Într-o lume în care schimbarea și provocările sunt la ordinea zilei, profesioniștii din business se confruntă deseori cu un program aglomerat și cu presiunea de a fi mereu la curent cu ultimele tendințe și informații relevante. Scurtele pauze din timpul zilei devin o oază de timp prețios și, dacă sunt abordate strategic, pot fi transformate într-o oportunitate de învățare și dezvoltare profesională.

Chiar și într-un interval de timp foarte scurt, de doar 10-30 de minute, aceste pauze pot fi folosite eficient pentru a acumula noi cunoștințe și abilități care să sporească performanța și succesul în business. De la a rămâne la curent cu ultimele știri din industrie și a învăța noi tehnici de productivitate, până la îmbunătățirea abilităților de comunicare și învățarea unor concepte financiare de bază, există o gamă largă de subiecte pe care un profesionist în business le poate explora în aceste pauze scurte.

Aprofundarea domeniului profesional

Aceasta este cea mai evidentă opțiune pentru cei care nu se simt obosiți de munca lor și au energia să se dezvolte și în timpul liber. În doar câteva minute puteți citi un articol, un studiu de caz, o recenzie detaliată a unui echipament nou, puteți să analizați rezultatele muncii altui jucător din industrie, să căutați știri din aria dvs. de activitate sau să citiți câteva pagini din cartea nou lansată care a atras atenția altor profesioniști din domeniu.

Limbi străine

Una dintre soluțiile cele mai comune este să utilizați aceste intervale scurte pentru a învăța engleza sau alte limbi străine. În jumătate de oră puteți învăța o regulă gramaticală și rezolva câteva exerciții, puteți viziona un scurt videoclip în limba respectivă sau puteți citi ceva interesant – o carte, un articol, o știre.

De asemenea, puteți asculta podcasturi ori audiobook-uri pentru a vă familiariza cu o altă limbă sau puteți să folosiți aplicații mobile dedicate învățării limbilor străine precum Duolingo, Memrise sau Babbel. Acestea oferă lecții scurte și interactive, adaptate nivelului de cunoștințe al utilizatorului și timpului de care acesta dispune.

Managementul timpului

Cunoștințele despre managementul timpului, planificare și stabilirea priorităților sunt esențiale pentru fiecare persoană, în special pentru cei care lucrează în medii foarte alerte. Însă nu veți avea nevoie de mult timp pentru a fixa aceste concepte. Esența lor poate fi înțeleasă în câteva ore, iar aplicarea practicilor învățate vă va economisi mult mai mult timp decât cel investit.

Abilități de comunicare

Sunt poate printre cele mai importante soft skills, iar fără ele munca în orice domeniu poate deveni repede un calvar. Puteți învăța, în primul rând despre ascultarea activă. În acest sens, puteți consulta resurse care vă oferă sfaturi și strategii despre cum să ascultați cu atenție și să fiți cu adevărat prezenți în dialogurile cu ceilalți.

În al doilea rând, concentrați-vă pe comunicarea nonverbală. Învățați despre limbajul corpului, expresiile faciale și gesturile și cum acestea pot influența mesajul pe care îl transmiteți în timpul conversațiilor cu ceilalți. Învățați să vă adaptați postura, să mențineți contactul vizual și să vă exprimați emoțiile într-un mod adecvat, pentru a crea o comunicare mai eficientă și autentică.

Poate cel mai important, mai ales pentru manageri, este să alocați timp pentru a învăța cum să oferiți feedback constructiv. Citiți despre principiile fundamentale ale oferirii unui feedback pozitiv și constructiv, cum ar fi concentrarea pe comportament și efecte, formularea mesajelor într-un mod clar și respectuos și acordarea de soluții și sugestii constructive.

Public speaking

Fie că este vorba despre o nouă idee de business sau o nouă strategie de marketing, abilitățile de prezentare sunt vitale pentru a câștiga susținerea managerilor, angajaților ori investitorilor.

În pauzele scurte din timpul zilei puteți urmări videoclipuri scurte sau citi articole pe această temă, puteți analiza resurse care se concentrează pe sfaturi și tehnici despre cum să vă exprimați în public cu încredere. Astfel de materiale vă pot oferi sfaturi practice despre tonul vocii, exprimarea non-verbală și captarea atenției audienței.

În al doilea rând, foarte importantă este și crearea de slide-uri captivante. Învățați despre principiile designului de prezentări și cum să le utilizați în mod eficient pentru a sprijini și ilustra punctele cheie ale prezentării dvs. Astfel, veți reuși să mențineți interesul audienței și să livrați mesajul într-un mod clar și vizual atractiv.

