De regula, atunci cand lucrezi intr-un hotel esti instruit cum sa faci fata la diverse plangeri si probleme care tot apar pe timpul sederii clientilor care aleg respectiva unitate de cazare. Esti invatat sa vorbesti calm, sa gasesti rezolvari si sa explici cat se poate de clar ce e de facut. In general toate aceste indicatii functioneaza destul de bine in situatii tipice, cu niste clienti obisnuiti.
Dar ce faci cand ai clienti care vin cu nemultumiri dintre cele mai bizare? Si tu nu esti pregatit deloc sa reactionezi, nu stii nici macar ce sa raspunzi pe loc, „la cald”. Se intampla tot mai des ca angajatii hotelurilor sa reclame astfel de comportamente si pretentii cel putin ciudate si asta pentru ca un client modern va avea din ce in ce mai multe pretentii, mai ales daca a platit destul de mult pentru camerele din hotel.
E firesc sa existe numeroase nemultumiri din partea clientilor care ajung la un hotel. Nu ai cum sa multumesti pe toata lumea si nu ai cum sa fii perfect in toate. In cele mai multe cazuri totul se rezolva amiabil si angajatii stiu exact ce sa ofere si cum sa reactioneze ca sa nu genereze alte conflicte cu turistii.
De-a lungul timpului angajatii hotelieri au tot relatat despre diverse cerinte si plangeri bizare, care te lasa masca inca din momentul in care sunt enuntate. La inceput tinzi sa nu le dai crezare, dar cand te confrunti si tu cu asa ceva incepi sa ii crezi pe bietii angajati. In continuare prezentam doar cateva cerinte si plangeri care depasesc orice fel de asteptari.
Cuptor cu microunde care nu mai functioneaza corect. Un turist s-a plans ca era o problema la cuptorul cu microunde din camera. S-a inlocuit cuptorul, i s-a explicat clientului cum sa il foloseasca, cum sa apese 30 de secunde ca sa se incalzeasca cuptorul. Daca tot erau acolo au deschis si un dulap in care se afla si seiful. In seif nu erau vreun pasaport sau bani, erau niste chifle. Clientul le-a spus tehnicienilor ca nu erau bune si nu erau calde. Intr-un final si-au dat seama care era problema lui: nu prea stia cum sa mai desfaca seiful in care si-a pus chiflele…
Persoana in cauza nu exista. Un vizitator cauta un client al unui hotel. La receptie s-a cautat in baza de date, dar clientul nu figura la hotelul respectiv. Dupa ce a cautat minute bune in bazele de date cu turisti cazati la hotel receptia s-a dat batuta. Nu exista persoana respectiva la ei. Nervos, vizitatorul dadea vina pe personal, care parea incompetent, desi vorbeam de un hotel de cinci stele. A fost de ajuns ca receptia sa inteleaga ce se intamplase: vizitatorul incurcase hotelurile, era la un alt hotel decat cel in care se cazase persoana cautata.
Sa vina managerul! Prin anii 1990 un client a intrat nervos nevoie mare pe usa unui hotel de cinci stele si a strigat cat a putut de tare: „Vreau sa il vad pe manager!”. Lumea din hotel si personalul de acolo au ramas socati. A venit managerul imediat si a vrut sa vada ce se intamplase. Turistul fusese oprit de politie pentru ca nu purta centura in masina inchiriata. El s-a plans ca politia oprea doar strainii, nu si localnicii.
Managerul de hotel l-a intrebat in ce camera sta, dar acesta a spus ca nu s-a cazat acolo. Atunci managerul l-a intrebat politicos de ce a apelat la el. Turistul voia sa isi exprime furia si nu avea cu cine… Pana la urma clientul a reusit sa inteleaga ca nu era bine ce facea si a renuntat la discutia „incinsa”.
O camera cu balcon, va rog. Un om de afaceri destul de bine imbracat s-a cazat in hotel, a aruncat cardul la receptie si a spus cu multa superioritate: „Vreau o camera cu balcon!!!”. Era ciudat sa ceri asa ceva pentru ca din cele 700 de camere niciuna nu avea balcon. Turistul sustinea ca vrea camera cu balcon si ca mai statuse acolo. Clientul s-a cazat, dar a crezut in continuare ca personalul l-a mintit ca nu aveau camere cu balcon. Pe semne ca incurcase hotelurile… Asa se intampla cand te plimbi prea mult si nu mai stii pe unde mergi, unde te cazezi.
Tevile buclucase. Un client s-a plans la receptie ca a explodat o teava de apa in baie. Baia era inundata, s-a trimis un instalator, care a incercat sa intre in camera ca sa curete apa, sa repare teava. Nu a fost lasat pe motiv ca micutul familiei dormea. Cand au plecat turistii din camera s-a putut interveni, dar nu era niciun fel de teava sparta sau inundatie. Din toate cercetarile facute dupa s-a ajuns la concluzia ca era doar un client care voia sa se joace cu personalul hotelier.