O afacere se va baza mereu pe obiective de atins. Chiar daca ai experienta in business sau esti la inceput de drum, stabilirea unor obiective clare si adaptate tipului tau de afacere iti vor fi de folos pentru a te dezvolta mai usor in directia dorita si a avea mereu o viziune de ansamblu asupra evolutiei tale. Dar care sunt cele mai importante de inclus pe o lista scurta de obiective?
Un obiectiv fixat pentru un business nu e altceva decat o proiectie foarte bine gandita legata de un anumit aspect al afacerii. Obiectivele pot tine de partea financiara, de angajati, de productivitate, de orice aspect al afacerii. Cu cat mai multe si mai realiste, cu atat mai bine pentru tine si pentru business. Iata care ar fi cele mai importante de bifat pentru un business de succes.
Sa ajungi sa ai profit si sa il mentii. Dupa ce iti pui afacerea „pe picioare” primul gand pe care il ai este sa faci si profit. Obiectivul de a avea profit in prima faza este foarte important si trebuie sa il incluzi in planurile tale, in strategii, in tot ceea ce gandesti in legatura cu afacerea ta. Sa mentii profitabilitatea unei firme inseamna sa te asiguri ca veniturile depasesc mereu costurile si ca ai mereu bani la dispozitie peste ceea ce investesti. Controleaza mereu costurile cu productia si operatiunile curente, in timp ce mentii o rata de profit foarte buna pentru toate produsele vandute la un moment dat. Profitul nu e atat de important de fiecare data, dar el trebuie sa existe ca sa poti spune ca ai o afacere de succes si sa poti spera ca te vei mentine pe o piata extrem de complexa si cu o concurenta acerba.
Productivitatea oamenilor si a resurselor aflate la dispozitie. Productivitatea companiei se traduce prin specializarile si formarea angajatilor, prin mentenanta excelenta a echipamentelor si inlocuirea lor la timp cand e cazul si prin achizitii inteligente de echipamente noi pentru business. Obiectivul principal este sa oferi angajatilor tot ce au nevoie, resurse de toate tipurile ca sa ramai productiv cat mai mult si sa fie si ei productivi. De la inceput poti sa iti stabilesti niste limite de productivitate si cum anume va evolua ea in functie de ce vrei sa faci, cum vrei sa te dezvolti in viitor
Servicii pentru clienti excelente. Vrei sa ai venituri bune, profit, productivitate incurajata? Stabilesti de la bun inceput un obiectiv important in business: sa oferi clientilor cele mai bune servicii si ajutorul de care au nevoie la un moment dat. Principalul tau scop ar trebui sa fie sa ai clienti fericiti. Clientii fericiti iti aduc si venituri recurente si o multime de oportunitati de dezvoltare odata ce ai banii la care sperai de la inceput.
Atragerea de angajati foarte buni si retinerea lor in companie. Daca ai angajati care renunta la tine sau ii gasesti greu si tot angajezi si pierzi oameni vei avea costuri legate de productivitatea prea slaba in timp, costuri asociate cu recrutarea, cu agentiile de HR etc. Mentinerea unui mediu de lucru productiv si pozitiv pentru angajati va influenta in mod pozitiv retinerea lor in companie. Nimeni nu se gandeste sa schimbe un job daca se simte bine la munca si e multumit cum e tratat si de salariul primit lunar. Fixeaza un obiectiv clar de la inceput sa ai angajati bine platiti si cu cat mai multe oportunitati de dezvoltare la munca pentru a nu ajunge sa ii pierzi pe cei mai buni si sa cheltuiesti imens pana gasesti altii la fel de buni.
Sustinerea cresterii, dezvoltarii afacerii. O afacere are nevoie de o dezvoltare sustinuta. Te bazezi pe date statistice, pe proiectii foarte bine gandite, folosesti cu cap resursele pe care le ai la nivelul companiei, finante, personal. Sustinerea dezvoltarii afacerii in directia dorita poate fi cel mai important obiectiv din aceasta lista mai ales daca esti la inceput de drum in business si vrei sa ai mereu tot ce iti trebuie ca sa ajungi la succesul dorit. E recomandat sa fii mereu inaintea competitiei si sa vii cu idei noi daca vrei sa ai o dezvoltare si o crestere sustinute in permanenta.