Puteți citi despre structurarea prezentărilor, pregătirea unor introduceri și concluzii coerente, precum și despre utilizarea exemplelor și povestirilor pentru a face prezentarea mai captivantă. În timpul pauzelor, puteți să vă exersați și discursul, asigurându-vă că vă apropiați de obiectivele prezentării și că transmiteți mesajul într-un mod clar și convingător.

Tehnici de psihologie

Meditația, îmbunătățirea concentrării, tehnici de reducere a stresului și alte tehnici din arsenalul psihologiei sunt utile de cunoscut și de practicat, în special dacă aveți un loc de muncă ce implică un număr mare de sarcini, informații și interacțiuni. Creierul suprasolicitat are nevoie de relaxare pentru a continua să funcționeze în mod optim, dar și pentru a se odihni corespunzător sau a se dedica altor activități.

Pauzele scurte din timpul zilei pot fi folosite pentru a explora tehnici rapide de gestionare a stresului, cum ar fi exerciții de respirație profundă, meditație sau activități fizice care îi pot ajuta pe cei ce lucrează în medii foarte stresante să se relaxeze și să se poată concentra din nou.

Educația financiară

La fel ca managementul timpului și abilitatea de a seta priorități, educația financiară este necesară pentru toată lumea și poate fi învățată o dată pentru totdeauna. Bazele sale sunt strâns legate de planificare, deoarece veți construi planuri legate de aspectele materiale: construirea unei case sau cumpărarea unui apartament, economisirea pentru o vacanță sau pentru plata unor cursuri.

Educația financiară poate fi, de asemenea, învățată rapid și implementată rapid în viața voastră și, ideal, și în viața celor apropiați, cu care aveți un buget comun.

Științe

Dacă nu doriți să vă petreceți timpul liber consumând conținut de divertisment – cărți de ficțiune, filme, videoclipuri pe YouTube – puteți să aprofundați anumite domenii științifice de care sunteți pasionat.

De exemplu, fizică, matematică sau chimie. Puteți alege orice subiect vă place sau unul care poate fi util indirect în munca voastră. De exemplu, pentru programatori, matematica este foarte folositoare, pentru designeri – geometria, pentru arhitecți și constructori – fizica și chimia.

Cultură generală

Dacă nu doriți să studiați o știință specifică, puteți citi cărți care să vă extindă orizontul în general. De exemplu, colecții de date și recorduri interesante, adevăruri istorice mai puțin cunoscute, descrieri ale proiectelor de construcții majore, informații statistice, explicații despre cum funcționează lumea, caracteristicile culturilor și vieții din diferite țări și așa mai departe.

Biografii

Aflarea informațiilor despre companii sau oameni faimoși este atât interesantă, cât și utilă. În astfel de cunoștințe puteți găsi ceva valoros pentru voi personal sau pentru afacerea voastră, sau pur și simplu puteți să câștigați o doză sănătoasă de motivație și inspirație.

Bazele psihologiei și disciplinelor conexe

Aceste subiecte ar trebui să fie cunoscute de fiecare persoană pentru a înțelege mai bine modul în care oamenii iau decizii, de ce și cum acționează în diferite situații. Astfel de cunoștințe sunt necesare în toate aspectele vieții: în viața personală, în comunicarea cu familia și cei apropiați, în construirea relațiilor în cadrul grupurilor, atât pe orizontală (cu colegii), cât și pe verticală (cu managerii sau subordonații).

De obicei, materialele de psihologie și sociologie sunt ușor de înțeles, astfel că le puteți studia chiar și în pauzele scurte din timpul zilei, iar informațiile se vor sedimenta în timp dacă faceți un obicei din a studia recurent aceste domenii.

Networking

Informațiile despre networking pot fi deosebit de utile pentru profesioniștii din business care își doresc să cunoască alți oameni din industrie. În primul rând, puteți folosi pauzele din timpul zilei pentru a învăța cum să vă prezentați eficient, cum să vă evidențiați punctele forte, experiența și realizările relevante într-un mod concis și interesant. Acest lucru vă va ajuta să vă remarcați și să lăsați o impresie puternică în timpul evenimentelor de networking.

Cursuri online

Și timpul liber poate fi folosit pentru sedimentarea informațiilor importante în tranziția către o nouă profesie sau pentru dezvoltarea abilităților în domeniul în care sunteți deja specializat. Acestea pot fi realizate prin participarea la cursuri online. Puteți alege un program potrivit pentru dvs. pe site-ul Skillab – platforma de educație live online pentru specialiștii din business, fie că vorbim despre HR și recrutare, marketing, business și administrare sau programe pentru afaceri.