Brandingul este cel mai puternic si mai simplu instrument pentru a ajunge la o afacere de succes si profitabila indiferent de context

Brandingul este doar pentru companiile mari, Apple, Google, McDonalds, nu? Nu conteaza cat de mare sau de mica e afacerea ta, ai nevoie de branding si de strategii de branding pentru a evolua si a progresa, pentru a castiga increderea clientilor si a reusi sa vinzi servicii si produse. Poti sa atragi atentia clientilor si fara sa cheltuiesti bugete uriase pe branding, totul este sa stii cum sa o faci in mod inteligent si cu niste cheltuieli cat mai mici.

Brandingul este procesul prin care o organizatie, o companie, produse si servicii ajung sa primeasca un „sens”, brandul companiei se creioneaza in asa fel incat sa isi gaseasca un loc in mintea potentialilor clienti. De ce e nevoie de branding in companii? Pentru a ajuta clientii sa identifice mai usor brandul si sa vina in contact mai simplu cu un brand anume. In urma unor strategii de branding bine implementate clientii inteleg de ce ar trebui sa aleaga un brand si nu altul, stiu de la inceput ce este si ce nu este, despre ce este si despre ce nu este un brand.

Obiectivul final al unui branding este atragerea de clienti loiali si parteneri prin oferirea de produse si servicii aliniate mereu cu promisiunile brandului. Sunt multe strategii de branding pe care le putem pune in aplicare, dar vom discuta in continuare doar despre cele mai simple si mai importante in acelasi timp.

  1. Defineste identitatea brandului. Brandingul este mai mult decat un logo pe care il arunci pe un site. Brandingul te reprezinta in calitatea ta de companie, e despre valori si misiune, despre modul in care alegi sa iti tratezi clientii. E nevoie sa te gandesti bine la cine esti, sa iti gasesti o identitate de brand. Cand ai terminat de conceput o identitate a brandului trebuie sa gasesti raspunsul la cateva intrebari: cum descrii in cateva cuvinte, doua-trei, compania? Ce ai vrea sa se stie despre ea in piata? Care sunt valorile si misiunea si daca se regasesc in identitatea brandului? Ce lucruri noi aduce brandul si daca ele se reflecta in identitatea brandului?

Ca sa poti defini mai usor identitatea brandului gandeste-te si la clienti, intelege cine sunt ei, incearca sa ai o segmentare a publicului tinta cat mai detaliata, sa cunosti cat mai multe aspecte despre ei, despre comportamentul lor de consum. Cauta si USP-ul, ce te diferentiaza de restul competitorilor, fii mereu la curent cu ce se intampla in tabara concurentei, ce a mai facut nou, ce a gresit. Si cel mai important: fii relevant, cauta o identitate a brandului care sa reprezinte cu fidelitate produsele si serviciile pe care le vinzi clientilor.

  1. Treci la partea vizuala a brandingului. Din momentul in care stii cine esti, care sunt clientii, ce te face special fata de restul concurentei, ce se intampla in nisa ta, care e identitatea ta de brand poti sa treci la design. Nu te apuca sa faci un design oarecare pentru brand. Incearca sa iti dai seama care ar fi o strategie buna de design, ce paleta de culori ar fi potrivita pentru brand, ce fonturi, ce greseli sunt de evitat. Defineste un logo cat mai inspirat, care reprezinta compania si pe care clientii il pot asocia cu firma ta foarte usor. E primul contact pe care il vor avea clientii cu brandul, cel vizual, asa ca logo-ul trebuie sa fie perfect din toate punctele de vedere si sa reflecte, prin toate elementele sale, misiunea si valorile brandului.

Partea vizuala nu se rezuma la un logo. Te ocupi si de carti de vizita, care ar trebui sa se incadreze in aceeasi linie de design cu restul elementelor de branding, sa nu faca nota discordanta in comparatie cu logo-ul. Dar si de un site, care iarasi trebuie sa respecte paleta cromatica aleasa si designul general pe care l-ai folosit pentru crearea elementelor de branding.

  1. Stabileste clar pozitia de expert cu un continut potrivit. Intelege ce inseamna content marketing si beneficiaza de avantajele sale. Un content marketing de calitate iti ofera oportunitatea de a arata expertiza avuta, clientii vor avea incredere in companie si vor alege serviciile si produsele din momentul in care vad ca expertiza si experienta sunt foarte importante pentru tine. Prin content marketing poti sa iti consolidezi brandingul, brandul, relatiile dintre clienti si brand devin mai puternice. Plus ca un continut de marketing nu presupune cheltuirea unor sume uriase si te incadrezi foarte usor in bugetul companiei. Continutul trebuie gandit, trebuie sa vii cu un continut relevant, valoros pentru audienta ta, care ar putea as convinga si sa determine accesarea serviciilor si produselor in vederea cumpararii. Tot timpul te vei gandi la incredere si la relatia cu potentialii clienti daca vrei sa ai succes in afaceri si un branding cat mai solid.
  2. Cauta mereu oportunitati si parteneriate. Oamenii, clientii, vor cauta sa colaboreze cu brandurile in care au incredere. Dar daca esti un brand nou pe piata s-ar putea sa iti ia ceva timp pana sa castigi increderea clientilor, consumatorilor. Cum ajungi mai repede la colaborari de succes? Cauta parteneriate cu alte branduri pe care clientii le cunosc deja si in care au incredere. Logica e simpla: daca un client afla de tine de la un brand in care are incredere, acea incredere se va extinde si asupra noului brand. Ideea este sa gasesti afaceri care au un public tinta asemanator cu al tau si sa nu fie in competitie directa.
  3. Fii supereroul clientilor tai. Nu e suficient sa vorbesti si sa fii prezent peste tot intr-o piata atat de competitiva precum cea din prezent. E nevoie de o reputatie foarte buna, castigata, asociata cu brandul tau pentru a putea avea o baza cat mai mare de clienti. Esti supereroul clientilor prin servicii de relatii clienti excelente. Daca toate interactiunile cu brandul sunt excelente de fiecare data clientii vor reveni ori de cate ori au nevoie de tine si vor avea incredere in colaborarea cu firma ta. Arata clientilor ca esti dispus sa le raspunzi oricand si sa ii ajuti si vei ajunge sa ai din ce in ce mai multi clienti, pentru ca ei te vor recomanda si celor din jurul lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *