In marketingul digital nu iti permiti sa faci greseli…

Daca ai fost atent cam tot ce facem astazi si toate deciziile noastre din on-line sunt influentate de recenzii, opinii, review-uri, postari de pe diverse bloguri. Strategiile de marketing din off-line nu mai sunt suficiente, asa ca s-a apelat la marketing digital, un fel de translatie a practicilor de marketing din off-line in mediul virtual atat de complicat pentru multi. Practic, marketingul digital se desfasoara exclusiv on-line, cu ajutorul unor pagini web si a unor canale social media sau a unor e-commerce-uri/web marketing. E in termeni simpli o promovare a produselor si a serviciilor tale pe Internet.

Marketingul digital nu e o notiune simpla si nu e usor de pus in practica. Include atat strategii SEO, cat si SEM, Search Engine Marketing, folosirea de instrumente speciale pentru marketing on-line, de la Google AdWords la generare de lead-uri si marketing afiliat, e-mail marketing. Avand atat de multe detalii de urmarit si o complexitate foarte mare a termenului de marketing digital e foarte usor sa faci si greseli care te costa timp si bani…

Ca sa ajungi sa vinzi ceva in cantitati mari unui public tinta ai nevoie de o strategie de marketing digital clara si bine pusa la punct. Orice greseala este fatala pentru campania ta si te va costa cu siguranta bani seriosi la final. Prin marketing digital se doreste conversia contactelor in vanzari, asa ca nu iti permiti sa te „joci” cu asa ceva. Pentru a evita alte probleme pe viitor poti tine cont de cateva sfaturi si de greselile clasice pe care le poti face si tu daca te gandesti sa folosesti marketingul digital.

Nu ai obiective bine definite, clare. In lipsa unor obiective foarte bine conturate si creionate nu prea ai ce rezultate sa astepti, nu stii ce rezultate ai putea avea si spre ce sa tinzi. Ca sa iti fie mai simplu sa ai niste obiective simplu de definit si de urmat aplica obiectivele SMART. Ce inseamna SMART?

Specific. Poate vrei sa fii mai aproape declienti, sa interactionezi mai mult in 2022 sau mai degraba iti doresti sa ai trafic mai mult si de calitate pe site si conversii mai bune. Important este sa ai obiective specifice si clare.

Masurabil. Nu e suficient sa ai obiective clare, trebuie sa fie si masurabile. Nu ai cum sa masori eficienta unei campanii de marketing digital daca nu ai si niste masuratori, niste statistici macar, un output pentru a vedea cat de bine te-ai descurcat.

Accesibile, usor de atins. Nu te gandi la obiective prea mari pentru ceea ce poti obtine in marketing digital. Mai bine iti fixezi obiective pe care le poti indeplini si pe care le poti „urmari” in timp decat obiective care suna bine pe coala de hartie, pe un monitor, dar care nu vor putea fi atinse niciodata.

Relevant. Relevanta pentru business este importanta, ca sa nu pierzi increderea si interesul clientilor. Strategiile trebuie sa se alinieze perfect cu obiectivele tale ca sa poti ramane relevant si clientii sa fie dispusi sa apeleze la tine ori de cate ori e nevoie.

Oportunitate in functie de timpul alocat. Fiecare dintre obiective trebuie sa aiba si un deadline, ca sa poti vedea cat de bine te incadrezi in niste campanii pe care le-ai gandit pe termen lung. E simplu sa atingi obiective pe care ti le propui fara deadline. Deadline-ul este cel care va testa pana la urma daca obiectivele sunt unele bune sau daca nu te-ai gandit prea mult cand le-ai fixat.

Strategii nedocumentate sau insuficient documentate. E cea mai mare si mai periculoasa greseala din marketingul digital pe 2022. Te documentezi bine inainte de crearea si implementarea strategiei vezi si ce e bine si ce nu merge odata ce ai inceput sa o pui in practica. Nu trebuie musai sa te tii de o strategie si de un plan, trebuie sa dai dovada de flexibilitate si sa fii dispus sa schimbi orice din mers daca lucrurile nu se indreapta in directia dorita. Dar e foarte bine daca ai documentare de la inceput, una serioasa, si daca ai un plan care a fost revizuit inainte de a fi testat si aplicat intr-un final.

Strategia trebuie sa existe si cand postezi pe social media. Nu poti sa postezi orice pe retelele de socializare in speranta ca unii clienti vor rezona cu tine. Trebuie sa gandesti foarte bine toate strategiile pentru social media, sa ai continut de calitate pentru publicul tau tinta de acolo, sa planifici in detaliu toate postarile pentru vanzari si conversii cat mai bune.

Eviti sa folosesti SEO si tot ce iti poate oferi. In 2022, nu prea existi in marketing digital daca nu te bazezi serios pe SEO si nu te folosesti de toate avantajele sale. Daca vrei sa cresti vizibilitatea si aparitiile in rezultatele returnate de motoarele de cautare si sa fii gasit rapid de catre publicul tinta investesti in SEO si ai o strategie coerenta de SEO pentru cateva luni bune. Nu e suficient sa pui niste cuvinte cheie peste tot, trebuie sa optimizezi SEO tot ce poti, onsite, offsite ca sa ajungi sa ai o afacere care functioneaza excelent in on-line.

Cumperi „urmaritori”. E alta greseala fatala. Astazi multe afaceri depind de followers, de Like-uri si nu de putine ori succesul unor campanii de marketing digital depinde fix de acesti factori. Cu „urmaritori” cumparati nu vei avea interactiunea pe care o urmaresti pe site, pe pagina, pe retele de cumparare, te costa prea scump si nu prea ai rezultate, reputatia e afectata, rezultatele sunt pe termen scurt. In loc sa faci aceasta greseala mai bine gandesti strategii si campanii de marketing digital targetate in asa fel incat sa atragi clienti si sa ai public tinta dornic sa interactioneze, care se transforma rapid in „urmaritori” pe toate retelele de socializare unde e prezenta afacerea.

Presupui ca e-mail marketingul e istorie. Daca esti de parere ca nu mai poti face nimic cu e-mail marketingul te inseli. E foarte usor sa trimiti e-mail-uri azi, sa gasesti subiecte interesante si sa stii la ce sa te aspeti de la fiecare e-mail. E-mail-ul ramane unul dintre cele mai eficiente si mai bune canale de promovare pentru produse si servicii. Sa pleci de la premisa potrivit careia nu mai ai ce face cu e-mail marketingul poate fi greseala fata din marketingul digital care te va costa destul de mult.

Lasă un răspuns