Educatia clasica este grav afectata de criza sanitara si incearca sa se adapteze din mers

La noua luni de la declararea pandemiei de COVID-19 educatia este in continuare prinsa pe picior gresit. Scoala on-line nu e chiar on-line pentru toata lumea, milioane de copiii nu au acces la educatie pentru ca nu au resursele necesare, iar profesorii se simt depasiti de situatie.

Educatia in pandemie este departe de a fi una ideala. Toata lumea, indiferent de tara sau de dezvoltarea societatii de acolo, a incercat sa se adapteze din mers si sa descopere o strategie care functioneaza. Unii au reusit, altii inca mai pun pe hartie idei si cauta solutii.

Miza e totusi una mare: educatia de calitate oferita copiilor, viitorilor adulti de maine. Poate cea mai buna miscare pe care o poate face educatia in pandemie este sa valorifice oportunitatile aparute pe fondul unor astfel de schimbari majore.

Ca in cazul oricarei crize si in pandemie au aparut o multime de oportunitati, inclusiv in educatie. Pentru cei care au privit partea plina a paharului si au inteles ca e vorba si despre valorificarea oportunitatilor existente in contextul dat rezultatele s-au vazut si se vor putea vedea. Totul este sa nu te gandesti doar la riscuri, la provocari, pentru ca si asa sunt foarte multe si te vor coplesi.

Elevii din banci nu au nevoie de un sistem de invatamant instabil, de oameni care nu stiu cum sa mai scape de educatia on-line sau de tot ce presupune adaptarea la pandemie. Din contra, ei au nevoie de solutii reale, rapide, eficiente, de profesori, ministri, oameni din educatie care pot valorifica orice fel de oportunitate intalnita. Si atunci cand nu exista oportunitati suficiente sa incerce sa le genereze si sa accepte orice fel de provocari.

La momentul actual in educatie au aparut deja cateva oportunitati importante. Daca stim cum sa le folosim in mod corect, pentru elevi, studenti, liceeni, vom avea doar de castigat. Vom pregati o generatie altfel, capabila sa faca fata oricaror provocari.

Oportunitatile:

Combinarea on-line-ului cu invatamantul fata in fata. Predarea fata in fata a fost inlocuita peste tot de predarea on-line, cel putin in pandemie si cand au fost impuse restrictii dure. E o oportunitate de care ne putem folosi in viitor. Invatamantul clasic, cu predare fata in fata si sistemul mixt, cu predare on-line si predare fata in fata, vor putea fi testate, se vor alege acele variante care sunt cele mai bune pentru elevi. Profesorii vor puteaa si vor experimenta cu toate instrumentele on-line pentru a putea avea elevi interesati si dornici sa invete, sa acumuleze cunostinte.

Profesorii si scolile vor primi respectul cuvenit si aprecierea pentru importanta lor in societate. Pandemia ne-a aratat cat de importanta este scoala si educatia si ne-a oferit o idee despre ce s-ar intampla in lipsa profesorilor sau a scolilor. Educatia e baza unei societati si acum conteaza mai mult ca oricand sa fim recunoscatori pentru lucrul acesta si sa acordam atentia necesara sistemului de educatie, sa il sustinem. Accesul la resurse educationale de calitate, profesori implicati in educatie, dar si elevi care gasesc in scoala suport si tot ce au nevoie ca sa se dezvolte, cam asta inseamna scoala.

Si cand ti se recunoaste importanta si apare si respectul poti face performanta, stii ca nu te straduiesti degeaba. E o oportunitate, constientizarea importantei scolii si a serviciilor sale, pe care trebuie sa o folosim in interesul elevilor care incearca sa invete chiar si in aceste vremuri complicate.

Apar materiale de calitate si predarea se imbunatateste. Resursele on-line si integrarea lor in actul de predare ar putea fi o oportunitate si un boost de care sistemul de invatamant chiar avea nevoie. Odata ce am dus scoala in on-line am inceput sa cautam cele mai bune metode de predare, au aparut materiale educative creative peste tot in lume. Profesorii au fost obligati sa fie cat mai inventivi ca sa isi poata face treaba in continuare si sa aiba elevi care ii urmaresc cu atentie.

On-line-ul nu a fost un lucru rau, a fost un pas inainte pentru educatie. S-au facut schimbari pe repede inainte, predarea e acum altfel, moderna, adusa practic in secolul 21. Si pe masura ce ne adaptam la tot acest proces de tranzitie, pentru ca asta este pana la urma, vom reusi sa oferim o educatie de calitate si le vom asigura un viitor mai bun elevilor din bancile virtuale.

Colaborarea intre profesori se imbunateste si invatarea va fi mai usoara si mai eficienta. Acum e mai usor ca niciodata sa colaborezi cu alti profesori, sa discuti si sa incerci sa gasesti solutii. Oportunitatea de a putea comunica si mai simplu si mai usor ca inainte este una care ar trebui valorificata.

Colaborarea intre profesori si adaptarea predarii in functie de un feedback real, cautarea unor idei cat mai bune pentru predari cat mai interactive, iata doar cateva directii de luat in considerare. Cu cat avem mai multi elevi sau profesori care incearca sa gaseasca solutii impreuna si discuta deschis despre problemele din educatia din prezent, cu atat avem sanse mai mari sa evoluam si sa formam o generatie aproape de perfectiune.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?