Iarna e momentul perfect sa faci ceva schimbari in regimul alimentar obisnuit

Daca este un anotimp in care sansele sa te imbolnavesti sunt foarte mari acela e sigur iarna. Imunitatea scazuta, fluctuatiile de temperatura prea mari, temperaturile prea scazute si diferenta mare dintre temperatura din casa si cea de afara, toate contribuie la alterarea rapida a starii de sanatate.

Sa inlocuim iarna cu alt sezon nu e posibil, asta e clar. Dar putem sa facem schimbari foarte usoare in privinta alimentatiei pentru a fi mai sanatosi toata iarna si a ne feri foarte usor de toate problemele cauzate de frumoasa, dar paradoxala iarna.

Iarna e anotimpul recomandat pentru schimbari in privinta dietei. Stam in casa mai mult, avem timp sa ne documentam si sa gasim cele mai bune combinatii de alimente si ingrediente pentru o dieta perfecta pentru sezonul rece. E important sa alegi cat mai multe fructe sau legume, dar si alimente care au ceva grasimi „bune”, ingrediente care sa nu ingreuneze digestia si sa iti faca mai mult rau.

Meniurile pe care le vei avea pe masa in timpul iernii trebuie sa fie cat mai variate, cat mai usor de pregatit si cu un gust cat mai bun. Daca mai adaugi si cateva ingrediente surpriza si niste condimente care iti plac foarte mult vei obtine cele mai interesante combinatii pentru mese delicioase si numai bune de savurat intr-o zi friguroasa de iarna.

Ai si cateva „arme secrete” de care trebuie sa profiti pe perioada iernii daca vrei sa castigi lupta cu bolile si virusurile de sezon.

Ardeii rosii iuti. Vitamina C e ideala pentru perioada rece, ai nevoie de cat mai multa, te ajuta sa iti imbunatatesti simtitor functionarea sistemului imunitar si sa eviti pe cat de mult posibil orice raceala. Gasim vitamina C nu numai in portocale sau in lamai, ci si in ardeii rosii, in anumite tipuri de ardei iuti. Continutul de vitamina C este de trei ori mai mare in ardei, asta daca e sa comparam ardeii cu portocalele. Pe langa vitamina C mai avem antioxidanti de calitate si substante antiinflamatoare.

Somon afumat. Frigul prea mare si expunerea pielii la temperaturi scazute duce in timp la degradarea ei. Consumand somon afumat putem sa prevenim efectele frigului asupra pielii noastre. Acizii grasi Omega-3 si Omega-6, care se gasesc din abundenta in somonul afumat, contribuie la refacerea structurii si a aspectului pielii.

Pielea nu mai pierde din umiditatea atat de importanta, nu mai avem senzatia de piele uscata. Aceiasi acizi sunt buni si pentru inima sau pentru creier, pentru circulatie, pentru sistemul imunitar. Asa ca daca iti place somonul si vrei sa iti asiguri si o dieta sanatoasa pe timp de iarna e cazul sa incerci oricand ai posibilitatea somonul afumat.

Ciuperci. Poti sa incluzi ciupercile in orice fel de retete si meniuri. Ele au proprietati antivirale, antibacteriene, te ajuta sa lupti mai usor cu infectiile de sezon. Au vitamina D, sunt o sursa de proteine vegetale, sistemul imunitar va functiona mult mai bine daca le consumi in mod regulat.

In ciuperci ai si seleniu, antioxidanti, minerale, au si fier, vitamina C, multe proteine excelente pentru orice fel de dieta. Plus ca le poti prepara prin fierbere, coacere, le poti face si la gratar, te poti bucura de o ciulama ca la mama acasa in orice zi friguroasa de iarna, iar gustul e… fenomenal, parol😊.

Branza. Daca vrei sa ai un nivel bun de vitamina D in corp mananci branza, cat mai buna si cat se poate de slaba, cand esti la dieta. Vitamina D te ajuta sa te feresti de boli, esti mai activ si mai motivat, plus ca reusesti sa faci niste retete interesante si meniuri pe care toti le vor aprecia.

O poti consuma ca atare, cu o feliuta de paine, o poti pune in garnituri sau poti sa o folosesti alaturi de lapte de soia, de cereale, de ton sau de somon, ca sa ai un meniu variat. Si mai are si proteine care iti vor fi de folos ca sa te saturi la o masa si sa ai si resurse suficiente sa termini o zi grea.

Banane. Iarna se face intuneric mai rapid, nu ne prea bucuram de soare, nivelul de serotonina din corp scade. Serotonina e facuta in corp cu ajutorul triptofanului, care este de gasit in banane, in peste, in soia, arahide sau migdale.

Alaturi de orez brun si de o paine integrala, de ovaz, aceasta substanta poate determina corpul sa elibereze insulina, care ajuta la transportul triptofanului in creier, unde apare si serotonina mai tarziu. Asa ca data viitoare cand nu sunteti intr-o stare prea buna si va simtiti rau mancati o banana si veti vedea imediat efectul sau, va veti schimba starea de spirit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *