Realitatea Virtuala si Social Media vor face echipa buna in viitor

Prin anii 2000, cand retelele de socializare au aparut si si-au inceput ascensiunea, nimeni nu se astepta la o dezvoltare atat de rapida si de complexa. La inceput social media era doar locul unde iti gaseai rude, prieteni, colegi si discutai, te jucai, incercai sa porti o conversatie. Astazi retelele de socializare sunt un adevarat camp de lupta pentru diverse afaceri, industrii, in incercarea de a atrage utilizatori, clienti si de a avea un profit cat mai mare.

Care va fi viitorul social media? Social VR ar putea fi unul dintre raspunsurile sigure.

Realitatea Virtuala (VR) este prezenta in viata noastra din ce in ce mai mult. Ea ne ajuta sa avem experiente imersive si sa avem acces la continut din ce in ce mai apropiat de ceea ce ne dorim cu adevarata. Daca pana acum vedeam utilizatori care se logau cu parola si user pentru a intra pe retele de socializare, in viitor s-ar putea sa ne bazam doar pe VR pentru a intra si a comunica intr-o retea de socializare.

Social VR ar insemna o interactiune cu ceilalti in toate directiile, un continut care devine dintr-odata mai usor de „configurat” dupa propriile nevoi. In loc sa discuti pe chat cat timp te joci in social media poti sa ai avataruri in social VR si cu ajutorul unor dispozitive de VR poti personaliza intreg mediul de comunicare. E mai interesant si mult mai atragator un astfel de mediu si tocmai asta cauta retelele de socializare.

Deja avem retele de socializare importante care au integrat VR-ul in propriile platforme. Facebook a lansat o aplicatie de VR, Facebook 360. Formatele 360 au devenit populare si peste 25 de milioane de fotografii au fost uploadate in primele luni de functionare. Snapchat a venit puternic din urma si ofera utilizatorilor, prin intermediul VR, posibilitatea sa intre direct in showuri si sa exploreze scenele favorite. YouTube are deja realitate virtuala, are aplicatie pentru VR, disponibila si in Oculus Go.

In toate aceste aplicatii oamenii se pot exprima fara inhibitii, dar de aici apar si probleme, discutiile pot devia, se poate ajunge usor la lucruri destul de urate. Din fericire, unele aplicatii iti permit sa pui pe mute conversatiile celorlati utilizatori si asa scapi partial de problema.

Social VR prinde bine mai ales in randul gamerilor. Exista deja o aplicatie puternica pentru gameri, AltSpaceVR. E un joc si o platforma de gaming salvata de Microsoft. In timpul alegerilor americane din 2016 AltSpaceVR a avut parteneriat cu NBC News si a transmis live diverse evenimente.

Activitati care mai ieri erau considerate imposibil de facut in VR sunt posibile in mediul virtual controlat. In VRChat deja se fac sesiuni de yoga, de dans, de meditatie, aplicatia VR poate sa urmareasca usor corpul uman. Orice idee ai in social VR va fi usor de implementat si de adus la un alt nivel. Social VR este, pana la urma, locul unde creativitatea este la ea acasa si unde poti sa comunici in cele mai neasteptate moduri cu oameni din intreaga lume.

Social VR va fi un concept din ce in ce mai des utilizat, pe viitor utilizatorul va accesa retelele de socializare cu ajutorul castilor de VR. Multe activitati si intalniri vor fi in spatiile virtuale, nu va fi nevoie de prezenta fizica, tot ce faceai in lumea fizica pe telefoane, tablete se va putea transfera rapid in lumea virtuala. Ceea ce va reusi social VR va fi un lucru extraordinar: va conecta oamenii profesional si personal. Cu un mesaj in VR poti sa transmiti tot ce nu ai fi putut intr-un banal e-mail.

Pe masura ce acest concept se va materializa in fel de fel de aplicatii interactiunea in VR va fi mai personala si mai interesanta, utilizatorii vor fi mult mai implicati in mediul virtual. Scopul initial al retelelor de socializare, de a conecta oameni, va fi indeplinit mai bine si mai rapid. Social VR va fi principala modalitate prin care putem sa ne distram, sa comunicam si sa fim prezenti oriunde dorim fara sa ne miscam din casa.

Social VR are potential, dar implica si niste pericole pe care trebuie sa le constientizam

Potentialul social VR este urias, sunt deja aplicatii si dezvoltatori care incearca sa duca acest concept la alt nivel si sa ofere utilizatorilor experiente inedite. Pericolul din social VR este unul destul de real si de important. La un moment dat s-ar putea ca utilizatorii sa nu mai poata sa faca diferenta intre realitate si VR, sa fie prea implicati in social VR. E un pericol pe care nu avem cum sa il ocolim, avem deja destule exemple din trecut, cand Second Life era un fel de VR in 2D unde puteam sa fim cum doream si cine doream.

Vor fi trasate niste limite, utilizatorii de social VR vor avea o lume virtuala in care vor interactiona pana la un punct, se vor juca, vor participa la intalniri, insa la un moment dat trebuie sa fie in stare sa se detaseze de toata aceasta realitate virtuala. In plan fizic, cand stai prea mult pe telefonul mobil si pe retele de socializare pui telefonul deoparte si faci altceva. Dar cand ai experiente imersive si din ce in ce mai interesante nu mai poti pune stop sau pauza si s-ar putea sa vrei sa ramai doar in aceasta realitate.

Facebook, compania care are deja Facebook Spaces si alte aplicatii de social VR, lucreaza in prezent la dezvoltarea lor intr-o directie in care sunt respectate atat viata personala, mediul in care se desfasoara interactiunile va fi unul in care etica va fi importanta si VR-ul va putea sa fie un loc in care utilizatorul sa se simta in siguranta si sa il poata parasi oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *