de ea si sa o punem „la treaba”. Iata in continuare cateva modalitati creative de a comunica informatiile intr-o companie, indiferent de marimea ei.

Continut video. Si la munca, si acasa ne „scufundam” in continut. Mesaje, grupuri pe aplicatii de chat, social media, e-mail-uri, comunicarea e peste tot si nu putem fugi de ea. Studiile arata ca petrecem cel putin o zi intreaga pe saptamana urmarind continut pe telefon… Canalele de comunicare unde continutul e condensat si mai simplu de accesat pot fi metode foarte bune de comunicare pentru companii.

Si cand vrei sa comunici informatii catre angajati continutul video e cel mai bun instrument. In loc sa trimitem un mesaj sec, un e-mail, construim un mesaj video. Creativitatea intra in joc rapid, poti face cum doresti acel video, il poti gandi sa fie si interactiv. Angajatii vor reactiona mai bine la informatiile prezentate intr-un video care mai are si putin umor si vei primi un feedback excelent de fiecare data.

Intalniri de tip „bookend”. Daca intalnirile prea dese pe care le tot programezi cu angajatii ca sa le comunici n informatii importante devin prea lungi si prea plictisitoare, angajatii nu mai au pic de energie dupa ele sa mai faca si altceva, ar fi cazul sa incerci strategia baza pe intalnirile „bookend”. La inceput de saptamana fiecare departament gazduieste intalniri de 15-20 de minute.

La final de saptamana se organizeaza alta intalnire, unde se discuta tot ce s-a intamplat intr-o saptamana sau se sarbatoreste progresul echipelor, angajatilor. Asa stii ca toata lumea se concentreaza pe ce are de facut toata saptamana si ai la final si un feedback clar despre ce s-a intamplat in cele sapte zile. Plus ca inchei saptamana intr-o nota pozitiva, de fiecare data.

Table digitale. Angajatii nu prea sunt atenti non-stop la sedintele prea lungi, isi verifica mereu telefoanele si pot pierde informatii importante. In loc sa prezinti informatiile pe un flipboard, pe o tabla cu markere poti alege ecranele de tot felul ca sa iti comunici noile informatii. In acest fel angajatii vor fi mai atrasi de prezentare, vor putea primi actualizari direct pe telefoane, vor putea interactiona mai usor cu un continut de calitate expus intr-o prezentare pe ecrane enorme. Vei fi multumit si tu in calitate de angajator, vor fi multumiti si angajatii pentru ca nu s-au plictisit si au ramas si cu toate informatiile esentiale.

Campanii tip teaser. Da, stim de aceste campanii din publicitate, unde vrem sa atragem clientii in povestea noastra si sa ii facem curiosi. Dar nu putem aplica aceeasi teorie, strategie si in cadrul comunicarii de idei noi catre angajati? Putem, cu siguranta.

Campaniile de teasing interne functioneaza cel mai bine, asa ii faci curiosi pe angajati si dornici sa se implice, sa afle ce se va intampla, ce va mai urma si va fi spre binele lor, desigur. De exemplu, putem gandi un countdown pana la lansarea unui nou sediu unde angajatii vor avea acces la resurse si mai multe si mai bune decat in sediul din prezent.

Gamificarea informatiilor care urmeaza sa fie transmise. E mai usor sa transmiti informatii catre angajati cand folosesti si gamificarea ca modalitate de a ajunge mai repede la ei. Comunica si angajatii mai bine intre ei, informatiile sunt interiorizate mai usor, interactivitatea si interactiunea sunt mai mari si sunt permanente. Prin gamificare obtii si rezultate excelente in functie de informatiile transmise si vei vedea o implicare mai mare din partea angaatilor in punerea in practica a cerintelor formulate si transmise.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?