In turism trebuie sa tii pasul mereu cu toate noutatile din tehnologie pentru a avea clienti multumiti. Folosirea AR, VR sau a IoT-ului, a inteligentei artificiale sau a cautarilor vocale au devenit esentiale pentru servicii premium oferite turistilor pasionati de tehnologie.
In turism interactiunea cu fiecare client este importanta. Un client multumit va reveni la o unitate e cazare, va vizita locul respectiv si in alte sezoane, cu alte ocazii. Pentru a putea face fata asteptarilor clientilor si cerintelor acestora, actorii din turism au fost nevoiti sa se adapteze si sa invete sa foloseasca si sa puna la dispozitia celor care le trec pragul mai multe tehnologii moderne.
Tehnologiile revolutionare care au schimbat intreaga lume si multe sectoare de activitate au ajuns intr-un final si in unitatile de cazare importante din diverse tari, de exemplu. Ele au inceput sa schimbe modul in care functioneaza un hotel, de exemplu, cum e administrat si cum are loc comunicarea dintre client si personal.
Industria turismului le-a adoptat din mers si le-a integrat in ofertele facute clientilor pentru a putea pune la punct o experienta excelenta de fiecare data cand turistii ajung in unitati de cazare si chiar inainte.
Realitatea augmentata (AR) si Realitatea Virtuala (VR). Cele doua tehnologii moderne sunt folosite atat in crearea unui continut de marketing, cat si in imbunatatirea experientelor pe care le au clientii in unitatile de cazare sau cand isi aleg hoteluri, pensiuni, de pilda. Nu numai hotelierii utilizeaza cele doua tipuri de realitati pentru a le arata turistilor ce fel arata camerele, hotelul, ci si companiile aeriene.
Multe au deja interiorul avioanelor in VR, asa ca orice turist care vrea sa calatoreasca cu avionul pana la destinatia de vacanta va vedea cat de confortabil e locul sau si cum e atmosfera in avion. Asa cresc vanzarile la bilete si increderea in companie creste simtitor. Vezi dinainte ce vei primi, poti evalua, poti sti ce iti place si ce nu si te hotarasti rapid daca alegi respectiva companie aeriana sau nu.
Inteligenta Artificiala (AI). Cei care dezvolta inteligenta artificiala pentru industria turismului au trei mari directie de actiune: Machine Learning, boti pentru chat sau pentru informatii despre turism si roboti. Prin intermediul Machine Learning operatiunile care presupuneau prezenta unui numar mare de oameni si interventia lor sunt complet automatizate, nu mai e nevoie de investitii in programe de formare, nu mai este nevoie nici de atat de mult personal. Multe sarcini pot sa revina Machine Learning-ului in asa fel incat totul sa se desfasoare mai rapid.
ChatBots si TravelBots sunt iarasi foarte utili atunci cand clientii vor informatii rapide si raspunsuri la intrebari tipice. Aceste mici programele sau scripturi au deja presetate raspunsuri si sunt in stare sa interactioneze si sa se transforme in adevarate ghiduri pentru turisti.
Robotii sunt foarte folositori in turism, iar daca au si inteligenta artificiala pot sa imbunatateasca calitatea si performanta, scad costurile, ofera aceleasi servicii de calitate ca atunci cand ai deja personal calificat pentru respectivele sarcini. Ei pot fi la receptie in hoteluri, in avioane, pot fi menajera perfecta in camerele de hotel si nici macar nu au nevoie de un salariu lunar si de ore de odihna.
IoT (Internet of Things). Internetul lucrurilor este un concept relativ nou, care prespune existenta unei interconectivitati intre mai multe dispozitive conectate in acelasi timp la internet si intre ele. Multe companii din industria turismului au realizat importanta IoT si au inceput sa foloseasca in mod activ acest concept si tehnologiile asociate. De exemplu, compania aeriana Lufthansa vine in ajutorul turistilor care stau mereu cu frica de a nu pierde bagajul la aeroport si sunt stresati, anxiosi.
Cu un singur link accesat din aplicatia companiei clientii pot vedea imediat unde se afla bagajul in timp real si pot preveni orice probleme, sunt mai relaxati. Si in hotel IoT-ul este foarte util si e deja folosit in multe parti din lume, tot ce se afla intr-o camera, de la bar, frigider, lumini, televizor va fi interconectat si usor de utilizat fara prea mare efort.
Tehnologia vocala. Cautarile vocale in locul celor clasice, prin tastare au inceput sa fie foarte populare si in industria turismului. Clientii incep sa aiba interactiuni vocale cu asistenti virtuali personalizati, cam toate dispozitivele si luminile dintr-o camera se pot activa vocal.
Tot prin intermediul cautarilor vocale turistul poate solicita servicii, poate comunica direct cu personalul hotelului si poate suna oriunde doreste, isi poate programa o sesiune de spa, de exemplu.
Cautarile vocale si asistentii virtuali pentru cautarea vocala sunt deja un trend pe care industria turismului il ia din ce in ce mai in serios.