Industria turismului are nevoie de turisti multumiti si dispusi sa circule pentru a supravietui

In timpul pandemiei de COVID-19, unul dintre cele mai afectate sectoare a fost si a ramas turismul. Hotelierii, cei care aveau restaurante, proprietarii de pensiuni si de firmele care depindeau de turism au avut cel mai mult de suferit. S-au inchis granite, zborurile catre destinatiile de vacanta au fost anulate.

Turistii nu au mai circulat intre diverse teritorii, totul a fost blocat din cauza temerilor legate de infectarile cu SARS-CoV-2. Turismul trebuia sa reziste si sa depaseasca aceasta perioada nefasta. Singura solutie reala de a trece cu bine de pandemie si de a mentine niste venituri decente din turism a fost „travel bubble”-ul, un concept interesant care promite sa revigoreze industria turismului.

Conceptul de Travel Bubble se refera la niste coridoare de calatorie intre doua regiuni sau mai multe, intre doua sau mai multe tari care au reusit sa tina in frau cazurile de coronavirus si nu au asa de multe infectari sau deloc. Turistii pot calatori liber intre zonele vizate fara sa intre imediat si automat in carantina.

Termenul de Travel Bubble a fost vehiculat prima data de trei tari baltice, Estonia, Letonia, Lituania, unde am asistat prima data la circulatia intre state care nu aveau atat de multe cazuri de infectari cu SARS-CoV-2. Prin stabilirea acestor coridoare au fost permise si schimburile comerciale si au beneficiat de pe urma deschiderii lor si alte industrii, sectoare din tarile care au aderat la coridoare. Singura conditie este ca ratele de infectare sa fie foarte scazute si cel putin asemanatoare.

Calatorii nu pot transmite virusul atat de usor in interiorul acestui travel bubble pentru ca tarile de unde pornesc si unde ajung sunt foarte stricte in privinta verificarilor si mentinerii unui nivel scazut de infectari. Toti cei care vin din alte zone se supun vechilor reguli, carantina 14 zile, ancheta epidemiologica.

Alt travel bubble care a devenit realitate, cel putin la nivel conceptual, a fost intre Australia si Noua Zeelanda. In august Australia a inregistrat o crestere a cazurilor de infectare, asa ca visul de a avea coridorul de calatorie in septembrie gata de folosire a fost imposibil de indeplinit. Totusi in octombrie 2020 am avut pana la urma un travel bubble partial intre Australia si Noua Zeelanda, turistii din Noua Zeelanda fara probleme medicale puteau calatori in anumite parti din Australia.

Autoritatile din Noua Zeelanda au precizat ca un air travel bubble cu Australia ar putea fi posibil in primul trimestru din 2021. Increderea pe care trebuie sa o aiba ambele tari care vor fi noduri ale travel bubble-ului va fi foarte mare. Sunt si riscuri, insa rezultatele de la final, odata ce e implementat un travel bubble sunt excelente.

Singapore si Hong Kong au anuntat ca al lor travel bubble va depinde de un test de coronavirus facut cu 72 de ore inainte de sosirea in tarile respective. Nu mai mult de 200 de turisti au voie sa calatoreasca pe zi in fiecare oras.

In iulie 2020 s-a lansat programul Re-open EU, care a permis calatoriile controlate in interiorul zonei Schengen si in Marea Britanie. Initiativa nu prea a putut fi pusa in practica inca de la inceput. Marea Britanie a anulat travel bubble-ul cu Spania la doar doua saptamani de la debutul programului. Din septembrie, octombrie ideea de calatorie libera a fost una de domeniul trecutului, pentru ca tot mai multe carantine si restrictii de circulatie au fost aplicate pe fondul cresterii numarului de cazuri peste tot.

In octombrie guvernele american si englez ar fi vrut sa aiba un travel bubble intre New York si Londra. Nu s-a putut pentru ca in Marea Britanie lucrurile s-au inrautatit, dupa cum stim deja. Totusi americanii au tinut sa aiba un program pilot de test intre New York si Londra, desfasurat intre 16 noiembrie si 11 decembrie. Compania americana United Airlines a vorbit despre o atentie sporita acordata feedback-ului de la clienti pentru a determina cat de eficient e un astfel de program ca alternativa la restrictiile de calatorie duplicative.

Fiji si alte insule din Pacific au lasat sa se inteleaga faptul ca ar vrea sa faca parte din orice fel de „bubble” din zona lor. Finlanda si Polonia si-au exprimat dorinta sa faca parte din travel bubble-ul baltic, Franta a lasat turistii care veneau din alte tari UE sa treaca peste carantina de 14 zile.

Beijing si-a dorit un travel bubble care sa acopere toata China, inclusiv Taiwan, Macau si Coreea de Sud, Hong Kong. Vietnam si Thailanda au vrut si ele un coridor de calatorie deschis si sigur intre cele doua tari.

Beneficiile economice ale unui travel bubble sunt importante pentru natiunile implicate. De exemplu, australienii reprezinta in jur de 40 de procente din sosirile internationale din Noua Zeelanda, care depinde de turism mai mult ca oricand.

Daca un astfel de concept ar functiona si nu ar aparea foarte multe cazuri de infectari din cauza circulatiei intre state economiile ambelor tari ar cunoaste o revenire treptata. Un travel bubble inseamna o speranta pentru revenirea la granite complet deschise in 12-18 luni, daca totul va evolua in directia dorita.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?