De-a lungul timpului specialistii din industria parfumurilor au inventat o multime de mirosuri pentru produsele lor, unele mai reusite, altele mai putin reusite. Cel mai important pentru un parfum este sa iti atraga atentia si sa fie cat mai original in combinatia de substante si de mirosuri care raman dupa folosire. Si NASA a reusit cu brio acest lucru in noul sau parfum cu miros de… spatiu.
Daca vrem sa avem un miros placut corporal vom folosi parfumuri. Combinatia de substante chimice sau naturale si mirosul deosebit pe care il obtin producatorii au cucerit cu siguranta generatii intregi. Industria parfumurilor este intr-o continua dezvoltare, mereu apar parfumuri noi, idei noi, vedem o multime de prezentari pentru parfumuri. Creativii din parfumerii vor sa isi atraga clientii cu orice pret, asa ca investesc bani si timp si vor sa ajunga la… nasul si la inima clientilor cat mai rapid.
Cel mai nou parfum despre care toata lumea vorbeste, asa cum ii sta bine oricarui parfum, este cel produs de… NASA. Da, NASA se ocupa si de altceva decat de costume de astronaut si lansari de navete spatiale sau de sateliti in spatiu. Dupa indelungi cercetari si foarte multa munca, inovatie, NASA a reusit sa vina in fata publicului dornic de noutati cu un parfum ciudat. Numit Eau de Space, parfumul celor de la NASA miroase a… spatiu. Ideea de la care a pornit parfumul a fost simpla. Astronautii trebuiau sa se obisnuiasca cu spatiul in timpul antrenametelor si aveau nevoie inclusiv de ceva care sa le antreneze mirosul, un simt foarte important de care aveau nevoie in spatiu.
In prezent exista si o strangere de fonduri pentru el, iar cel care l-a dezvoltat, Steve Pearce, a explicat faptul ca mirosul original era doar pentru astronautii care voiau sa iasa in spatiu, era nevoie de el inainte de lansarea pe orbita ca sa fie toata lumea pregatita. Formula parfumului a fost secreta si nu a fost facuta publica pana sa apara Eau de Space. Astronautii care au mirosit deja parfumul de acum celebru spun ca are un miros ciudat, cum altfel, de friptura, rom si zmeura. Stiti mirosul de arma care doar ce a tras un glonte, fix acela este mirosul pe care l-au simtit si astronautii care voiau in spatiu.
Pana in prezent ideea parfumului de la NASA a strans peste 300 de mii de dolari si inca se mai pot face donatii pana in august 2020. Suma de bani va fi folosita pentru dezvoltarea parfumului si pentru gasirea celei mai bune solutii de distributie si de productie in masa. Parfumul a recreat mirosul din statia spatiala Mir, adica un miros de transpiratie, benzina, acetona, metalic, cu accente sulfuroase.
Daca va fi comandat, parfumul va fi folosit doar in scop educational, pentru a arata copiilor ce inseamna sa fii in spatiu din perspectiva simturilor noastre. Pretul pentru fiecare sticluta de parfum este de 29 de dolari, asta daca va fi pus pe piata si vor fi suficienti doritori.
Echipa din spatele parfumului de la NASA e formata doar din specialisti, din oameni din industria modei, din specialisti in tehnologie, in design, in logistica. Pana la urma parfumul se vrea o sursa de inspiratie pentru cei care isi doresc sa urmeze o cariera in stiinta, tehnologie, educatie sau matematica.
Parfumul se va oferi in cantitati mari pentru scoli, institutii de invatamant care au nevoie de el si in cutii de patru sticle pentru comenzi individuale, asta daca echipa din spatele sau reuseste sa stranga banii. Pana pe 17 august oricine vrea sa sustina proiectul o poate face pe un site dedicat, trebuie doar sa cautati dupa numele produsului si il veti gasi rapid.