Trendul in moda are la baza mai multi “vectori”

Ai auzit de foarte multe ori ca trebuie „sa fii la moda”, sa fii „in trend”, ca anul acesta „in trend” este x rochie cu buline si multe nuante pe toata suprafata ei. Trendul este poate cel mai utilizat cuvant in moda, suna bine si este apreciat de catre cunoscatori, este respectat de toata lumea. Dar cum se ajunge la un anume trend?

In moda, in fiecare an asistam la diverse schimbari. Apar colectii noi, creatorii si designerii de moda incearca sa impresioneze si sa se lase inspirati de noile tendinte generale din moda, tendinte pe care, pana la urma, tot clientii le dau. Aceste schimbari determina un „trend”. Trendul in moda este un stil particular, anumite articole vestimentare, poate de incaltaminte, populare intr-o perioada sau intr-un anumit moment. Alta definitie aproximativa a trendului spune ca el este o inovatie cu potential in moda, care ar putea fi pe placul maselor.

Un trend evolueaza in functie de ceea ce doresc sa vanda creatorii de moda si de ce isi doresc consumatorii si magazinele de desfacere. La inceput casele de moda erau cele care dadeau trendul unei perioade. Acum insa trendul evolueaza si incepe pe cel putin cinci vectori: de la prezentari, de la stilul strazii, de la celebritati care poarta x haina, de la bloggerii de moda si de la diverse capitale ale modei globale.

1. Trendul pornit de la prezentari. Milano, Paris, New York si prezentarile extravagante, iata sursele principale ale trendurilor in moda actuala. Cei care sunt indragostiti de moda asteapta cu sufletul la gura fiecare prezentare de moda si incearca sa isi adapteze tinutele purtate la propunerile creatorilor. Ideea este ca orice prezentare de moda e una suprarealista, daca ne uitam cu atentie. Multe haine sunt din colectiile couture, adica sunt potrivite doar pentru anumite corpuri. Nu vom vedea oamenii care vor sa fie la moda cu pene sau palarii uriase, cu niste costume S.F. umbland pe strazi. Dar vom vedea elemente din prezentari si cromatica transpuse in garderoba fiecaruia. Asa se traduce, pana la urma, un trend. Iei ceva ce iti place si incepi sa folosesti tot mai des, adaptezi idei originale si le faci sa fie originale pentru tine.

2. Stilul strazii. Trendul este dat de moda strazii, un termen relativ nou in domeniul modei. Oamenii se lasa inspirati de ceea ce vad in jurul lor pe strada din doua motive: pot sa recreeze rapid tot ce vad, oamenii urmeaza moda strazii pentru ca isi dau seama ca pot pune in practica in mod realist ce vad si pot sa fie si originali, sa aduca si ei ceva, fara sa riste sa nu mai fie la moda. De exemplu, blanurile colorate au fost inspirate de moda strazii si au determinat un trend.

Alt exemplu: festivalul Coachella din 2007 a devenit un punct fierbinte pentru a prinde din mers moda strazii, stilul strazii. Un look hippie si relaxat afisat la festival a fost sursa de inspiratie pentru sute de creatori de moda, stilul strazii a castigat si mai mult teren atunci.

3. Celebritatile. Se stie ca fanii unor celebritati le urmeaza intocmai sfaturile si tind sa se imbrace exact ca ele. De aici apare si trendul, multe celebritati devin ambasadori pentru branduri si impactul e si mai mare. Fanii se uita la vedete si incearca sa vada ce poarta, ce imbracaminte au ales pentru x ocazie, ce siluete sunt populare, ce fel de genti, accesorii merg la anumite articole vestimentare.

Aici avem o multime de trenduri inspirate de vedete. Pantofii stiletto si trendul puternic inspirat de Manolo Bahnik odata cu Sex and the City si Sarah Jessica Parker, trendul Hobo inceput de gemenele Olsen, Mary si Ashley, dupa care s-au luat toti fanii lor.

4. Bloggerii de moda. Ca tot vorbeam despre influenta celebritatilor, influencerii moderni din moda, bloggerii de moda sau vlogeri, cu totii pot determina aparitia unui trend. De foarte multe ori creatorii de moda dau cele mai noi creatii unor influenceri ca sa le poarte si sa le prezinte publicului atat de larg la care au acces foarte usor. Bloggerii de moda influenteaza publicul larg sa le incerce si sa le poarte si asa creatorii de moda isi vand usor toate produsele.

Spre deosebire de celebritati, bloggerii sunt urmariti mereu, sunt respectati, parerea lor conteaza mult si cei care ii urmaresc vor face intocmai daca influencerii spun ceva, spun despre ceva ca e cool si merita incercat, purtat.

Aici doar doua exemple de trenduri. Stilul militar, inspirat de bloggerita Chiara Ferragni si imbracamintea ei exceptionala si trendurile cu pantofii pornite de la Peace Love Shea, pantofii sai fiind asa de populari ca Steve Madden, nume urias in moda, a dorit sa isi faca o colectie speciala inspirata de stilul acestui blogger.

5. Capitalele modei. Moda si trendurile sunt diferite in diverse parti ale lumii, asa ca toti iubitorii de moda se uita la marile capitale ale lumii si la moda prezentata acolo. Londra, Paris, New York City, Milano, sunt surse sigure de inspiratie pentru trendurile prezentului. Trendul porneste si marile capitale ale modei pentru ca acolo vin toti creatorii de moda si incearca sa isi prezinte colectiile cat mai bine intr-un loc in care toti ochii sunt indreptati spre moda si nu numai.

Orice trend porneste de la o idee, venita de la creatorii de moda, calatoreste pana ajunge la oamenii de rand si apare intr-un mod foarte puternic pe o piata anume. Trendurile din moda sunt foarte populare o perioada, dispar in timp, dar revin, se recicleaza, reinventeazak, sunt sursa de inspiratie pentru alte trenduri ce vor veni in viitor. Totul e ciclic in lumea trendurilor din moda universala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *