Un business demarat in tinerete poate fi o afacere de succes mai tarziu, cu un potential urias

Cand esti tanar si nu vrei sa depinzi de patron poti sa pui bazele unei mici afaceri. Ai nevoie doar de o idee buna, de un buget minim ca sa demarezi afacerea si de un plan de afaceri. Pentru tineri afacerile mici sunt perfecte, aduc venituri destul de bune pe termen lung si sunt usor de gestionat.

Lipsa de experienta si lucrurile prea multe pe care vrei sa le faci cand esti tanar pot fi obstacole in calea dezvoltarii unei afaceri mici de succes. Sfaturile de la specialisti te pot readuce pe directia cea buna si iti pot oferi cele mai bune idei simple de urmat pentru o afacere ce va deveni sursa principala de venit.

Antreprenoriatul este cea mai buna solutie daca iti doresti sa ai mai mult timp, sa nu depinzi atat de mult de altii si sa ai acces la multe resurse pe care le poti folosi exact asa cum doresti pentru o afacere de succes. Plus ca a fi antreprenor inca de cand esti tanar poate fi un punct in plus intr-un CV si iti poate aduce un job mult mai bun.

O afacere mica este tot ce si-a putea dori un student care incearca sa se sustina singur in facultate si sa gaseasca o finantare care sa nu depinda neaparat de veniturile parintilor. Inveti cum sa gestionezi o afacere, cum sa faci un plan de afaceri si sa il urmezi intocmai. Ai experienta in business, vezi ce iti place sa faci, la ce esti bun sau la ce nu esti bun.

Cu o afacere mica inca din timpul facultatii sau imediat dupa ce ai terminat studiile superioare poti porni cu dreptul in cariera ta si iti poti construi, pas cu pas, viitorul, fix asa cum iti doresti. Ce poti face insa pentru a avea o afacere de mici dimensiuni care sa functioneze cat mai bine?

Invata tot ce poti, cat de mult poti. E bine inveti din cat mai multe surse si inainte de a initia o afacere, si dupa ce ai terminat cu planul de afaceri si ai deja afacerea functionala. Sunt destule cursuri de marketing, de strategie de business, de finantare si investitii, le poti urma si de la distanta. Citeste carti de specialitate, discuta cu oameni care au deja experienta si firme care au pornit tot de la ceva mic, de la o firma mai micuta.

Va trebui sa inveti cat de mult poti despre comportamentul consumatorilor, de cercetarea de piata, desre brand si piata pentru a te putea pozitiona cat mai bine in mintea viitorilor clienti. Invata sa folosesti tehnologiile, social media, sa oferi consultanta de calitate odata ce ai pornit afacerea. Doar asa poti ajunge la succesul dorit, daca nu te opresti niciodata sa inveti lucruri noi.

Gaseste ideea perfecta. La inceput trebuie sa ai o idee, un concept, un prods, niste servicii de oferit. Ca sa ajungi la acest pas final, sa le ai pe toate, trebuie sa faci cercetare, sa observi, sa fii creativ si sa inovezi. Cel mai simplu este sa te gandesti la zona in care ti-ar placea sa activezi, la tot ce faci zi de zi si la posibilele probleme de rezolvat. Asa gasesti usor ce poti aduce nou pe piata si ce poti oferi clientilor in asa fel incat sa fii cautat.

Creeaza o retea de suport. Odata ce ai o idee si toate informatiile necesare ca sa demarezi afacerea ai nevoie si de o retea de mentori si de oameni care iti pot oferi informatia de care ai mare nevoie. Sunt deja multi antreprenori care sunt interesati sa ofere suport celor mai tineri si sa ii ajute sa isi ridice, dezvolte afacerea. Cauta mereu mentori si participa la conferinte, chiar si la cele on-line, incearca sa faci parte din reteaua de alumni de la universitatea ta ca sa ai acces mereu la sfaturi si la ajutor. Chiar si profesorii tai ar putea sa iti fie mentori la un moment dat.

Planifica totul cu mare atentie. Nu porni la drum mai ales daca vrei sa ai o afacere de succes fara sa planifici totul in detaliu. Investitorii trebuie sa aiba suficiente motive sa iti ofere bani, la fel cum e foarte important sa ai de fiecare data tot ce iti trebuie pus la punct pentru a sustine o prezentare. Planul de afaceri e esential, in el ai o scurta sinteza a afacerii tale, a serviciilor oferite, prezentare de produs si servicii, targetarea, misiunea, valorile brandului tau, strategia de marketing, informatii financiare, o analiza de piata.

Nu omite nicio etapa si planifica impreuna cu cineva care se pricepe la economie, care intelege cum poate sa se dezvolte o afacere din punct de vedere economic.

Nu iti fie frica de esec si tinteste mereu spre viitor, spre oportunitati. La inceput, mai ales cand esti tanar si nu ai experienta este normal sa ajungi si la esec. Din greseli invatam, vom ajunge mai rapid la succes daca stim sa fructificam si sa intelegem fiecare greseala. Teama de esec poate fi cel mai mare obstacol in calea unei afacere pornite in tinerete. Daca se intampla sa ajungi la esec fa un pas in spate, vezi ce a mers prost si incearca sa abordezi problema dintr-un alt unghi.

Trebuie sa te adaptezi in mod constant si sa fructifici orice fel de oportunitate. Te vei adapta la evolutia tehnologica, la piata, la miscarile din piata, la orice fel de schimbare de comportament venita din partea clientilor. Orice problema aparuta in comunitate poate fi o oportunitate pentru tine si pentru afacerea ta. Creativitatea te va ajuta foarte mult, mai ales cand vrei sa te folosesti de toate oportunitatile ivite.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?