Chiar si la inceput de drum un business iti poate da semnale daca e pe calea cea buna sau nu

Singurul gand cand iti faci o afacere este succesul. O afacere fara succes nu are cum sa reziste pe piata, nu are cum sa aduca si profit. Succesul si profitul sunt strans legate, unul fara altul nu au cum sa existe intr-o economie normala. Unele afaceri nu merg de la inceput, ajung la faliment mai repede decat ne-am inchipuit, altele insa sunt sortite succesului din primele clipe.

Si succesul acesta nu este greu de reperat, daca esti atent la semnele care apar inca de la demararea afacerii…

Succesul. E o notiune abstracta, cu o incarcatura subiectiva puternica. Ni-l dorim foarte mult indiferent in ce domeniu urmeaza sa activam. Sa ajungi sa ai succes nu e deloc usor. Anumite afaceri pot sa aiba succes fara pic de efort, pentru ca au si o nisa bine aleasa, sunt cautate. Altele insa ar putea cunoaste succesul foarte tarziu.

Diferenta dintre a avea succes de la inceput si a nu avea deloc succes sau a spera la el pana in ultimul moment, cand afacerea este sortita deja esecului, este data de implicare si de ambitie, dar si de noroc. Iti dai seama ca ai o afacere de succes din primele clipe urmarind atent cateva semnale simplu de descifrat.

Strategia clara. Recunosti succesul unei afaceri daca vezi de la inceput o strategie clara. Strategia sta la baza succesului oricarei afaceri, trebuie sa stii ce vrei si ce poti oferi clientilor. Doar un exemplu: Airbnb. Toata lumea a auzit si poate a folosit aceste servicii de cazare in diverse camere inchiriate. Ideea originala este pastrata in numele afacerii, Airbed and Breakfast. Putini clienti se mai asteapta sa aiba si mic dejun sau mancare din partea gazdelor care au o camera de inchiriat, insa Airbnb ramane unul dintre cele mai utilizate servicii de inchiriere de camere. Airbneb nu s-a abatut de la strategia sa si a stiut inca de la inceput ca va prinde foarte bine.

Clientii gasesc afacerea ta prima data cand cauta. Succesul se traduce si prin numarul de accesari, daca ai si un site on-line. Daca de fiecare data cand cauta anumite produse si servicii care au legatura cu afacerea detinuta clientul te gaseste prima data inseamna ca ai o afacere de succes. Promovarea e esentiala, trebuie sa stii mereu unde sa te promovezi si cum, marketingul iarasi este esential daca vrei sa fii gasit rapid, la fel si optimizarea SEO. Poti verifica oricand cat de repede apare afacerea ta pe Google si cat de accesat e site-ul tau cu o simpla cautare. Aparitia pe prima pagina, in primele rezultate este semnul clar ca ai succesul dorit.

Ai un flux de numerar pozitiv. Cand ajungi la final de luna si esti deja pe plus, ai si profit si ai recuperat cheltuielile poti spune ca ai o afacere de succes. Fluxul de numerar pozitiv este un prim indicator si unul foarte important al succesului unui business. Important este sa se mentina si sa il verifici mereu, sa ai control asupra lui si sa modifici strategiile folosite de cate ori e nevoie ca sa asiguri un echilibru economic excelent afacerii tale.

Ai o echipa foarte buna. Succesul afacerii depinde si de oamenii care lucreaza pentru ea, la dezvoltarea ei. Daca ai oameni care nu parasesc compania cand dau de greu, daca ai oameni care muncesc de drag si sunt foarte constiinciosi, implicati, dornici sa se afirme, ai o afacere de succes inca de la inceput. Trebuie sa recunosti insa si infrangerile si sa incerci sa vezi ce nu a functionat, trebuie sa stii sa apreciezi munca de echipa si daruirea angajatilor din subordine.

Schimbi viata clientilor. O afacere nu isi propune de la inceput sa schimbe ceva in viata clientilor. Dar cand o face si clientii devin recunoscatori, cand ai un feedback foarte usor de inteles dupa atata munca depusa stii ca ai o afacere de succes. Succesul acum este mult mai important, mai ales daca ai si sustinerea clientilor si incurajari permanente din partea lor. Pana la urma clientii sunt cei care conteaza si afacerea ta a fost infiintata ca sa ii ajute sa aiba o viata mai buna.

Mass-media scrie despre tine. Nu, nu vorbim aici despre advertoriale si articole platite. Vorbim despre articole care apar in presa si in on-line, despre texte care sunt scrise pentru a scoate in evidenta ce poate face afacerea sau ce a facut deja pentru comunitate, pentru anumiti clienti. Ai o afacere de succes cand mass-media se apleaca si asupra ta si te scoate din anonimat, apoi te „cauta” si incearca sa te mentina in lumina reflectoarelor, daca vei continua sa faci lucruri minunate.

Respingi anumite tipuri de clienti. Cand ai o afacere de succes poti sa iti permiti luxul de a selecta clientii si a refuza anumite tipuri de clienti. Stii deja ca ai succes cand esti din ce in ce mai cautat si cand ai foarte multi clienti, cand poti sa alegi doar acei clienti care te ajuta sa te dezvolti. Nu trebuie insa sa te hazardezi sa respingi clienti de prima data, cand nu ai o viziune clara asupra succesului. Doar atunci cand stii si vezi clar ca succesul e de partea ta poti sa incepi sa triezi clientii care ar apela la serviciile tale.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?