Despartirea lasa urme adanci in subconstientul si in inima noastra, daca ii permitem…

Nu toate relatiile care incep frumos ajung sa se transforme intr-o poveste care dureaza ani intregi, poate decenii. De multe ori ajungem sa nu mai putem sta alaturi de partener sau partenerul nu mai poate sta alaturi de noi.

Si atunci intervine inevitabil ruptura, divortul sau despartirea. Despartirea e cu atat mai dificila cu cat ati petrecut multa vreme impreuna, aveti deja amintiri comune si ati trait multe momente frumoase in tot timpul petrecut in doi.

Si e foarte greu sa treci peste o despartire, e dureros, apar si manifestari fizice, se poate instala si depresia. Din fericire sunt multe variante cu ajutorul carora poti sa treci mai usor peste orice fel de despartire, oricat de dureroasa ar fi ea.

Terminarea unei relatii care parea destul de stabila poate avea efecte asupra psihicului si asupra corpului. Studiile au aratat faptul ca orice fel de despartire duce la probleme duce la pierderea increderii in sine, criza de identitate e cu atat mai mare cu cat relatia a fost mai serioasa si implicarea a fost mai mare. Apar imediat senzatia de abandonare, teama de viitor, dezamagirea, imposibilitatea de a mai face fata unor sarcini normale la locul de munca.

Lucrurile trebuie luate in serios odata ce a intervenit despartirea. Ranile emotionale, disperarea de moment, descarcarile in momente in care te astepti mai putin, dar si frica de o noua relatie, toate au un impact major asupra psihicului. Nu trebuie sa lasam sentimentele de dupa, frustrarile si furia sa ne schimbe viata. Trebuie sa actionam rapid, inca din primele momente cand a aparut despartirea, pentru a putea avea din nou o relatie normala si o viata normala.

Ce putem face pentru a trece mai usor peste momentul despartirii? Multe. Depinde de fiecare si de starea in care se afla. Sunt insa cateva lucruri si actiuni pe care le putem pune in practica pentru a ne fi cat mai bine dupa despartirile care dor prea tare.

Vorbeste sau scrie despre despartirea prin care ai trecut. Desi ai fi tentat sa iti ascunzi trairile, sentimentele de dupa despartire, evitarea lor, evitarea confruntarii lor inseamna un pas in spate cand vrei sa treci mai repede peste momentul urat din viata ta.

Sunt asa de multe emotii implicate intr-o despartire, de la furie si tristete profunda, singuratate, sentimentul de a fi respins incat e foarte bine sa poti sa le confrunti si sa intelegi ce se intampla cu tine.

Poti vorbi despre despartire, poti sa discuti cu cineva apropiat, cu familia sau poti sa scrii intr-un jurnal despre ce ai patit. Daca vrei sa plangi, plangi, nu e nimic anormal, te ajuta enorm sa scapi de frustrari si de sentimente care nu te vor lasa in pace daca nu le exprimi cumva.

Ai grija de corpul tau. Incearca sa iti pregatesti o dieta de despartire, dar fara dulciuri sau multa mancare. Cauta sa ai mai putine calorii, sa mananci multe fibre, proteine de calitate, nutrienti ca sa ai energie si sa te simti bine. Multe fructe, ingrediente care te scapa de stres, toate te pot ajuta enorm sa treci peste stresul unei despartiri.

Nu mananca fara sa mai stii de tine si sa fii constient ce faci, nu te refugia in mancare si in ore intregi petrecute in jurul frigiderului sau al mesei din bucatarie. Fara zahar in exces, sare, fast-food si vei trece cu bine si peste acest moment din viata ta.

Fii activ, dar nu exagera cu exercitiile, cu miscarea. Daca faci sport ai endorfine, ai o stare de bine generala, care te ajuta sa treci rapid peste orice despartire. Nu mai esti stresat, gandesti mai limpede dupa ce faci sport, ai circulatie mai buna si esti intr-o stare de zile mari, ai energie.

Asa scapi si de toate grijile pe care le ai si mai uiti de suparare. In loc sa stai in pat si sa plangi, sa fii nervos/nervoasa, mai bine faci exercitii fizice si te simti foarte bine. E de preferat sa faci exercitii care te ajuta sa fii in forma, care iti plac si pe care le faci cu multa pasiune.

Fa cat mai multe lucruri care iti plac. Dupa o despartire dureroasa e cam greu sa mai fii asa de incantat/a de activitatile care iti faceau placere in trecut. Daca vrei un tratament bun pentru despartire investeste timp in orice te face fericit si te ajuta sa te simti bine, iti place, te ajuta sa te deconectezi.

Cu fiecare zambet si cu fiecare doza de fericire pe care o primesti sau o castigi esti mai aproape de revenirea la starea de normal. Razi impreuna cu prietenii la un film, incearca sa discuti cu ei si sa faceti activitati impreuna ca sa nu te mai simti singur si sa treci repede peste orice stari urate provocate de despartirea nesuferita care a intervenit in viata ta.

Incearca o „dieta a obsesiei”. Obsesia intr-o anumita directie e o reactie fireasca dupa o despartire foarte dureroasa. Ajungi sa discuti doar despre fosta relatie luni intregi si nu e bine. Ca sa treci cu bine si peste aceasta provocare din viata ta poti apela la „dieta obsesiei”. Vreme de cinci minute in fiecare ora poti sa scrii, sa faci ce vrei si sa te autocompatimesti.

Dar dupa cele cinci minute nu te mai gandesti la despartire si nu mai aduci in discutie nimic despre ea. Urmatoarea zi in loc de cinci minute vei avea patru minute, dupa vei avea trei minute si tot asa. Asa realizezi ca iti poti controla gandirea, poti sa ai cele mai bune rezultate daca te tii de aceasta „dieta” si despartirea va fi doar o amintire pe care reusesti sa nu o mai ai cat de curand.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?