Acum, când Black Friday se apropie, ai putea să te ocupi de aspectele ce mai pot fi îmbunătățite în această perioadă.

O chestiune foarte relevantă este reprezentată de serviciile de curierat. Contează enorm să ai contracte ferme cu cel puțin două firme de curierat, poate chiar mai multe. Nu uita că de Black Friday firmele de curierat sunt extrem de aglomerate, experiența anilor trecuți a arătat că unele pur și simplu nu au făcut față volumelor crescute peste noapte și s-au lovit de blocaje de zile sau chiar de săptămâni.

Când alegi serviciile de curierat, asigură-te de disponibilitate și prioritate, mai mult decât de prețuri mici. Și asta mai ales dacă te bazezi de obicei pe comenzi de valoare mai mare, unde costul curieratului are un impact foarte mic oricum. De ce este însă atât de important curieratul de Black Friday? Serviciile de curierat sunt cele care asigură finalizarea comenzii. Până nu se livrează comanda, nu ai încheiată vânzarea cu adevărat. Clientul va rămâne cu senzația finală despre experiența de shopping prin contactul cu serviciul de curierat. Satisfacția cu privire la livrare ar putea influența puternic părerea generală despre magazinul tău online.

De Black Friday, consumatorii sunt grăbiți să primească produsele și vor să se asigure că ele vin cu adevărat. Dacă există întârzieri mari, se poate considera că sunt de fapt probleme cu stocurile, iar unii clienți vor cumpăra din altă parte (online, offline) pentru a se asigura că nu ratează momentul. În final, vor refuza comanda sau vor solicita anularea acesteia înainte de livrare. Dacă te bazezi pe termen și condiții, nu uita că orice client poate solicita retur, conform legislației europene…

Pentru comenzile cu livrare în zona in care există depozitul magazinului online, ai putea în perioada noiembrie – decembrie să te bazezi pe soluții proprii de livrare, cel puțin în paralel cu serviciile externalizate către firme de curierat.

Însă curieratul nu este cel mai important aspect de Black Friday pentru un magazin online. Mult mai important este… serviciul de găzduire web! Da, încă mai ai șansa de a alege să lucrezi cu o firmă de web hosting cu servicii premium, dacă nu ai încredere totală în soluțiile existente acum. Dacă te aștepți la flux mare de vizitatori online, discută cu firma de găzduire web cu care colaborezi (dacă este o colaborare satisfăcătoare) și solicită consultanță cu privire la resursele necesare – soluția actuală poate fi suficientă sau poate că este nevoie de un upgrade. De exemplu, compania romaneasca de gazduire Thc, ofera suport si consultanta 27/7 pentru toate serviciile contractate.

Ce faci dacă ai toate atu-urile de partea ta, dar website-ul este offline de Black Friday chiar și pentru scurte perioade de timp?! Un asemenea scenariu îți anulează mult din efortul tău de promovare și poate afecta negativ vânzările. Nu trebuie să te mulțumești cu timp offline și nici cu pagini web încărcare greoi. Nu pierde clienții care vin în valuri de Black Friday, este ca și cum ai avea un magazin mare, dar ușa pe care intră clienții este foarte îngustă și, în anumite momente, unii stau la coadă pentru a putea intra… într-o astfel de situație, online, vei observa că vizitatorii renunță să aștepte și vor alege un magazin online concurent care are o soluție impecabilă de găzduire web.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?