RATB

Strategii utile de administrare a afacerilor cu o dezvoltare rapida

Afacerile care au o crestere rapida au nevoie de un management inteligent si eficient

Afacerile, mai mari sau mai mici, au un ritm de dezvoltare diferit. Unele reusesc sa „creasca” rapid si sa ajunga la cifre de afaceri sau la profituri excelente dupa doar cateva luni, altele au nevoie de ani. Un exemplu de afacere cu o dezvoltare si o crestere accelerate este startap-ul. Un startup este o companie gandita sa aiba o crestere foarte rapida. Daca ajungi la aceasta crestere accelerata stii ca vei avea intr-un final o afacere de succes.

Si odata cu succesul vin si problemele de administrare si de organizare. Ai vanzari mai mari, ai un brand puternic, dar trebuie sa te ocupi de noua afacere in asa fel incat sa poti tine pasul cu dezvoltarea ei in ritm galopant…

Este visul oricarui antreprenor: afacerea care se dezvolta rapid si fara prea mare efort din partea celui care a pornit-o. Daca la inceput increderea si perseverenta, ambitia, curajul vor alimenta aceasta crestere, pe masura ce afacerea ajunge intr-un punct in care toate functioneaza exact asa cum trebuie va fi necesar sa te implici si mai mult.

Asta inseamna ca vei lua decizii importante in momente cheie si vei avea de fiecare data ultimul cuvant de spus in privinta managementului si organizarii in cadrul afacerii tip startup.

O afacere cu o dezvoltare lenta, unde cresterea apare dupa luni bune sau chiar ani, iti ofera luxul de a avea timp sa te gandesti, sa testezi, sa vezi ce strategie de management merge si care nu functioneaza. La un startup toate deciziile se iau instant, in functie de situatia din momentul x. Administrarea unei afaceri cu o dezvoltare rapida poate fi un cosmar sau o perioada in care te poti relaxa. Tu decizi chiar din momentul in care ai pus pe hartie strategiile de management.

Ca sa iei o decizie corecta si sa obtii un management cat mai eficient al afacerilor cu o crestere rapida poti tine cont de cateva sfaturi utile, verificate deja si numai bune de pus in practica.

Scopuri si obiective pe termen mediu. Orice planificare a unei afaceri incepe cu obiective si scopuri pe termen lung si scurt. Dar te-ai gandit vreodata sa incepi chiar cu obiectivele pe termen mediu? Obiectivele pe termen mediu ar putea sa se refere la misiune, viziunea companiei, la ce vrei sa faci, sa obtii in urmatorii 3-5 ani. Mai poti adauga si ce experiente, aptitudini vrei sa iti dezvolti in urmatoarele 18 luni.

Afacerile cu o crestere accelerata au insa o problema: obiectivele pe termen mediu nu sunt indeplinite pentru ca obiectivul se schimba rapid, cu o viteza ametitoare, pe masura ce afacerea se dezvolta. Asa ca ar fi de dorit sa ai obiective pe termen mediu si sa le indeplinesti indiferent ce mai apare pe parcurs.

Clienti fericiti tot timpul. Nu neglija niciodata clientii daca ai deja o afacere cu o dezvoltare rapida. Incearca sa vezi ce isi doresc, sa le oferi mereu ce au nevoie, sa interactionezi cu ei pe canalele de social media. E important sa mentii clientii fericiti si multumiti ca sa nu ii pierzi si sa complici si cresterea afacerii si dezvoltarea ei in directiile dorite. Lucreaza mereu la serviciile de relatii clienti, la cele de livrare si de rezolvare a situatiilor care apar legate de comenzi pentru a putea avea in orice moment clienti dornici sa mai interactioneze cu produsele si serviciile tale.

Echipa potrivita. Afacerile care au ajuns la o crestere rapida sunt acolo pentru ca au echipe cu oameni destepti, implicati si gata sa rezolve orice fel de probleme. E esential sa iti alegi oameni cu experienta, oameni care adora ce fac si sunt pasionati de domeniul in care activeaza afacerea. Cand ai oameni care stiu ce au de facut si contribuie permanent la dezvoltarea afacerii ai si timp mai mult sa te ocupi de cresterea ei cat mai rapida.

Si inca un lucru important: e bine sa evaluezi si oamenii pe care ii ai deja in echipa, sa ii inlocuiesti cand nu mai au randamentul dorit. Doar asa poti sa fii sigur ca afacerea va merge intotdeauna in directia corecta.

Schimbari din mers. Un startup are nevoie de un management eficient in orice moment al existentei sale. E bine sa analizezi si sa vezi lunar, saptamanal ce nu merge, ce merge, sa aloci resurse si oameni in zonele unde chiar este nevoie de ele/ei. Schimbarile trebuie facute din mers, pe masura ce se constata diverse lucruri care nu mai merg ca la inceput. Chiar si deciziile mai complicate si mai dure vor trebui luate la momentul potrivit daca ne dorim sa avem o afacere cu o crestere accelerata mentinuta de-a lungul anilor.

Implicatii financiare sub lupa. E bine sa fii mereu cu un ochi pe aspectele financiare ale afacerii tale. Sa incerci sa colectezi rapid toate datoriile pe care le au partenerii catre tine, sa scazi preturile daca e cazul, sa oferi discount si sa reduci costurile inutile. Indicatorii de performanta sunt iarasi foarte importanti, ei trebuie sa fie mereu in toate rapoartele pe care le primesti si le analizezi impreuna cu echipa ta de experti.

Ce ai mai putea face? Construieste un buget clar pentru afacere, intelege de unde vin banii, unde se duc, evalueaza achizitia de echipamente pe baza numerelor, planifica totul, inclusiv costurile cu angajatii, cere ajutor din afara companiei in plan financiar daca ai nevoie de el.

Exit mobile version