Ideea cea mai buna pentru un business de succes nu vine neaparat dupa cativa ani de munca si nici peste noapte…

Succesul in afaceri este o chestiune foarte complicata. Poti sa il ai peste noapte, poti sa il ai in primul an de cand ai lansat un business, dar poti sa nu il ai deloc in anumite situatii. A avea succes intr-un business e tot ce isi doresc tinerii antreprenori. Si e firesc sa fie asa.

Dar succesul porneste tot timpul de la o idee de business care ar putea valora si 100 de milioane de dolari. Cum o gasesti insa fix pe cea care valoreaza 100 de milioane de dolari odata ce ai lansat-o pe piata?

Idei din spatele afacerilor de succes nu vin usor niciodata. Sau poate vin, dar trebuie sa ai in spate foarte multa experienta ca sa poti sa le ai atat de repede. Ideile de 100 de milioane de dolari nu sunt nici cele mai simple, dar nici cele mai complexe. O idee de 100 de milioane de dolari trebuie sa indeplineasca cel putin trei criterii: sa vina intr-un moment perfect, sa se adreseze unui public tinta anume si sa rezolve o problema deosebit de importanta pentru un grup cat mai mare de oameni. Dar cum ajungi la ea? Iata cateva sfaturi in randurile ce urmeaza.

Fii atent la nevoile tale, nu la pasiunea ta. Este un mit vechi: reusesti sa ai o afacere de succes pentru ca iti pasa de ea foarte tare. E gresit. Succesul nu urmeaza pasiunea, urmeaza nevoile tale. Gaseste ceva ce nu face nimeni si care trebuie sa fie facut neaparat. Doar asa vei ajunge rapid la o idee care va valora poate si mai multe de 100 de milioane de dolari.

Identifica toate problemele majore pe care le au clientii tai. Unde ai probleme importante e important sa le identifici si sa le rezolvi. Fii atent la ce nevoi au clientii acum, in viitor si incearca sa vii cu solutii practice pentru ele. Ideea de 100 de milioane de dolari va aparea cu siguranta si vei fi tare mandru de reusita pe care o vei avea. Nu lasa nimic la voia intamplarii si fii preocupat de tot ce ii nemultumeste pe clienti.

Invata ceva practic pana sa ajungi sa te gandesti la ceva abstract, pe care il ai doar in mintea ta. Doar un exemplu clasic: Miliardarul Tim Krauskopf a venit cu o idee pentru un startup din domeniul tehnologiilor de transport. Cum a gasit aceasta idee? A invatat cum sa conduca mijloace de transport foarte dificil de controlat si a inteles ce insemna industria camioanelor, tirurilor. Practica e cel mai bun pas de inceput daca vrei sa faci performanta intr-un domeniu si sa ai si rezultate, idei de milioane de dolari.

Colaborare, colaborare si iar colaborare. Ideile de 100 de milioane de dolari nu vin daca stai tu cu tine si te gandesti zile intregi la ce vrei sa faci pe viitor. Trebuie sa colaborezi ca sa ajungi la cele mai bune idei. Fiecare membru din grupul de „ganditori” va veni cu o idee si din toate ideile va rezulta una foarte buna, care va fi cu siguranta ideea de 100 de milioane de dolari.

Gaseste un produs, o idee care se va vinde si va putea fi „reparata” la nevoie. La inceput orice idee e „acea idee”, dar cand te apuci sa o vinzi vezi ca lucrurile nu sunt deloc unele simple. Daca nu poti vinde o idee si nu o poti „repara” din mers mai bine renunta la ea. Doar asa iti asiguri un drum cat mai lin catre succes.

Accepta ajutor pentru a o dezvolta. Renunta la narcisismul legat de ideea ta. Dezvolta 60 de procente din viziunea ta, ofera mai apoi acest procent clientilor in care ai incredere si lasa-i sa te ajute cu ea, sa o dezvolti in directia cea mai buna. Doar asa poti sa ajungi la acea idee de 100 de milioane de dolari.

Viziteaza locuri care te inspira. Gaseste un loc care te inspira si incearca sa te gandesti acolo, cat esti relaxat la ideea cea mai buna pentru urmatorul tau business. Vei realiza ca o vei gasi mai repede si va fi mult mai buna decat atunci cand stai intr-un birou si te uiti pe geam la traficul de afara.

Gaseste afaceri cu piete suficient de mari pe care sa fie lansate. Multe afaceri nu au fost asa de importante la vremea la care s-au infiintat. Cel mai bun exemplu? Google. Dar au avut o piata masiva pe care sa se dezvolte, unde sa isi vanda produse si servicii. Practic in cativa ani toata lumea a devenit client al marilor giganti IT si asta fara sa fim constransi de nimeni, a fost o evolutie simpla, lina, pe care oamenii din spatele companiilor au intuit-o perfect.

Gaseste o industrie care e „invechita” depasita de evolutia lucrurilor din prezent. Uber e cel mai bun exemplu. Mai mergem cu un taxi si astazi, dar sunt multe probleme pe care Uber le rezolva destul de rapid si serviciile lor sunt deja foarte populare peste tot. Daca vei descoperi ce ii frustreaza pe clientii dintr-o anumita zona a industriei si stii ce poti sa le dai, ce solutii sa le oferi sa le imbunatatesti viata ai castigat din start, ai ideea de 100 de milioane de dolari imediat.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?