Managementul unui business este o misiune mai grea decat pare la inceput

Sa ai un business nu inseamna doar sa il pui pe picioare si sa astepti sa se intample lucruri de la sine. Odata lansat, un business are nevoie de un management foarte bun ca sa poata rezista si sa permita si obtinerea unui profit cat mai bun la final de luna sau de an.

Numai ca managementul unui business este mai greu decat pare si dintr-odata te confrunti cu o realitate la care nu te asteptai, pe care nu prea stii cum sa o gestionezi in mod corect. Mangementul unei afaceri are mai multe implicatii decat cele care ies in evidenta in mod obisnuit.

Managementul unui business se refera la coordonarea si organizarea activitatilor care compun respectiva afacere. Productie de materiale, bani, utilaje, inovatie si marketing, toate intra in managementul afacerilor.

Planifici, organizezi, coordonezi orice miscare din companie si controlezi resursele unui business ca sa ajungi sa atingi toate obiectivele lunare, saptamanale, anuale. Managerii au control total asupra companiei si sunt asteptate deciziile cele mai bune din partea lor, oricand. Putem avea un manager sau mai multi, in functie de cat de mare e afacerea si de dezvoltarea ei in timp.

Sunt multe lucruri pe care nu ai cum sa le stii de la inceput despre managementul unui business, dar si multe adevaruri pe care ajungi sa le cunosti doar dupa ce reusesti sa ai un business care functioneaza si care incearca sa se dezvolte in directiile dorite.

Managementul poate insemna si singuratate. Daca faci parte dintr-o echipa ai mereu la cine apela, pe cine intreba, rezolvi mai rapid toate problemele care apar. Dar cand esti manager si ai o intreaga echipa care se raporteaza mereu la tine si tine cont de toate deciziile tale nu prea mai ai cui sa ceri ajutorul cand te-ai blocat, cand esti confuz sau cand ai diverse frustrari.

Lucrurile se rezolva usor daca vei cauta ajutor si vei initia o retea in care sa existe si alti lideri si oameni care au aceeasi functie ca a ta. Vei putea comunica mai usor cu ei, rezolvati impreuna probleme comune, incercati sa gasiti solutiile cele mai bune pentru toate afacerile.

Nu mai ai vreme sa iti pui in practica toate abilitatile, cunostintele. Din momentul in care devii manager nu mai faci mare lucru in practica, te ocupi doar de organizare, de coordonare, de sfaturi. Toate abilitatile si cunostintele tale vor fi lasate in plan secund si te vei concentra doar pe echipa si pe obtinerea celor mai bune rezultate prin concentrare si atentie sporita la tot ce se intampla in jurul tau. Cand ai facut pasul spre management stii ca renunti la practicarea meseriei tale de baza si te dedici total afacerii.

Treci de la a pune in practica idei la a deprinde diverse tehnici si metode de motivare a angajatilor tai. Daca inainte de a fi manager incercai sa faci tot ce puteai ca sa iti reuseasca niste lucruri pe care le aveai de facut, acum, in calitate de manager, vei face tot posibilul sa motivezi angajatii si sa ii aduci pe drumul cel bun.

Un manager bun stie cum sa vorbeasca si cum sa explice, stie ce sa faca atunci cand echipa pare ca nu mai are aceleasi rezultate si nu se mai poate concentra la ce are de facut. Renunti la a cauta solutii imediate si te gandesti mereu la viitor si la ce poti face pentru a putea aduce cat mai multe obiective indeplinite intr-un timp scurt.

Nu mai primesti atat de mult feedback. Spre deosebire de situatia in care erai doar un simplu angajat si aveai la fiecare pas un feedback consistent, in calitate de manager al unui business va trebui sa te bazezi doar pe ceea ce poti face si sa nu te astepti la niciun feedback.

De la tine se asteapta feedback, tu esti cel care il vei oferi si trebuie sa fii sincer si obiectiv, sa cauti sa il dai fix atunci cand e mai mare nevoie de el. Un feedback poate veni de la angajati, dar va fi unul diferit de cel pe care il primeai cand erai de cealalta partea a mesei.

Trebuie sa faci lucruri mai complicate. Critici, oferi feedback, rezolvi conflicte, iei decizii care nu sunt atat de populare. Plus ca vanezi greseli, le sanctionezi, iei decizii foarte grele in situatii de criza sau cand trebuie sa intervii neaparat.

Te implici foarte mult pentru bunul mers al afacerii, te zbati pentru orice obiectiv pe care il vrei indeplinit, nu mai ai timp asa de mult pentru tine si il aloci pe cel putin ce iti ramane tot afacerii.

Managementul e emotional. Toate deciziile pe care le iei s-ar putea sa nu iti faca placere, mai ai si momente cand dai sa rabufnesti, dar te opresti, spre binele afacerii. Sunt foarte multe emotii pe care le vei trai cand devii manager, totul este sa le gestionezi in mod corect si sa nu le lasi sa te domine cand iei decizii importante. Fii obiectiv, antreneaza-ti emotiile si modul in care se manifesta si incearca mereu sa fii detasat si sa vezi managementul afacerii ca pe o provocare pe care trebuie sa o accepti asa cum e ea, cu de toate.

Nu lasa angajatii sa vada cat de emotiv esti, evita sa te manifesti in fata lor si lasa mereu loc de discutii cand esti stresat, cand nu iti convine ceva. Cu cat te controlezi mai bine, cu atat vei avea sanse mai mari sa fii un manager excelent si sa ai un management ca la carte pentru businessul tau.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?