Site icon RATB

Riscul in afaceri. Cum sa nu ajungi sa te confrunti cu el si sa ti-l asumi?

Managementul riscului este foarte important in orice business

In afaceri, riscul este cel mai mare dusman al tau. Managementul riscului devine foarte important, indiferent de marimea afacerii si de ce iti doresti in viitor de la afacerea ta. Cand ne referim la managamentul riscului ne gandim la procese ce tine de indentificarea, evaluarea si prioritizarea riscurilor, dupa care urmeaza aplicarea economica a resurselor pentru diminuarea lor. Daca stii cum sa te feresti de riscuri si sa controlezi aparitia lor in realitatea economica a afacerii tale ai toate sansele sa reusesti.

Nu va fi usor sa ai un management bun al riscului in afaceri, dar nici nu este imposibil. Totul este sa fii atent la tot ce se intampla si sa iti dai seama de riscurile pe care urmeaza sa le intalnesti in timpul dezvoltarii afacerii in directia dorita. De la inceput vei avea de castigat daca stii ce strategii sa adopti pentru a putea sa implementezi un management excelent al riscului indiferent de afacere si de parcursul sau. Cateva exemple de astfel de strategii le poti gasi mai jos. Daca le pui pe toate in practica si esti mereu cu ochii la evolutia afacerii tale vei avea toate sansele sa nu te confrunti niciodata cu riscurile de care te temi.

Invata sa prioritizezi. Inainte de orice trebuie sa stii sa prioritizezi riscuri si amenintarile care pot sa apara in timp. Gandeste-te care sunt riscurile cele mai mari pe care nu vrei sa ti le asumi, evalueaza fiecare situatie riscanta si vezi cum o poti rezolva. Incepe cu riscurile care par mici, dar care pot sa produca pagube insemnate odata ce le-ai scapat de sub control. Rezolva totul treptat, in functie de impactul pe care il are pentru afacerea ta si nu incerca sa eviti anumite riscuri sau sa le treci cu vederea. Au prioritate riscurile si amenintarile pe care le-ai putea intalni in viitorul apropiat si cele pe care le cunosti deja si stii foarte bine ce se va intampla daca nu le dai suficienta atentie.

Ai grija sa ai o asigurare valida. Cu niste costuri mici lunare poti sa eviti foarte multe riscuri si efectele acestora. Asigurarile sunt cea mai buna metoda sa te pui la adapost de riscuri si sa incerci sa te concentrezi pe ce e important pentru tine. Poti face mai multe tipuri de asigurari, depinde foarte mult ce iti doresti sa asiguri si ce riscuri vrei sa ai acoperite. Cu cat mai multe, cu atat mai bine. In caz ca apare riscul inclus in asigurari vei fi despagubit si nu vei suferi de pe urma acestuia.

Limiteaza raspunderea. Daca esti singurul proprietar al afacerii limiteaza raspunderea prin schimbarea afacerii intr-o corporatie, in alta forma juridica de societate. Nu iti doresti sa fii tu cel care plateste toate datoriile la un moment dat, cand sunt extrem de mari si nici sa fii singurul responsabil de ce se va intampla cu businessul tau.

Calitate inainte de orice. Ca sa ai un business sustenabil e nevoie de reputatie foarte buna, si reputatia se castiga oferind calitate. Ai grija sa verifici toate produsele si serviciile oferite in asa fel incat clientii tai sa fie fericiti si multumiti cu ce primesc. Fii atent la toate detaliile, incearca sa ai cele mai bune abordari si sa te gandesti mereu la clienti. Doar asa vei putea oferi de fiecare data calitate si un produs exceptional, pe care clientii il vor cauta mereu.

Evita clientii sau partenerii „riscanti”. Incearca sa ai o baza de clienti pe care sa te bazezi, clienti care au un buget suficient pentru a cumpara servicii si produse de la tine si care vor avea nevoie mereu de tine. Si la parteneri trebuie sa ai grija, mai ales daca depinzi de ei. Discuta de la inceput cu ei si vezi daca au probleme financiare mari si daca te poti baza pe ei. Evita partenerii care nu iti inspira siguranta si incredere de la inceput si care au datorii la randul lor.

Controleaza cresterea afacerii. Daca vinzi produse si servicii si stabilesti niste obiective nerealiste pentru angajati s-ar putea sa iti asumi niste riscuri mari, care vor afecta reputatia companiei pe viitor. Va conta calitatea, nu cantitatea, chiar daca asta inseamna sa ai o crestere mai lenta. Eviti si presiunea prea mare si niste tactici abordate pe care clientii nu si le doresc deloc, nu sunt de acord cu ele. Nu inova nici prea repede si nu te baza mereu pe inovatie ca sa te salveze din orice fel de situatie.

Exit mobile version