Comerciantii cauta in permanenta sa gaseasca cele mai bune modalitati prin care ne pot determina sa cumparam mai mult

Te-ai hotarat sa cumperi ceva pentru acasa, intri pe site-ul favorit de cumparaturi on-line pentru ca e mai comod si incepi sa cauti produsul dorit. Cand tragi linie in urma unei sesiuni de shopping on-line vei vedea ca ai cheltuit mai mult decat ti-ai propus si ai luat si ceva in plus fata de lista pe care o aveai deja. De ce se intampla asa ceva? E simplu. Producatorii investesc in campanii de marketing, comerciantii terti au si ei campaniile lor de marketing foarte bine targetate si gandite, asa ca sansele sa le faci fata sunt mici.

Ce strategii folosesc comerciantii ca sa determine cumparaturi mai multe si bugete mai mari alocate unor sesiuni de shopping?

Daca ai un buget fix pentru cumparaturile on-line s-ar putea sa nu te poti incadra in el. Vei cheltui mai mult cu siguranta si vei cumpara si alte lucruri de care poate nu ai nevoie in momentul respectiv. De ce? Pentru ca oferta e varianta, pentru ca vezi si promotii si campanii de reduceri excelente si nu ai cum sa le rezisti.

Comerciantii se asigura ca odata intrat pe site vei cumpara destul de mult si incearca sa te atraga prin tot felul de tactici de marketing testate si ingenios implementate. De unele esti constient, pe altele nu le „simti” si ajungi sa iti depasesti bugetul alocat pentru cumparaturi foarte repede. Care sunt cele mai populare strategii prin care comerciantii isi propun sa determine mai multe cumparaturi in cadrul unei sesiuni de shopping?

Livrare gratuita. Este cea mai eficienta strategie pentru e-commerce. Pentru o suma minima cheltuita ai transport gratuit sau el poate sa apara in campanii diverse de marketing. Chiar daca nu ai nevoie neaparat de produsul x il adaugi si pe el acolo ca sa poti depasi suma respectiva si sa ai transport gratuit. Si asa comerciantul vinde mai mult doar speculand aceasta nevoie de a primi ceva gratuit. Multi clienti ar cheltui mai mult pe lucruri de care nu au nevoie decat sa plateasca transport. Si interesant este ca strategia e folosita de ani buni si atrage vanzari uriase mai ales cand o combini si cu o campanie de reduceri masive si promotii la multe lucruri pe care le ai in stoc.

Perioada limitata de timp in care poti cumpara y produs. De cate ori nu ti s-a intamplat sa cumperi ceva doar pentru ca pe site vedeai ca stocurile sunt limitate sau mai aveai n ore in care puteai cumpara dupa care reducerile s-ar putea sa nu mai existe. Urgenta de a cumpara ceva devine si mai puternica atunci cand ai deja un produs pe care ti-l doresti, ai o perioada de timp care nu e nelimitata si nu prea ai timp de gandire, de comparatie. Atentie la un lucru: doar pentru ca pe site-ul x nu ai la dispozitie decat doua ore sa cumperi produsul y nu inseamna ca nu il vei gasi la pret apropiat si pe alte site-uri. Foloseste comparatoare de preturi si produse si ai sa vezi ca il vei avea la dispozitie oricand doresti pe alte cinci sau sase platforme de e-commerce.

Cronometrul la vedere. Degeaba ii spui unui client cumpara produsul nostru pentru ca avem stocuri limitate. El nu va fi atat de tentat sa il comande ca atunci cand ai deja un cronometru pe fiecare pagina si vezi clar cum se scurge timpul pana la finalul campaniei de reduceri. Faptul ca vezi timpul cum trece pe orice pagina te va determina sa cumperi rapid produsul. Apare anxietatea, presiunea psihologica si nevoia de a cumpara nu mai poate fi „tratata” cu nimic. Ce poti face ca sa nu cazi in capcana? Incearca sa treci totul prin filtrul ratiunii si sa nu dai curs emotiilor pe care le simti intr-un moment. Vei gasi produsul x si pe alte site-uri, daca nu acum, poate peste doua zile, dar tot il vei cumpara, asa ca nu e nicio graba.

Cumparaturi dintr-un click. Sunt si site-uri unde plasarea comenzii dureaza mai putin decat periajul dintilor din fiecare dimineata. Nu mai pierzi timpul la plasarea comenzii si esti tentat sa comanzi mai mult. Amazon are un astfel de buton special Buy Now care accelereaza procesul de achizitie. Clientii sunt dispusi sa faca mai multe cumparaturi daca trec peste niste etape si asa nici nu au timp sa se razgandeasca.

Cumperi mai mult, economisesti mai mult, ai discounturi mai bune. Ti se dau inapoi bani cand cumperi ceva, x% din cumparaturile plasate. La inceput crezi ca esti castigator si ca ai facut o afacere, doar ai economisit ceva si la cumparaturi viitoare vei avea mai putine cheltuieli. In realitate castiga doar comerciantul, pentru ca reducerile, cupoanele sunt folosite tot pe site-ul lui si te obliga sa cumperi iar de la el. Ideea este sa incerci sa cumperi ce ai nevoie si sa nu tii cont neaparat de reducerile pe care le primesti sau de cupoanele asa de tentante de pe site-urile de e-commerce.

Reclame si pop-up-uri de reamintire. Te-ai uitat la niste prajitoare de paine pe un site, doua de e-commerce si vei vedea reclame la prajitoare de paine pe Facebook, pe Google, peste tot unde sunt reclame de la Google pe site-urile terte. Comerciantii investesc in astfel mesaje de reamintire si te determina sa te reintorci pe pagina unde ai vazut produsul favorit si sa il cumperi. Daca tot vezi prajitoare de paine oriunde dai click e imposibil sa nu spui „hai sa-l cumpar sa nu mai vad atat de multe reclame la prajitoare”. In subconstient iti vei dori sa cumperi din ce in ce mai tare si nu vei uita ca ai nevoie de un nou prajitor de paine. Si subconstientul lucreaza si lucreaza foarte bine in favoarea comerciantilor.

Retururi usoare. Din 2020, cumparaturile on-line au explodat, asta si pe fondul pandemiei de COVID-19. Retururile gratuite si foarte usoare, in n zile de la primirea produsului i-au determinat pe clienti sa cumpere mai mult si sa aiba incredere in comercianti. Intre a cumpara un produs pe care nu stii daca il poti trimite inapoi daca e defect si a cumpara ceva pe care stii ca il trimiti inapoi in 30-60 de zile, minim 14 zile vei alege a doua varianta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *