Site icon RATB

Motive pentru care afacerile mici ajung sa esueze in incercarea lor de a se dezvolta in directia dorita

Afacerile mici pot ajunge foarte rapid la faliment daca nu suntem atenti de la inceput la parcursul lor

Afacerile mici sunt cele mai vulnerabile si isi pastreaza aceasta vulnerabilitate pe tot parcursul existentei lor. O afacere mica este foarte greu de administrat si de condus la inceput si pe parcursul dezvoltarii sale pentru ca are destul de putine resurse la dispozitie, are un capital mic si o baza de clienti nu atat de mare precum o afacere uriasa. De ce ajunge o afacere mica sa fie pe marginea prapastiei mai repede decat isi inchipuie?

Orice afacere isi asuma niste riscuri cand se lanseaza. Trebuie sa o conduci cu mana de fier ca sa poti avea in permanenta venituri bune si sa fii mereu in crestere, sa te dezvolti in directiile dorite. Si cu toate astea, orice ai face, daca nu esti atent la detalii s-ar putea sa ajungi si la faliment. Care sunt cele mai frecvente motive pentru care afacerile mici ajung sa aiba foarte mari probleme de stabilitate?

Nu exista un plan de afaceri foarte bine pus la punct. Daca nu pornesti de la inceput cu un plan de business foarte bine pus la punct ai toate sansele sa esuezi cu o afacere mica la inceput de drum. Planul de afaceri se va intocmi intotdeauna dupa ce te consulti cu specialisti in afaceri, dupa ce stii care sunt clientii tai, cum vei vinde produsul si serviciile, ce plan de marketing vei avea in vedere, cum te vor gasi clientii, ce proiectii ale veniturilor ai putea sa ai de ce capital depinzi, pe ce te bazezi. Doar asa poti avea o afacere mica de succes si un viitor in care nu iti faci griji in privinta veniturilor generate.

Nu intelegi comportamentul de consum, nu iti intelegi clientii. Clientul e cel care are mereu dreptate, el stie foarte bine ce isi doreste si ce vrea de la o afacere mica. Daca nu ii oferi acces la instrumente on-line pentru cumparaturi si plati, daca nu pui accent pe calitate cu siguranta il vei pierde si odata cu el se duce si o parte din venitul tau. Poti afla mai multe despre comportamentul de consum din social media, daca iti faci un cont acolo, din studii de piata si de consum, din review-uri si comentarii. Ai si instrumente on-line pentru a putea avea datele de care ai nevoie cand esti cu afacerea la inceput de drum.

Ai o crestere instabila a afacerii, o dezvoltare disproportionata. O crestere lenta si continua e mai buna decat o dezvoltare rapida si costuri prea mari intr-un timp scurt. Mizeaza pe cresteri lente, pe investitii pas cu pas, pe venituri cat mai stabile daca vrei sa ai o afacere mica de succes. Fereste-te de cresteri peste noapte si de prea multi clienti dintr-odata pentru ca vei fi coplesit in secunda 2 de tot ce vei avea de facut pentru afacerea ta.

Nu ai suficiente vanzari. Te bazezi prea mult pe clientii mari si aici gresesti. Ia in considerare toti clientii si incearca sa ai vanzari care vin din toate directiile daca vrei sa ai o afacere mica mentinuta pe linia de plutire. Investeste in publicitate, in campanii de promovare inteligente pe toate mediile, incearca sa ai in permanenta cele mai bune abordari si bugete de marketing si de publicitate folosite cu mare atentie de fiecare data. Nu iti fixa obiective foarte mari si incearca sa ai mereu vanzari care sa creasca „organic” si nu influentate mereu de cate o campanie ceva mai costisitoare.

Vrei sa faci de toate. Ca patron de afacere mica vei vrea sa faci de la inceput de toate, tu sa te ocupi de tot ce tine de afacere. Delegarea si externalizarea vor fi cei mai buni parteneri ai tai pe drumul spre succes cand ai o afacere mica. In loc sa te chinui sa faci totul si sa ratezi sanse importante de dezvoltate si venituri importante mai bine angajezi oameni buni si mai dai din toate sarcinile tale si lor pentru a putea ajunge impreuna la obiectivele dorite in business. Nu iti fie frica sa delegi, delegarea este cea mai buna modalitate ca sa ai o afacere care merge bine si pe care te poti baza daca ea e singura ta sursa de venit.

Nu ai suficiente date ca sa iti dai seama de imaginea de ansamblu. Chiar daca ai o afacere mica si o nisa destul de mica ai nevoie de date, tone de date ca sa te mentii pe linia de plutire. De la date despre concurenta, despre venituri, costuri, vanzari, fluctuatii, pana la date despre consum si produse, servicii, toate iti vor folosi in orice etapa a dezvoltarii afacerii tale mici. E important sa le ai si sa le „culegi” cat mai des cu ajutorul instrumentelor on-line si offline moderne, la care ai acces foarte usor astazi.

Exit mobile version