RATB

Sportul in sarcina: ce exercitii fizice sa faci si pe care sa le eviti?

Sportul in sarcina e important, insa trebuie sa eviti exercitiile fizice prea solicitante

Cat timp este insarcinata o femeie poate sa faca miscare si exercitii fizice, cu anumite limite. Chiar e recomandata miscarea in sarcina, cu beneficii reale pentru mama si copil. Nu toate exercitiile fizice pot fi facute cat esti gravida, la fel cum nu poti sa incerci anumite tipuri de miscari pentru ca s-ar putea sa ii faci rau micutului din burtica.

Alegerea exercitiilor pe care le vei practica in toate perioada sarcinii este deosebit de importanta, ele vor fi pe lista ta doar dupa ce discuti cu medicul de specialitate. Miscarea moderata si exercitiile simple sunt recomandate, echilibrul e cheia mereu, mai ales cand inaintezi in sarcina si nu vrei sa apara complicatii.

Corpul feminin trece prin niste schimbari majore odata ce apare sarcina. Greutatea corporala devine din ce in ce mai mare, ligamentele si incheieturile din zona pelvisului incep sa aiba si ele probleme, ritmul cardiac e crescut si trebuie mentinut intr-o zona de echilibru.

Pe langa toate acestea scade tensiunea arteriala, apar starile de rau, oboseala si momentele in care simti ca nu prea mai poti face nimic. Cu toate astea sportul trebuie sa faca parte din viata femeii gravide. Se recomanda nu mai mult de 30 de minute pe zi, de patru ori pe saptamana. Sportul sau orice fel de exercitii fizice nu vor fi incepute decat dupa ce se discuta cu medicul si se stabilesc niste limite clare in privinta miscarilor pe care are voie sa le faca.

Regula de aur este urmatoarea: nu faci exercitii fizice sau sport prea mult si nu incerci sa depasesti barierile pe care ti le impune organismul. Este important sa constientizezi ca organismul trece prin schimbari majore, ca ai o „misiune” foarte importanta si nu trebuie sa o sabotezi in niciun fel. La orice fel de disconfort te opresti si renunti la orice fel de miscari pentru o perioada.

Ce exercitii fizice poti face in timpul perioadei de graviditate?

Incalzire usoara. Hormonii produsi in timpul sarcinii permit femeii sa fie foarte flexibila, insa intinderile prea puternice si orice fel de miscari bruste pot sa faca rau bebelusului. Daca vrei sa incluzi si stretching in incalzire ar fi bine sa ai grija si sa executi miscari foarte simple, usoare, in special dupa ce ai trecut de primul trimestru de sarcina. Incalzirea usoara ar trebui sa contina cateva miscari de brate, usoare fandari, miscari ale capului, usoare, dar si folosirea musculaturii din zona bazinului, in pregatirea nasterii.

Mersul pe jos. Poti sa te plimbi pe ce distante doresti, fara sa faci efort prea mare, musculatura nu va avea presiune atat de mare daca te deplasezi incet. In primele saptamani de sarcina poti alerga, daca doresti, dar dupa ce burtica mai creste ar fi bine sa te limitezi doar la mers in pas alert si cam atat. Hidratarea e importanta, la fel si odihna, mai ales cand ai un traseu mai lung.

Mai stai pe o banca, opreste-te la o terasa si bea un pahar de apa, de suc natural, apoi continua drumul. 30 de minute sau o ora ar putea fi suficient pentru mersul pe jos. Plus ca iti va face foarte bine in privinta ritmului cardiac si te va ajuta sa ai o circulatie foarte buna, un sistem cardiovascular ce va functiona corect.

Sporturi de apa. Inotul, exercitiile aerobice in apa, iata doar doua exemple de sporturi sigure pentru gravide. Inotul e cel mai bun pentru lunile mai inaintate de sarcina. Nu mai resimti greutatea corporala in apa, iti pui in functiune toti muschii, fara sa faci efort prea mare. Daca tii la sistemul cardiovascular te indrepti spre exercitiile aerobice in apa. Durerile de spate, de picioare nu vor mai fi o problema cat esti in apar si faci diverse exercitii fizice.

Mersul pe bicicleta pe loc. Mersul pe o bicicleta medicala, acasa, la viteze reduse, ajuta enorm musculatura si sistemul cardiovascular. E o alternativa foarte buna la mersul pe bicicleta normala, pentru ca, odata ce burtica e mare si grea, echilibrul pe ea ar fi imposibil.

Poti sa iti monitorizezi usor si semnele vitale in timpul exercitiilor pe bicicleta medicala. In plus, bicicletele medicale sunt si o modalitate excelenta de a putea face miscare oricand doresti, fara sa obosesti asa de tare si fara sa te simti in pericol-stai acasa, ai control asupra „deplasarilor” pe bicicleta.

Ce exercitii fizice si sporturi sunt interzise in timpul sarcinii?

Exit mobile version